/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Rugemor?
Fra : Nick10
Vist : 12169 gange
40 point
Dato : 30-10-06 07:21

Hvad er farligt ved at bruge rugemord?
Hvor finder jeg nogle naturligfaglige informationer om rugemor?

Hilsen Nicolai

Kommentar
Fra : Katherine

Dato : 30-10-06 07:51

Hej

Pt er det ikke lovligt i danmark med rugemor. Men I kan søge lidt på nettet via annoncer om nogen er interesseret??
I skal bare være opmærksomme på de følelsesmæssige konsekvenser det kan have, at aflevere et barn som er halvt ens eget. Men hvis I er afklarede med det, så skal I bare få en gynækolog til at inseminere, det koster ingenting, hvis I får henvisning fra lægen.

Håber det kan hjælpe lidt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-10-06 10:12

Det er ulovligt at være bruge/være rugemor i Danmark og strafbart at betale andre for at bære sit barn. Det er også ulovligt at tage et befrugtet æg ud af Danmark

Og heldigvis for det.

Som dansker kan man heller ikke rejse til udlandet og benytte en udenlandsk rugemor, det vil sige, det kan man sikkert godt, men vil aldrig få barnet til Danmark, da det ikke vil være "erhvervet" på lovlig vis, som hvis man f.eks. bliver godkendt til adoption.

Nu ved jeg ikke hvilken intersse du har i emnet, men hvis det bare er for at samle dokumentarisk viden, og ikke ud fra egne intersser, er der selvfølgelig risiko for at moderen overfører diverse sygdomme eller arvelige skavanker til et barn.

Ligeledes, i de lande det er tilladt, er der mulighed for, at den mor der føder barnet, kan kræve det tilbage inden der er gået to år efter fødslen, sådan er det f.eks. i England, mens det i andre lande ikke vil være muligt at gøre hævd på barnet når først det er betalt.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-10-06 15:05

Har du planer om at leje din kæreste ud til børneproduktion?
Eller er det DIG, der ønsker et barn fra en rugemor?

Men det er vel stort set lige så farligt at være rugemor som det er at være gravid i al almindelighed. Som regel går det meget godt, --især fordi moderen jo ønsker det bedste for sit barn og derfor lever sundt, -uden røg og alkohol.
Hvis man fejler noget, er overvægtig eller undervægtig, eller har skjulte svagheder i nogen af sine organer, så kan det være livsfarligt at gennemføre et svangerskab.

Og selvfølgelig, -hvis man bliver insemineret med sæd der ikke er undersøgt, så kan man risikere alle de gængse kønssygdomme...

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 30-10-06 16:30

det er til en opgave :D

Kommentar
Fra : Reliva1975

Dato : 13-11-06 21:52

Hej
Jeg forstår faktisk ikke hvorfor det skal være så ulovligt at finde en rugemor, hvis nu kvinden selv ønsker det! Vi har fundet en klinik i Indien som kan hjælpe med at befrugte en kvinde med en anden kvindes æg. Det vil sige at rugemoderen ikke engang bliver biologisk mor til barnet.

Jeg kan forstå på de kvinder der gør det, at de tildels gør det for at få råd til f.eks. at give deres egne børn en uddannelse. Og når nu de selv tilbyder sig og man ikke selv har mulighed for at få børn er det da klart man vil gøre alt. At barnet's biologiske mor er anonym er det samme som ved ægdonation eller sæd donation og begge tingene er tilladt i Danmark.

Hvis nogen som læser dette indlæg ved noget om hvordan man efter fødslen får barnet med til Danmark fra Indien vil jeg meget gerne høre fra jer. Der bliver på fødselssattesten skrevet at vi (min mand og jeg) er forældre til barnet og min mand vil kunne dokumentere biologisk faderskab.

Håber der er nogen der kan hjælpe - og Nick, hvis du vil vide mere kan du se på www.iwannagetpregnant.com

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 40 point
Dato : 14-11-06 13:52

Reliva, -overvej lige dette: Du får dit befrugtede æg sat op i en fremmed kvinde...
Barnet er biologisk set jeres..

Men hvad forhindrer så kvinden i at beholde jeres barn?? ---Fra det øjeblik, hvor ægget er opsat, så er der mulighed for uafbrudt afpresning. ---For I vil vel gerne have, at jeres barn skal have den bedste start allerede inde i rugemoderens mave, ikke? --Hun kan kræve hvad som helst af jer og true med at trække sig ud af aftalen.. For det er vel ikke meningen, at kvinden skal holdes i et bur i alle 9 måneder?
Jeg tror ikke, at lovgivningen i noget land giver nogen ret til at overtage et barn imod moderens vilje. I kan lave aftaler med rugemoderen, men de holder næppe i retten hvis hun ombestemmer sig.

