/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Lidt hjælp til oversættelse!
Fra : Iceman52
Vist : 817 gange
20 point
Dato : 04-12-06 22:40

Er der nogen der kan svare på hvad følgende betyder på latin? Quod me nutrit me destruit!

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 30 point
Dato : 04-12-06 22:45

Noget i stil med: Det jeg fylder mig med, ødelægger mig

Direkte: Hvad mig nærer mig destruerer

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 04-12-06 22:45

sådan ca.: 'hvad nærer mig destruerer mig også'

jeg lærte det på engelsk som: what nourishes me also destroys me

så det må være tæt nok på

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-06 22:49

Citat
quod me nutrit me destruit - hvad der nærer mig, ødelægger mig. Frit oversat: Man er hvad man spiser.

Det var så en "oversættelse" til dansk men mon ikke det har den samme betydning på latin

http://www.glemsom.dk/soeg/hjaelpsoeger2005.htm

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-12-06 22:51

Nåhjamen - var det ikke det, jeg skrev?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-12-06 23:13

Jo pbp_et - Men ans ved ikke noget om noget, så hun bruger meget tid på at søge på "nettet" for at bilde spørgerne ind at hun "ved" noget. Hun burde ikke have skrevet sit indlæg. Du havde nemlig allerede svaret spørgeren.

ans -> Lær dog at holde mund når svaret allerede er givet af en anden Kandu'er.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 04-12-06 23:16

desuden er det mit svar der er sandest thi der står 'me' ... så det handler om mig ... og ikke dig ;)

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 05-12-06 11:33

Synes du ikke du sku få delt dine points ud til mig, så vi kan få lukket tråden!?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-12-06 13:11

arne.jakobsen

Hvad laver du i en tråd, som du ikke kan svare på

Til din orientering, så kan du ikke lære mig noget.

Godkendelse af svar
Fra : Iceman52

Dato : 05-12-06 14:46

Tak for svaret pbp_et.