/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Gave til mor og far? HJÆLP!!!
Fra : casperS
Vist : 2188 gange
177 point
Dato : 21-12-06 20:41

Hej
Mig og min lillebror, kan bare ikke finde på hvad vi skal give vores forældre i julegave, de har efterhånden alt, og hvis ikke, køber de det ;) Så de gør det ikke nemt for os. Nu har vi snakket om en give dem en "oplevelse" og snakker om at give dem billetter til noget i musikhuset(århus) "men... hvad kunne det være, og er der ellers nogle der har en anden god idé? Så vil vi rigtig gerne høre fra jer... På forhånd mange tak!

Da det snart er d. 22 har vi måske en smule travlt.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-12-06 20:57

jeg synes det lyder som en rigtig god idé, at give dem en oplevelse.
hvad med en middag i byen før en biograftur eller en teater-eller koncerttur.
nu fortæller i jo ikke hvor mange penge i hartil rådighed, men en weekendtur på oslobåden eller andet i den retning.
hvis de har have.......fejning af fortov, vinduespudsning, plæneklipning aller lign. resten af året eller en anden tidsbegrænset periode.
håber i hitter ud af det, for det er vist sidste udkald....
i kan evt. gå på nettet og se på billetnet, hvor i kan finde de aktueller teater og koncerter...
glædelig jul til jer og jeres forældre..
hejsa fra miss.j.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 21-12-06 20:59

I kunne jo også give dem et beløb og så kan de selv bruge det på den oplevelse de helst vil have. Ligesom et slags blankt gavekort - held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-12-06 21:02

http://www.musikhusetaarhus.dk/Kalender/Arrangementsvisning.aspx?Title=My%20Fair%20Lady

den spiller også den 29. og 30. december

MosterMusical

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-12-06 00:24

Giv dem en rejse til et sted de aldig har vært.Gerne en eksotisk rejse.Eller hvis de kun har en gammel bil køb en ny bil til dem.Har du ikke penge så bare tag et lån .I er to der skal dele på afdragene.Man kan ikke give sine foreldre for meget.Plutselig er de væk.
alimak

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-12-06 01:14

Ikke mere gløgg til alimak

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-12-06 08:49

Jeg vil gerne hjælpe, men så kræver det lidt flere oplysninger om dem - fx hvad interesserer dem?
Også noget om hvad prisleje det skal være. Selv finder jeg altid de gode gaver til omkring 100kr da jeg er på SU, men de gør stadig lige god glæde og er altid velovervejet.

I århus er der jo rigtig mange muligheder: Aros ville jeg også overveje, de har vist en masse på programmet foruden et årskort måske.

En god bog der omhandler et emne de særligt interesserer sig for, en bygning de holder af er måske beskrevet, måske slægtsforskning for begyndere med en indsats fra jer for at finde tilbage - det tror jeg vil betyde noget for de fleste forældre.
En sejltur med en picknickurv til foråret.
En rundtur på rådhuset
En dag hvor i har helliget jer rengøring og madlavning, så de bare skal være kærester og vartes op af deres elskede børn

men giv lidt flere hint, så skal jeg nok kunne komme op med flere.

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 22-12-06 14:56

Tak for alle svarene, skal være sammen med min lillebror imorgen, så finder vi én af jeres løsninger. Tror vi har et buget på omkring 600,- så nogle af ideérne er udelukkende. Men igen mange tak for alle de ideér. Mvh. os

Rigtig glædelig jul og godt nytår!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-12-06 17:04

Tak og i lige måde!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-12-06 22:38

Da forstår jeg at mulighedene er noget begrenset.
alimak

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-12-06 23:39

En teater/biografbillet med cafébesøg bagefter.

Accepteret svar
Fra : missjosephine

Modtaget 177 point
Dato : 04-01-07 18:17

hej..nu er julen vel overstået og det kunne da være sjovt at vide hvad i fandt på at forære jeres forældre.....fantasi er jo en guds gave..... godt nytår...miss.j

Kommentar
Fra : casperS

Dato : 04-01-07 18:24

Ja, det blev sgu en fribillet til Musikhuset + spisning. så må vi håbe de bliver glade for den oplevelse når de indløser den :)

Tak for hjælpen alle-. Godt nytår!

Godkendelse af svar
Fra : casperS

Dato : 04-01-07 18:25

Tak for svaret missjosephine.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 04-01-07 18:29

det lyder som en god gave....selvfølgelig vil de blive glade...godt nytår.....og tak.....
miss.j

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-01-07 18:31

Dét ville jeg ihvertfald blive glad for!

Godt nytår

Hanne