Gå til en sagfører, der kan fortælle jer hvordan og OM det er muligt at få jeres barn med hjem til Danmark, hvis selve svangerskab og fødsel med efterfølgende overdragelse går godt.. For I er ude i noget, der herhjemme er lige så ulovligt og amoralsk som menneskehandel og organsalg. ---Forskellen er heller ikke ret stor. ---Hvad hvis kvinden udvikler sygdomme undervejs i svangerskabet?? Er det så Jer, der skal betale omkostninger og erstatning? Hvad hvis kvinden dør? Det sker ikke så tit herhjemme, ---men i Indien?? Især da der meget nemt kan være tale om fler-fødsel, for man sætter mere end ét befrugtet æg op af gangen. -Hvad hvis der er f.eks. trillinger? Skal I så betale 3 gange så meget, eller skal I efterlade 2 biologiske børn i Indien?

--I har altså brug for mere end den indiske kliniks gode ord og forsikringer. I må endelig få snakket med en sagfører, der har kendskab til den slags. --Og det skal altså IKKE være en sagfører, som klinikken henviser til..

Kommentar
Fra : Reliva1975

Dato : 16-11-06 21:04

Birgitta, tak for din kommentar.... Tro mig, jeg har gjort mig en masse tanker, men det er altid rart at få andres synspunkter. Mine egne veninder tør jo ikke rigtig sige deres mening fordi de synes det er sååå synd for os vi ikke kan få børn og måske godt kan forstå man vil prøve nærmest alt for det kan lade sig gør.
Til din kommentar vil jeg lige tilføje, at der ikke er tale om mit eget æg som bliver befrugtet med min mand. Mine æg virker ikke! Nej, det er et æg fra en anomym donor - så barnet vil aldrig nogensinde have mulighed for at finde tilbage til sit biologiske ophav på moderens side. Anomym donation af æg er lovligt i Danmark. Men nettop annomymiteten er nok det som jeg har det sværest ved, hvis vi skal tale moral. Jeg ville faktisk have det bedst med at få en kvinde til at blive insimineret med min mands sæd og så give barnet til os. Men i disse tilfælde tror jeg også på der kommer flere sager hvor kvinden ikke vil af med barnet når det er født.
Jeg synes at opsætning af helt op til 9 æg, som man gør i Indien er vulgært og jeg ville aldrig byde nogen, hverken børnene eller rugemoderen at skulle gå en graviditet igennem med mere end to børn. Man bestemmer heldigvis selv grænsen - og den går for vores vedkommende ved tre æg - chancen for de alle tre sætter sig er meget minimal.

Sygdom - ja det kan forekomme, men alle - både donor, far og rugemor skal gennemgå flere test for sygdom og sundhed. Nok lyder du noget skeptisk over den indiske klinik, men udfra referencer fra andre par som har prøvet klinikken er vi tilbøjelige til at tro på de er gode nok. Skulle hun mod forventning blive syg eller dø kender jeg faktisk ikke konsekvenserne, men takket være dig vil jeg sørge for at få klare linier omkring dette, hvis vi kommer så langt.

Har forsøgt at finde en sagfører i Danmark, men uden held. Ingen vil vel tage en sag som er åbenlys ulovlig. Jeg tror der findes et hul et eller andet sted, men det er godt nok svært at finde.. Men måske en sagfører i Indien - jeg tror det må være vores næste forsøg.

Hvis nogen kan hjælpe, hører jeg meget gerne fra jer.......

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-11-06 13:10

Hvordan er lovgivningen i andre lande, -f.eks. England eller Tyskland omkring rugemødre? Jeg tænker på, om det ville være muligt at finde en sagfører i et andet EU land, der kunne hjælpe jer..

Jeg forstår godt, at I er villige til at forsøge næsten alt for at få et barn. Og jeg HAVDE forstået at der var tale om æg-donation. Men det er stadig din mands biologiske barn, lige så vel som hvis det havde været et barn af et tidligere ægteskab. --Og derfor vil I være i en følelsesmæssig voldsom klemme, der gør jer ekstremt sårbare for afpresning.

Jeg går ud fra, at det heller ikke er muligt for dig selv at blive gravid ved ægdonation...

Men overvej endnu en gang de samme ting, som må overvejes af mennesker, der køber organer i 3. lande:
1) Når donor (rugemor) er så fattig at hun vil risikere helbredet for et begrænset beløb, -til trods for at hun har familie, der er afhængig af hende, --er hun så den rette at "høste organet" fra?
Altså: Rugemors opvækst og helbredstilstand er også af betydning for barnets sundhedstilstand.

2) Er jeres kontakt til rugemor/donor så tæt, at I er 100% sikre på, at der ikke er tale om tyveri eller afpresning.
Altså: Taler I samme sprog, så I kan sikre jer at pigen/kvinden overhovedet ved, hvad der foregår??
Al forhandling bør foregå direkte mellem kvinden og jer eller en person som I er HELT sikre på ser på kvindens ve og vel... F.eks. jeres egen sagfører, som vil kunne udspørge om det, I beder ham om.

