/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Gymnasie-matematiklærer søges
Fra : Sillepigen
Vist : 871 gange
50 point
Dato : 13-05-06 11:12

Hej!
I dette skønne forårsvejr nærmer eksamen sig hastigt.
Og man vil vel gerne gøre sit bedste. Derfor kunne jeg godt tænke mig nogle opgavesæt - både med og uden hjælpemidler, samt disses facitslister (som jeg selvfølgelig først får, når jeg har regnet opgavesættet ) for at øve mig, og være sikker på, at det jeg tror jeg kan, er rigtigt.
Er der en matematiklærer eller anden person, som er i besiddelse af et par gamle opgavesæt, til stede? Det handler om matematik på B-niveau i gymnasiet.

Mange hilsner fra
Kathrine

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-05-06 13:32

Hvad med denneher?

http://www.imada.sdu.dk/~jacobh/MM02/index.html

Det er et opgavesæt fra 2001. Som du kan hente uden besvarelse.
Besvarelsen må du have rygrad nok til først at hente 4 timer senere..

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 13-05-06 16:32

Hej!
Mange tak for dit svar. Jeg har lige været inde og kigge på den, men jeg håber ikke den er til gymnasiet - for SÅ har jeg travlt. Kan det passe, at det er til universitetet?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-05-06 16:40

hihi... DET må du undskylde!! Du har ret, det er til universitetet...
Så slap bare af...

Jeg prøver at lede lidt endnu...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-05-06 16:52

Her er så et par opgavesæt fra vinter 2004... Men det er uden resultater... Måske finder jeg dem senere...

http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vinter04.htm?menuid=150560

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 13-05-06 17:07

Her er der masser af opgavesæt............
--Men løsningen må du vist betale for..

http://www.matematikbutikken.dk/bestilling.ml2b.htm

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 13-05-06 17:26

Mange tak for din hjælp! Nu kan jeg da lave opgavesættene
Hvis der er en der har besvarelserne, er jeg stadig interesseret i dem

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-05-06 17:39

Naarh, -du får mig ikke til at sidde og løse opgaverne også... Dertil har jeg mit forår for kært.

Men hvis der er opgaver, som du har specielt problemer med, så er der nok andre sider på nettet, der gennemgår den type opgaver. ---Eller du kan købe løsningen på en enkelt opgave..

Når du går op til eksamen så bliver det jo alligevel ikke opgaver NØJAGTIG magen til dem der er givet før...

Hvornår skal du op, Katrine?

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 13-05-06 17:44

Hehe, ej det håbede jeg heller ikke Det var mere hvis der var en matematiklærer eller lign. der havde facitslisten liggende. Problemet er, at jeg til terminsprøven var sikker på at noget var rigtigt, men da det kommer tilbage viste det sig at jeg havde taget fejl, og de fejl er gode at se, så ejg ved hvor jeg skal være forsigtig til eksamen.
Det er på fredag jeg skal op. Så der er jo go' tid endnu

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-05-06 18:19

Uh , NU på fredag..............................--Jah, så har du da god tid...

Måske kan du bruge denneher side til noget:

http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/censor/rapporter/2003/matematik.htm?menuid=150560#Skriftlig%20eksamen%20i%20matematik%20i%20gymnasiet

Her gennemgås opgave for opgave hvordan eleverne har løst opgaverne sommeren 2003. Og der står også lidt om censorernes overvejelser m.h.t. hvordan opgaverne er blevet løst. (Det er jo altid godt at vide lidt om, hvordan "fjenden" tænker )

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 18-05-06 15:27

Tak for svaret Birgitta. Jeg er næsten klar til i morgen, og håber kun på at "fjenden" er sød. Nu kender jeg deres tanker

Mange hilsner
Kathrine

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-05-06 16:27

Novra! Held og lykke med det i morgen! Du fortæller lige, hvordan det gik, ikke?

Og tak for accepten af mit svar.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-05-06 21:25

Husk liige at fortælle, hvordan det gik i dag, ikk'?..