/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Tysk roman til 3. års opgave
Fra : Sillepigen
Vist : 615 gange
50 point
Dato : 25-10-06 14:14

Hej Kandu'er!
Jeg har brug forjeres hjælp.
Jeg er nu kommet til overvejelserne om 3. års opgaven, og har fagene biologi og tysk at vælge imellem. Jeg skal så undersøge mulighederne for emner, der interesserer mig inden for begge.
Og jeg håber, I kan hjælpe mig med et evt emne til tysk.
Jeg kunne godt tænke mig at skrive om en roman, skrevet af en tysker, og evt. som også er udgivet som film.
Jeg må ikke arbejde med værker, vi allerede har gennemgået. Det vil sige at:
Crazy, Goodbye Lenin, Lola rennt, Der Tunnel og Der Untergang er udelukket (desværre :)
Så nu er mit spørgsmål: Kender I til en interessant tysk roman, der ville være god at skilde ad i 1000 stykker og analysere?
Jeg er også åbne for andre emner.
Jeg skal snakke med min lærer om det i morgen eftermiddag, så det haster lidt

Mange hilsner,
Kathrine

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-06 15:43

"Krieger und Kaiserin" af Tom Tykwer, det er godt nok en film.
Min datter brugte den film i 3g, også til den store tysk opgave.

Rigtig god fornøjelse

Kommentar
Fra : klars

Dato : 25-10-06 19:17

Hej

Reiner Werner Fassbinder, har skrevet nogle gode romaner som også er filmatiserede. "Angst essen Shele auf" og Petra von Kant er et par af dem.

MVH
Klars

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 50 point
Dato : 29-10-06 15:58

Angst essen Seele auf er en vidunderlig film, men den er ikke baseret på en bog.

Det er derimod en helt ny film: Parfume

Den er baseret på en tysk bog:

Das Parfum. Die Geschichte eines Mörders

skrevet af Patrick Süskind

Jeg har ikke set filmen, men bogen er brilliant.
Go' fornøjelse

Frieda

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 29-10-06 17:40

Tak for svaret frieda.
Jeg valgte dog at skrive i biologi, men TAK til alle for jeres interesse!