3) ---Selve svangerskabet er jo et kapitel for sig. I Danmark går næsten alle fødsler godt, -også flerbørnsfødsler. Men dødeligheden er større i Indien ligesom risikoen for at noget går galt ved flerbørnsfødsler er mangedoblet. ---Og den måde at lave børn på mangedobler jo chancen for en flerbørnsfødsel. Du må igen overveje, om det er moralsk forsvarligt at udsætte en fattig kvinde for risikoen ved en flerbarnsfødsel, -især da hun måske er i ringere helbredstilstand end jævnaldrende danske kvinder. At klinikken siger god for hende fortæller jo ikke så meget om helbredstilstanden generelt for fattige mennesker i Indien.

Jeg synes, at en betingelse for overhovedet at overveje at gennemføre det projekt, det er at I finder en person som både kan være tolk og sagfører for jer.

Du skriver om referencer fra andre par. Er det mennesker I personligt kende som har fået børn på den måde?? Eller er det "reklame" for klinikken?

Har I ikke overvejet en mere konventionel adoption?

------Jeg forstår til dels at dine veninder ikke tør sige deres mening.... MEN hvis argumentet skulle være, at det er SÅÅ synd for dig at du ikke kan få børn, -----så skal de nok overveje, om du ikke er ved at kaste dig ud i noget, der kan gå hen og blive endnu mere synd for dig......
Du skal nok forsøge at få nogle diskussioner i gang med dine veninder. En god veninde siger sin mening på rette tid og sted. Men bakker dig op når du har truffet din endelige beslutning. Også selv om I er uenige. Og jeg tror ikke, du helt har besluttet dig endnu.

Kommentar
Fra : Anoif

Dato : 05-01-07 22:08

Kære Reliva1975

Jeg har søgt en hel del på nettet efter klinikker som tilbyder os barnløse behandling vha surrogatmødre/rugemødre.

Er selv meget tiltrukket af tanken om at få et barn på denne måde, pta mine etiske og andre overvejelser omkring dette.

Fra mange lande vil det være svært at indføre et nyfødt barn, pta at det er din mand som er faderen.

Der findes dog en metode som anbefales på flere sider:

I rejser til rugemoderens land, f.eks. 14 dage før fødslen. Din mand går på konsulatet og fortæller at du er gravid, at I har rejst en del rundt i området.
Din mand fortæller på konsulatet at du er har været ret utilpas på det sidste og at en læge har sagt at I ikke kan rejse videre lige i øjeblikket. Han lufter ideen om at lægen har nævnt at det ikke vil være muligt at rejse videre før barnet er født og at der er en risiko for at barnet bliver født før tid.

vupti.....når rugemoderen har født.....går din mand på konsulatet og beder om at få Jeres nyfødte barn indført i passet.

Det eneste I skal sikre jer, er at en (ligemeget hvilken) læge vil skrive under på at din kone har født et sundt barn den og den dato.

Så har I alle beviser og papirer i orden.

Der er mange andre metoder....

En anden er at finde en rugemor på www.surrogatemoms.com og betale hvad det koster (mellem 16-20.000 USD) for selve insemineringen, graviditeten, medicin osv er inkluderet...og så overtale hende til at føde i DK og påføre din mand som faderen til barnet. Efter fødslen skal hun afgive forældremyndigheden og så søger din mand om forældremyndigheden. Derefter søger du og skulle vist få den i fællesskab med din mand.
Lidt mere usikker.

Har også prøvet med et par russiske bureauer og de garanterer for al papirarbejdet således at barnet er jeres så snart det er født. Det vil ikke stå i nogen som helst registre at barnet er født af en anden kvinde.

Henvend jer endelig hvis i ønsker flere info.

Ønsker jer held og lykke

Anoif

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-01-07 14:00

Anoif, -vil man ikke rende ind i problemer herhjemme når der ikke er registreret noget svangerskab?? Især hvis barnet er "af anden etnisk oprindelse end dansk"?

---Hvis der opstår sygdom hos det spæde barn, så kan det da også være afgørende for overlevelse om lægen har alle relevante oplysninger om hvor og hvordan barnet er født.
Og så går jeg --ligesom du selv--- slet ikke ind i de moralske aspekter ved at anskaffe et barn på den måde. --Og ansvaret overfor moderen.

Selv ville jeg synes, at den mest sikre for barnet ville være at sørge for moderen fra insemination til fødsel. Og derefter følge proceduren med at lade din mand stå som fader, der derefter søger fuld forældremyndighed. --Helt klart en dyr løsning --uden nogen sikkerhed for (adoptiv) forældrene, ---men alle de andre rugemors-løsninger tilsidesætter både den biologiske mors helbred og barnets helbred. Og især det sidste må da mane de evt. kommende (adoptiv) forældre til besindelse.

