Download af gamle DR1-udsendelser?
Fra : Toke Nørby

Dato : 08-08-09 14:13

Jeg har prøvet nogle forskellige download- og capture-programmer, men
jeg kan ikke få dem til at virke.

Jeg vil gerne downloade en ældre udsendelse, som stadig kan findes på
DR1's side.

Hjælp, tak
Mvh
Toke
--
Mvh Toke
Se http://www.norbyhus.dk/DDPE/

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-08-09 14:27

Toke Nørby skrev:

>Jeg vil gerne downloade en ældre udsendelse, som stadig kan findes på
>DR1's side.

Hvis du nu lavede et link, så man kunne se hvad det drejede sig om, så
kunne det være der kom en løsning

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Toke Nørby

Dato : 08-08-09 21:38

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>Hvis du nu lavede et link, så man kunne se hvad det drejede sig om, så
>kunne det være der kom en løsning

Undskyld. Jeg burde have givet den:
http://www.dr.dk/DR1/Hvaderdetvaerd
Udsendelsen fra 20.05.2009 - nr. 2 i højre side og hvor man også (hvis
man højreklikker og på egenskaber), kan få en adresse, hvor sekvensen
kan ses i media player:
http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?qid=1023104&bitrate=high

(Jeg havde netforbindelsesproblemer, så jeg "kom til" at poste den to
gange, men fik den også smidt i dk.edb.system.ms-windows - livrem og
seler
På forhånd tak for hjælpen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-08-09 23:03
Fra : Toke Nørby

Dato : 09-08-09 09:05

>http://www.videolan.org/vlc/ kan hente den

Hej Ivan,

Mange tak - nu skal jeg bare finde ud af, hvordan man gør

Fra : lejf jessen

Dato : 09-08-09 09:40

Toke Nørby skrev:

> Mange tak - nu skal jeg bare finde ud af, hvordan man gør

Hej Toke!

Hvis du bruger Firefox, så kan du hente en udvidelse, der hedder
"Downloadhelper", hvormed du med et tryk på musen kan hente filen.
(Har prøvet).

Mvh.

Lejf

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-08-09 11:19

lejf jessen skrev:

> Hvis du bruger Firefox, så kan du hente en udvidelse, der hedder
> "Downloadhelper", hvormed du med et tryk på musen kan hente filen. (Har
> prøvet).

Ja, egentlig ser det ud til at være 2 udvidelser der skal hentes. Dels
den der downloader, og dels et der konverterer til det ønskede format.
Men det bliver man jo guidet gennem hele vejen.

Tak for tippet.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Toke Nørby

Dato : 09-08-09 16:44

Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk> wrote:

> [...]
>den der downloader, og dels et der konverterer til det ønskede format.
>Men det bliver man jo guidet gennem hele vejen.

Det siger jeg også! Det er lykkedes mig at downloade filen og oven i
købet få den splittet (via et gratis program, der hedder
vidsplitter.exe - det virker perfekt), så jeg har de videosekvenser,
jeg skal bruge i et powerpoint show - utroligt, hvad man kan lave

Jeg HAR installeret downloadhelper i min FF (bruger dog også IE), men
jeg fik den ikke til at virke i første omgang - prøver igen senere -
og mange tak for hjælpen!