/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
GAVE TIL BRYLLUP
Fra : hawaii7
Vist : 1298 gange
50 point
Dato : 09-11-06 12:48

Konen og mig kan ikke rigtig blive enige om hvad vi skal give en datter jeg har fra et tidligere ægteskab. Hun har boet hos sin moder, men har været ved undertegnede hver 2. weekend. Nu er det 2., gang hun skal giftes.
Jeg vil gerne høre nogle meninger om hvad giver man i gave??
Det er svært at give point, da der ikke findes et rigtig svar.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 09-11-06 12:55

har de ikke medsendt en ønskeliste ved deres indbydelse eller en seperat gaveliste til jer? det er da meget normalt ved et bryllup.
bor de sammen allerede eller hvad....har de børn?
det er vel hvad de ønsker sig...
ting til haven, hvis de har en sådan, ting til huset, husholdningen eller ganske enkelt, ting til dem selv.
måske det kan være jer/dig selv de får som gave!!! hjælp til diverse ting og sager hvis du magter dette. hvad som helst....sådanne gaver får man sku aldrig....hjælp til haven det næste halve år...maling af lejligheden, vinduespudsning en gang om måneden...børnepasning af og til, så de kan gå i byen mm.
fantasien sætter kun grænserne...
godt bryllup...
hej fra missj

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-06 13:38

Navnet på en GOD skilsmisseadvokat (hun har jo prøvet tidligere )

Nå spøg tilside.....

Et Weekend kro-ophold (f.eks. på en af revykroerne) eller hvis der er børn - wekend i lalandia, bonbonland el.lign.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-11-06 14:28

Jeg skal lige udtrykke mig lidt mere præcist.
Hun har 3 børn og har skrevet en ønskeseddel.
Lidt mere konkret, hvor stort beløb giver man i dag til bryllup.
Snakker man 500,- , 1000,- eller flere tusinde kroner.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-06 14:42

Forældre minimum 2-3000 hvis man mener det er noget at "gemme" på

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-06 15:21

"MAN" giver efter evne - her er der tale om bryllup nr to - I kender dem bedst og tjahhh- penge kan jo altid bruges

evt en overkommelig ting I ved der ønskes - ???

et eller andet sted betyder det jo mere du/I er tilstede og ikke hvor stor eller lille gaven er

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 09-11-06 15:31

eller hvad med et gave kort til handelstands foreningen, hvis i har sådan en i jeres by, så kan de købe lige hvad de måtte ønske for et beløb i bestemmer,og husk det er tanken der tæller.tillykke med hende. vh lianes.

Accepteret svar
Fra : missjosephine

Modtaget 25 point
Dato : 09-11-06 21:14

heju igen
man giver vel gaver fra hjertet og ikke fra pengepungen....
ikke alle har jo råd til de store dyre gaver uanset om det er børn eller venner.
til min venindes bryllup for et år siden, havde de også gaveliste, me jeg havde altså ikke råd til deres ønsker, så jeg fandt på min egen gave. den blev pakket alternativt ind og var den allerflotteste af alle gaverne....alle gæster og brudeparret var meget nysgerrige efter hvem den var fra og hvad den mon indeholdt...sjovt at stå og lytte til og fortælle, at den var fra mig....hæ!!!
jeg kan fortælle, at min gave vagte meget stor glæde, da den blev udpakket et par dage efter brylluppet.
pakken indeholdt en megetstor kurv hvori der var placeret en stor glasskål hvori der var ilagt utallige italienske specialiteter indkøbt i italien.servietter, lys, kager, vin, olie,eddiker,delikatesser,sæber, en designer vinprop, og utallige andre dejlige ting og sager fra italien...
ting som man altid kan få brug for og som ikke blir gemt væk.
mvh....miss.j

Kommentar
Fra : 4230

Dato : 10-11-06 11:46

Hvad med to frugttræer og en dobbelthængekøje de kan sætte op når træerne er vokset op. Så har de noget at glæde sig til... frugt og hygge i en hængekøje.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 10-11-06 19:16

Hej

Jeg tilslutter mig svaret fra miss.j og miritdk.

Mange gange ville jeg med glæde give for flere penge, men når min pengepung siger stop, er jeg nødsaget til at lytte til den.

Skriv en personlig sang til brudeparret og vær kreativ med sangskjuleren. Jeg har kun haft positive oplevelser med de sange jeg har skrevet til personen/personerne. Mange gange er sangen blevet taget frem igen, fordi gæsterne eller værten gerne lige ville høre den igen.

Kan du ikke selv skrive, så få fat i en proffesionel, idet der ikke er noget værre end en upersonlig sang, der kunne passe til naboen også.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-11-06 17:31

Giv noget underholdning/sang til brudeparret i kirken eller under festen.

Smuk solosang i kirken (hvis det foregår i kirken) eller under spisningen.

Her har du den fordel, at du er brudens far, så sangen kan afleveres mellem forret og hovedret, hvor folk stadig vil lytte og ikke har fået for meget vin.

Hanne

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 12-11-06 18:14

Hørte om et bryllup, hvor der var arrangeret en tryllekunstner til at underholde i 1 time. Det gjorde at gæsterne kom lidt på slap line og festen udartede sig fantastisk.

Vælg dog en tryllekunstner der er vant til "voksen" underholdning

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 08-01-07 08:57

Tak for svaret missjosephine.

Havde glemt at få spørgsmålet afsluttet, men nu er det hermed gjort.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 08-01-07 17:21

tak..håber det var et dejligt bryllup..
knuser joanna