En moralsk forsvarlig løsning kunne jo være at tage biomor i pleje fra insemination til papirene er juridisk i orden. Og derefter sende hende hjem med et passende engangsbeløb... Dermed sikrer man sig, at biomor har det godt både under og efter fødslen. Og at hun vil være villig til at opgive sit barn... Men lovligt er det næppe, så man skal holde fast i, at den kommende far skal være biofaderen.. Bedst er det jo, hvis han rent faktisk også ER det..

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 29-01-07 21:31

Jeg må altså lige rette nogle ting i dette indlæg. Det er IKKE imod den danske lovgivning at være surrogatmor. Det er heller ikke ulovligt at få vederlag for det. Men til gengæld er der så mange andre ting i den forbindelse som er ulovlige, så det er en hel jungle at finde rundt i.
På Justitsministeriets hjemmeside står følgende:

Ved såkaldt surrogatmoderskab er det hensigten, at den kvinde, der føder barnet, ikke selv skal beholde det. Inden surrogatmoderen er blevet gravid, vil der ofte være indgået en aftale om, at hun efter barnets fødsel skal aflevere det til "aftagerforældrene" - de påtænkte sociale forældre(41) . Det karakteristiske ved surrogatmoderskab er således, at surrogatmoderen føder et barn for og til en anden kvinde, fx fordi denne er afskåret fra selv at gennemføre svangerskabet.

Aftaler om surrogatmoderskab formodes at forekomme yderst sjældent i Danmark(42) .

[B]Selve det at virke som surrogatmor er ikke forbudt, heller ikke hvis der ydes vederlag for det. Men udbredelsen af surrogatmoderskab er i øvrigt søgt begrænset på forskellige måder.[/B]
Risikoen for en kommerciel udnyttelse af surrogatmødre og barnløse par imødegås ved adoptionslovens § 33, hvorefter formidling og annoncering af surrogatmoderskab er forbudt(43) . Forbudet gælder uanset mellemmandens motiv, uanset om der er tale om formidling i enkeltstående tilfælde, og uanset om den pågældende modtager vederlag herfor. Formidling er forbudt både for formidleren og for parterne selv(44) . Bestemmelsen skal ses på baggrund af et ønske om at begrænse surrogatmoderskab til tilfælde, hvor der er en så nær, typisk familiemæssig, tilknytning mellem kvinden og dem, der skal have barnet efter fødslen, at der ikke er behov for mellemmandsvirksomhed(45) .

Endvidere er aftaler om surrogatmoderskab mod vederlag søgt forhindret ved i de administrative regler at præcisere, at statsamtet ikke må godkende aftaler om overførsel af forældremyndighed eller meddele bevilling til adoption, såfremt der skal ydes vederlag eller betaling for tabt arbejdsfortjeneste til indehaveren af forældremyndigheden eller den bortadopterende(46) .

Endelig er udbredelsen af surrogatmoderskab begrænset ved, at kunstig befrugtning, som foretages under en læges ansvar, ikke må finde sted, når der foreligger en aftale om surrogatmoderskab, jf. § 13 i loven om kunstig befrugtning.

Surrogatmoderskabet kan selvsagt altid etableres ved seksuelt forhold, eventuelt ved at den påtænkte sociale far har samleje med surrogatmoderen. Det vil endvidere være lovligt at etablere surrogatmoderskab ved hjælp af privat udført insemination uden en læges medvirken fx med den påtænkte sociale fars sæd. En insemination kan derimod ikke foretages under en læges ansvar, jf. § 13 i loven om kunstig befrugtning. Da kunstig befrugtning ved reagensglasmetoden implicerer en læges medvirken, vil det heller ikke være lovligt at etablere surrogatmoderskab med æg fra den påtænkte sociale mor eller med æg og sæd fra de påtænkte sociale forældre, således at aftagerforældrene samtidig er barnets genetiske forældre.

En aftale om surrogatmoderskabet må efter dansk ret antages at være ugyldig(47) .

Denne opfattelse støttes endvidere af, at en mor (dvs. den fødende kvinde) efter adoptionslovens § 8 først kan give samtykke til adoption, medmindre ganske særlige forhold foreligger, 3 måneder efter barnets fødsel. Surrogatmoderen vil således altid være barnets retlige mor, og hun kan ikke i noget tilfælde tilpligtes at udlevere barnet til aftagerforældrene mod sin vilje(48) . Aftagerforældrene kan formentlig heller aldrig tilpligtes at aftage barnet, hvis de har fortrudt aftalen. Ønsker moderen ikke at beholde barnet, må hun bortadoptere det til andre.

En aftale om surrogatmoderskab kan føres ud i livet ved, at de påtænkte sociale forældre i fællesskab adopterer barnet. Er aftagerforældrene ikke gift, kan de ikke adoptere barnet sammen, jf. adoptionslovens § 5, stk. 2, men hver af parterne vil efter omstændighederne kunne adoptere barnet som enlig. Indgår aftagerforældrene senere ægteskab, kan den anden af parterne efter adoptionslovens § 5, stk. 1, 2. pkt., adoptere barnet ved en stedbarnsadoption.

