/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
linier på film !
Fra : Jesper_wood
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 14-07-06 21:02

Hey,
Har lige rippet en film og brændt den.
Men der kommer linier over hele skærmen når den afspilles !
Hva sker der ?
Ser jeg filmen på original er der ikke noget.
Har lavet flere dvder med samme program uden problemer.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-07-06 21:14

Du har glemt at fjerne copisikringen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 21:27

Den var sgi da god. eller.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 14-07-06 21:28

Hmm kanon ! Bruger dvd shrink, hva skal jeg gøre ?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 21:28

Så skal du have et program, der fjerner skidtet

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 14-07-06 21:30

link ?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 21:37

Ved nærmere nærlæsning af DINE SPØRSGMÅL
Tror jeg ikke, det er der dit problem er, men nærmere
hvor du har hentet FILEN.

Mennesker lærer sgu DA ALDRIG.

Den kom ikke fra mig af, da jeg kun er en pc
der til tider skal have et drag over nakken,
før man tager ved lære......

Ellers kan jeg anbefale www.piratgruppen.org
Håber de er der endnu, kunne være du fik brug for dem senere
VENLIGT MENT---

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-07-06 21:39

Link, så send en,,,,,,, pm, FÆRDIG MED AT LIGGE
links ud HER.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 14-07-06 21:58

Hmm øøø ?
Filmen er ikke henter ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-07-06 23:37

AnyDVD så skriver jeg ikke mere!
Det er lige på kanten af hvad der er lovlig.
Hvis du har originalfilmen, og laver en kopi for ikke at slide på originalen, kan jeg ikke se problemet, bortset fra at det er ulovlig. Man må gerne lave en sikkerhedskopi, men kun hvis man ikke bryder kopisikringen. Hmmmmm!! Mærkelig lovgivning!!!!!!! Hvis man laver en direkte kopi inklusiv kopisikring buirde det så vel være lovlig.
De må have været snot forvirret, dem der har lavet lovgivningen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-07-06 07:57
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-06 08:39

Brassovitski -> Du tager fejl. Nok står der:
Citat
Det er dog forbudt at kopiere lånte og lejede eksemplarer og at omgå kopispærringer for at lave en digital kopi.

Dette gælder lånte/lejede DVD'ere.

..men der står også:
Citat
Du må lave digitale kopier af f.eks. cd'er og dvd-film til personlig brug for din egen hustand - altså til dig selv, din ægtefælle og dine børn.

Lovlige kopier

Du må gerne:

Omgå eller bryde en kode, kryptering eller kopisikring, hvis det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det kan f.eks. være tilfældet for at kunne se en dvd-film på din private Linux-pc

Dvs. at har man købt filmen må man gerne lave en kopi og omgå kopisikringen.

Nej, helt 'dumme' er de altså ikke

http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 20-07-06 08:00

Hey,
De programmer gør ingen forskel. De linier er der stadig.
Men prøvede at sætte dvden i en anden afspiller, og der kommer ingen linier.
Så ved ikke lige hva der sker.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-07-06 09:00

Det kan have noget med regionkodningen at gøre.
Det er den de forskellige programmer kan fjerne osv. Mange afspillere vil komme og foreslå at du kan skifte region, og igen mange er begrænset til kun at kunne skifte region et antal gange, undtagen selvfølgelig hvis de crackes.
I DVD Fab f.eks. kan du under indstillinger angive hvilken regionkode der skal sættes på filmen, eller om der overhovedet skal sættes nogen på.
Det er muligt at den ene af dine afspillere ignorerer regionskoden, imens den anden ikke gør.

Annuller spørgsmålet
Fra : Jesper_wood

Dato : 06-08-06 20:50

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål