Teste en formular med Safari 4.0 på en Mac
Fra : Peter

Dato : 20-08-09 13:31

Hej NG!

Kan jeg få lidt hjælp til at få min formular testet med en Safari-browser på
en Mac.

Jeg er selv PC-bruger og har testet formularen med en Safari-browser på
PC'en. Det viser sig at Safari 4.0 ikke kan lave "focus" på alle de steder
hvor der er anvendt "tabindex" (tekstfelter + tekstlinks). Problemet er at
mine tekstlink ikke bliver markeret og dermed ikke er muligt at "aktivere"
med ENTER tasten. (bl.a. tekstlinket mellem 1. tekstfelt og 2. tekstfelt)

Ved at Google har jeg kunne findet ud af at det er et meget "almindeligt"
problem, som mange har. Jeg fandt dette forslag til en løsning: Safari
(Mac) Tabindex: Systemindstillinger / Tastaturgenveje / Fuldt tastatur
(Afkrydsningsfelt)
Er der en eller anden der vil "afprøve" dette forslag?

www.morgenmusikken.dk/F.htm

På forhånd tak!

hilsen
Peter

Fra : Peter

Dato : 20-08-09 22:45

Hej NG / alle!

Problemet er fundet. Årsagen er fjernet.

Det var et lille script som "låste" mussen. Derfor!

Lille årsag - stor virkning

Nu kan man vælge menuer med musen og skrive i tekstfelterne.

hilsen
Peter