Er surrogatmoderen ugift, kan den påtænkte sociale far anerkende faderskabet efter børnelovens § 11, hvis han er barnets genetiske far. Dette gælder muligvis også, selv om der er anvendt donorsæd, i hvert fald hvis parterne har sørget for, at surrogatmoderen i avlingstiden er blevet insemineret med sæd fra den påtænkte sociale far. Herefter vil surrogatmoderen under faderskabssagen i "god tro" kunne opgive den påtænkte sociale far som barnets mulige far, og aftagerfaderen vil, ligeledes i "god tro", kunne anerkende faderskabet(49) .

Er surrogatmoderen gift, finder pater est-reglen i børnelovens § 2 anvendelse i forhold til hendes ægtefælle. ægtefællen kan efter børnelovens § 5, jf. § 2, stk. 1, 2. pkt., rejse faderskabssag med det formål at få den påtænkte sociale far dømt som barnets far i medfør af lovens § 6. Dette kan antageligvis finde sted, selv om der ikke har været tale om samleje mellem surrogatmoderen og den påtænkte sociale far(50) .

Når den påtænkte sociale far tillige er retlig far, har han efter § 16 i lov om forældremyndighed og samvær ret til samvær med barnet. Står surrogatmoderen ved aftalen om aflevering af barnet, vil forældremyndigheden over barnet kunne overføres til faderen, og er han gift med den påtænkte sociale mor, kan forældremyndigheden overføres til dem i forening, jf. lovens § 11. Er aftagerforældrene gift, eller indgår de senere ægteskab, vil den påtænkte sociale mor kunne adoptere barnet ved en stedbarnsadoption, jf. adoptionslovens § 5, stk. 1, 2. pkt. Indtil en sådan adoption måtte finde sted, vil der fortsat være forsørgelsesretlige og arveretlige relationer mellem surrogatmoderen og barnet.

Det var bare det jeg ville...

Godkendelse af svar
Fra : Nick10

Dato : 05-02-07 17:31

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-02-07 17:41

Tak for accepten af mit svar...

Kommentar
Fra : xpatrizia

Dato : 13-01-08 22:27

Da jeg skal i gang med 9. klasses projektopgave her i uge 6, og mit/vores delemne er "Rugemødre" ville jeg høre om der er nogle der har/skal få en rugemor til at føde sit barn, eller en der måske selv er rugemor, som min gruppe og jeg evt. kunne få lov til at få et interveiw med?

kh. Patrizia.

Kommentar
Fra : sandra88

Dato : 11-03-08 19:31

hej....
jeg står i den siutation og ikke kan få børn!
nogle der ved hvor man kan få oplysninger om hvordan man kan få et barn via rugmødre, eller finde en klinik?

Kommentar
Fra : Anonym-stodder

Dato : 17-04-08 09:09

... Mit navn er Gunnar jeg vil gerne sige, jeg tænder på gravide damer mUHAHA

Kommentar
Fra : Anonym-stodder

Dato : 17-04-08 09:10

looooooooool

Kommentar
Fra : Anonym-stodder

Dato : 17-04-08 09:12

RRRRRRR
R RRR
RRRRRRRRR
RR
R R

Kommentar
Fra : Gmanden

Dato : 17-04-08 09:13

Jeg er helt med på din kommentar Anonym-stodder!!!

Ved du hvor man kan møde nogle af de frække rugemødre??
Har hørt at de er på istedgade om lørdagen...

Kommentar
Fra : Anonym-stodder

Dato : 17-04-08 09:14

Det er korekt min fine ven .. Måske vi skulle arrangere en tur på istedgade og bange en so eller 2

Kommentar
Fra : Anonym-stodder

Dato : 17-04-08 09:15

BANGé !

BANG DEN BITCH !

Kommentar
Fra : Anonym-stodder

Dato : 17-04-08 09:18

Undskyld for min opførsel jeg ved ikke hvad der gik af mig .

Kommentar
Fra : Gmanden

Dato : 17-04-08 09:19

Det ligemeget.. Vi har alle været der..

Kommentar
Fra : Anonym-stodder

Dato : 17-04-08 09:21

Det var min Søn der skrev det ..

Kommentar
Fra : Yvonne-O

Dato : 24-04-08 13:52

Hej..

Jeg er igang med en eksamensopgave omkring emnet rugemødre.

Jeg har dog et spørgsmål, jeg håber nogle herinde kan hjælpe mig med; Hvis en kvinde skal være rugemor, skal hun så ikke have nogle hormon-behandlinger? - En kvinde danner jo en masse forskellige hormoner, når hun er gravid.
Nogen som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 25-04-08 17:19

Yvonne-O: Rugemoderen bliver jo rent faktisk gravid, så hun producerer hormon (HCG) som alle andre gravide.
Hvis den kvinde som skal overtage barnet (lyder skidt, men du ved hvad jeg mener) skal amme, så skal hun have noget hormon (prolaktin, vist nok) som kan sætte mælkeproduktionen i gang.

Sommetider får rugemoderen hormoner (pregnyl) som skal hjælpe til under ægløsningen, men dette er ikke et must, men blot en hjælp, så man er mere sikker på at der er gevinst ved inseminationen.

Håber du kunne bruge svaret. :)

Kommentar
Fra : angel1

Dato : 15-06-08 19:40

Hejsa.

Håber en eller anden kan hjælpe os.

vi har nu søgt som gal på nettet men er ikke blevet meget kloger.

Er der nogle herinde der kender et sted eller en måde hvor på vi kan få en rugemor.

Jeg står i den trælse situation at jeg ingen livmoder har så kan jo af gode grunde ikke selv bære og føde et barn.

PLEASE hjælp os

Angel1

Kommentar
Fra : Mette1987

Dato : 21-07-08 19:19

Jeg står i præcis samme i situation som dig, Angel1

Jeg så programmet på DR1, hvor man kunne tage til Finland sammen med rugemoderen, hvor hun kan blive insimineret med Jeres arveanlæg - dvs. æg og sæd biologisk er Jeres. Dette er en mulighed vi overvejer, da jeg som du, ikke har livmoder, men har to fungerende æggestokke, der producerer æg.

I USA er der mange klinikker, der stiller rugemødre til rådighed. Vi er blevet skrevet op, men ventetiden er vist lang..

Håber du vil skrive din beslutning og det du finder ud af hér, så vi kan hjælpe hinanden :)

Held og lykke,

Mette :)

Kommentar
Fra : Kenneth285

Dato : 18-08-08 14:28

hey ALLE jeg ha selv stået med problemet barn løshed havde psco har ikke kunne blive gravid i ni år og har prøvet at blive semineret INGEN HELD ren skuffels så blev jeg gravid på narturlig vis i februar men mistet dvs vores lille pige i uge 21+3 i juni mdr så følger med jer alle jeg har spurt veninder om de ville føde et barn osv man er ik særlig heldig i hovedet når det er en sidste ønske der burde være lovlige rugemødre i dk uanset hvad når alle alternativer er uført håber af hele mit hjerte at alle der prøver det selv med hjerte og sjæl kommer til at prøve at få det liv de har ønsket sig alt held og lykke til jer alle

Kommentar
Fra : Mette1987

Dato : 18-08-08 14:36

Sikke en forfærdelig oplevelse, du har været ude for. Håber for dig at I finder en løsning på det problem, vi alle døjer med..

Varme hilsner,

Mette

Kommentar
Fra : Millien

Dato : 16-12-08 03:03

jeg ville utrolig gerne stille mig selv til rådighed som rugemor hvis det er fuldt lovligt..

Kommentar
Fra : Rixie01

Dato : 20-01-09 16:26

Hej Mette & Angel1

jeg håber at I stadig er aktive er på siden??

Jeg er i præcis samme situation som jer. Jeg har fået fjernet min livmoder for 8 år siden og kan derfor jo ikke føde mine egne børn.

Er der nogen af jer der er kommet videre med rugemor processen, jeg vil rigtig gerne høre fra jer begge to - og som én af jer skriver, så vi kan hjælpe hinanden i denne svære situation.

Rixie

Kommentar
Fra : Mette1987

Dato : 25-01-09 16:29

Hej Rikke

Jeg er ikke kommet videre mht. at få børn via rugemodermetoden, idet jeg er studerende og først bliver udlært til næste år. Vi har ikke hørt videre fra klinkken i USA, hvor vi også fik at vide at ventetiden var lang, hvis vi overhovedet kom i betragtning. Men som situationen så ud, ville vi nok komme det, sagde direktøren for klinikken.

Jeg har et par veninder, der tilbudt at stille sig selv til rådighed, hvis vi fik ordnet det formelle i fx. Finland, hvor det er lovligt. Men har endnu ikke besluttet os for om det er noget vi vil takke ja til, idet det derved kommer rigtig tæt på ihft. at det var én kvinde, man ikke kendte og dermed ikke ville blive videre engageret i. Samtidig kan det også være vores eneste mulighed for at få børn - hvis de skal være genetisk beslægtet med os. På nuværende tidspunkt er adoption ikke på tale nemlig..

Har I undersøgt markedet eller hvordan ifht. Jeres situation og tanker?

Varme hilsner,

Mette

Kommentar
Fra : morpige

Dato : 09-06-09 10:15
Kommentar
Fra : Kokuspalme

Dato : 18-06-09 20:12

Hej Alle

Vi har undersøgt en del om surrogatmødre bl.a. i Rusland. Vi har det totalt modsatte problem. Min mand er næsten steril og mine æggestokke reagerer dårligt på de kunstige hormoner ved IVF-behandlinger. Men min livmoder er fuld funktionsdygtig og jeg kan sagtens selv bære børn.
Vi overvejer også at anvende en rugemor, eller indgå en aftale med et andet barnløst ægtepar, hvor jeg føder deres barn mod at få doneret et embryon.

Kommentar
Fra : tulleg

Dato : 28-10-09 21:04

Kokuspalme er i kommet videre ?
Har i fundet en løsning..

Kommentar
Fra : Kokuspalme

Dato : 02-01-10 13:55

Hej tulleg

Nej vi er ikke kommet videre - ikke meget i hvert fald. Vi har fundet ud af, at det vil koste ca. 300.000 kr. for en rugemor i Rusland og ca. 150.000 i Indien. Da vi har rejst meget i Rusland, så vil det nok være det land, vi vælger, hvis det er.

Men vi er villige til at indgå en aftale med et andet barnløst par om f.eks. at jeg bærer deres barn imod at vi modtager nogle af deres embryoner. Så vil det være en lidt win-win for begge parter. Men det skulle så foregå i udlandet, da det er ulovligt i DK. Men der er mange klinikker ikke langt fra DK, hvor det bestemt er muligt.

Kommentar
Fra : khlindjensen

Dato : 27-07-11 23:19

Hej alle.

Det lyder så underligt.

Men jeg har heller ikke selv nogen livmoder længere, og min mand og jeg er i gang med noget surrogat i usa. Jeg vil rigtig gerne hjælpe alle, hvis jeg kan. Jeg er ikke noget omvandrende orakel, men jeg tror jeg har svar på mange spørgsmål, og jeg synes det er SÅÅ forkert det er ulovligt i danmark at få en anden kvinde til at bære sit eget biologiske barn!

Bare min mening, men synes vi må stå sammen hvor vi kan.

Vi har også kontakt til et par i roskilde, der har fået tvillinger med hjem og et par i odende der netop er vendt hjem fra usa med deres lille pige.

Hører utrolig gerne fra jer.

Kommentar
Fra : wildcats

Dato : 29-07-11 13:31

hej khlindjensen ved du hvor man evt kan henvende sig hvis man påtænker at blive rugemor?

Kommentar
Fra : Mette1987

Dato : 29-07-11 13:48

Hej

Det er ikke lovligt i DK, hvis der etableres kontakt mellem parterne med det formål at blive rugemor. Men hvis parterne kender hinanden på forhånd og der ikke er økonomi i det, er det fuld lovligt - man kan dog ikke insemineres i DK, men England, Finland og Rusland gør det gerne :) Synes det er en smuk tanke, du går med, men også en stor beslutning. Kan ikke selv føde børn/blive gravid, så jeg går fuldt ind for lovliggørelse af rugemødre i DK!

Mange hilsner Mette

Kommentar
Fra : khlindjensen

Dato : 29-07-11 17:41

Hej wildcats.
Ja det gør jeg..
Men ikke her i danmark, men det var du vel klar over.
Vil gerne du/I skriver til mig på khlindjensen@gmail.com

Kommentar
Fra : pappeboye

Dato : 03-08-11 08:10

Kære KHlindjensen,

Jeg er meget interesseret i hvad du ved om rugemødre og udlandet mm.
Har jeg mulighed for at komme i kontakt med dig?

KH/Vibeke

Kommentar
Fra : khlindjensen

Dato : 03-08-11 19:50

Min mail står ovenfor, khlindjensen@gmail.com

Kommentar
Fra : mettelatifi

Dato : 06-10-11 22:00

Har selv tænkt på at være rugemor, men kan godt se at der er meget at tænke på i sådanne en situation.

Har selv 4 dejlige drenge, og synes at det var fantastisk at være gravid og var også super god til at føde, for ikke at tale om min mælkeproduktion:) men ønsker ikke selv flere børn, og tænkte at det ville være en dejlig måde at hjælpe andre på.

men det er så godt som umuligt med mindre man er veninder, så vidt jeg kan forstå... men de kan vel ikke forhindre en i at udvidde ens omgangskreds;)

nå men emnet skal vist undersøges nærmere:) held og lykke

Knus fra Mette Latifi, Frederikssund

Kommentar
Fra : SaraMalua

Dato : 22-12-11 20:11

Min mand og jeg har 1 barn og ønsker os brændende et barn mere. MEN: Efter min graviditet fandt jeg ud af at jeg har en cystesygdom i lever og nyrer, der betyder, at jeg ikke kan få flere børn. Vi har desværre ikke søstre eller veninder i vores omgangskreds, der tør kaste sig ud i at hjælpe os, fordi de er bange for, at det er for tæt på og de er i tvivl om de kan give barnet fra sig efter at have båret det i 9 måneder. Forståeligt nok, det er en stor og svær beslutning.
Vi håber, at der på et tidspunkt viser sig en engel, der kan hjælpe os med at virkeliggøre vores drøm om at få et barn mere. Hvis du har nogen tips, så skriv til sarafredhave@gmail.com.
Kh Sara og Morten

Kommentar
Fra : tanjus

Dato : 06-06-12 09:17

KOKUSPALME

Er der nogen mulighed for at vi to kan snakke sammen / komme i kontakt med hinanden?

Kommentar
Fra : Kokuspalme

Dato : 07-06-12 12:44

Hej Tanjus
Du kan jo skrive en privat besked på sitet.

Tråden her har stået stille rigtig længe. Gad vide hvordan det er gået med de forskellige herinde?

Kommentar
Fra : tanjus

Dato : 07-06-12 17:00

Jeg havde slet ikke set at man kunne det

Du har helt ret - det kune være spændende at høre hvordan det er gået alle de andre herinde - det er jo mange skæbner, som har delt deres historie.

Kommentar
Fra : LarsAllen

Dato : 11-10-12 17:13

Hej

Vi er et par som er lykkelig gift, men som braendende oensker sig et barn sammen. Da vi er 2 maend kan vi jo af gode grunde ikke selv faa et barn og derfor vil vi hoere, om der er nogen som kunne taenke sig at vaere rugemor for os?

Vi overvejer at tage til udlandet, men har ikke besluttet os endnu.

Jeg er dansker og min mand er amerikaner, min mand er ved at faa opholdstilladelse til Danmark.

Vi haaber at hoere fra jer - ogsaa hvis I har raad og vejledning.

Paa forhaand tak

"Det barnloese par"

Kommentar
Fra : toerslev1988

Dato : 08-11-12 13:35

Jeg vil gerne i kontakt med nogen der søger en rugemor. Skriv til mig på toerslevsnabelalivedk. hilsen sabine

Kommentar
Fra : LarsAllen

Dato : 09-11-12 00:20

Hej Sabine.

Din mail adresse virker ikke, tror du har skrevet den forkert.

Kommentar
Fra : Kokuspalme

Dato : 09-11-12 07:34

Nu er tråden her jo rigtig gammel, og jeg tror, at langt de fleste på tråden har fundet lykken på anden vis. Jeg vil sige, at jeg langt fra anbefaler, at man laver en rugemoraftale i DK. For selv om man har en aftale, og alle krav er opfyld, så er der ikke nogen lov i DK. Og mange bliver desværre snydt.
Jeg har et vennepar, som fandt en rugemor i DK. Hun var flink og alt det der. Og ja, der var også penge involveret, for hvem vil lægge krop og psyke til gratis? Nå, men de tog til Finland, hvor de brugte parrets sæd og så donoræg, da konen ikke selv havde æg.
Rugemoren blev gravid og fik følelser for barnet. Og da den lille var født, der skrev rugemoren sig selv som biologisk mor og ville beholde barnet, hvilket hun var i sin fulde ret til, lovmæssigt. Så nu ser de barnet som delebarn. Det er et par år siden nu, og parret har været i udlandet og finde en rugemor til barn nr. 2. Men denne gang bliver det igennem en klinik, der står for alt med kontrakt og det juridiske. Det er selvfølgelig også noget mere omkostningsfuldt - 200.000 kr. Men det koster adoption jo også....

Kommentar
Fra : wildcats

Dato : 12-11-12 07:35

Hej Kokuspalme og Tanjus

Jeg kan oplyse at jeg satser på at skal i gang med at hjælpe et par næste år, starter forløbet op primo januar.

Til andre der stadig leder efter 'en venlig sjæl' prøv at søge på facebook der er der grupper hvor man kan skabe kontakt, men det er forsteåligt nok lukkede grupper så man skal ansøge medlemsskab med venlig hilsen wildcats

Kommentar
Fra : Mette1987

Dato : 12-11-12 07:41

Nej, hvor er det spændende! Hvilke FB-gruppe hentyder du til? Har ledt lidt rundt :)

Kommentar
Fra : wildcats

Dato : 12-11-12 08:15

Hej Mette1987

Prøv evt denne den er reel ved jeg https://www.facebook.com/#!/groups/100541863960/ Med venlig hilsen wildcats

Kommentar
Fra : Mette1987

Dato : 12-11-12 10:50

Tusind tak :)

Kommentar
Fra : LarsAllen

Dato : 17-03-13 10:00

Hjaelp

Vi soeger en rugemor som kan hjaelpe os med at opfylde vores droem om et barn...

Kommentar
Fra : Livaluna

Dato : 04-06-13 01:00

Jeg vil meget gerne i kontakt med par der søger en rugemor/surrugatmor.

Min mail er:
hellebramsen@live.dk

Kommentar
Fra : Mette1987

Dato : 05-06-13 18:45

Hej LivaLuna.

Er det fordi, du skal bruge det til et projekt eller fordi du overvejer at benytte rugemor, at du efterlyser? :)

Venligst Mette

Kommentar
Fra : Livaluna

Dato : 05-06-13 19:09

Skriv gerne en personlig besked

Kommentar
Fra : Malenemor

Dato : 18-12-13 22:04

Jeg vil meget gerne i kontakt med en der godt vil være rugemor.
Hvordan kommer man det