/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
lusus problem
Fra : ligeham
Vist : 627 gange
100 point
Dato : 07-04-06 08:34

Hej igen

Jeg har jamo 707 fronthøjtaler jamo center og baghøjtaler

en kraftig sony reciver/forstærker med alle lydformater DTS osv

da jeg købte disse højtaler for ca 12 år siden var det nok noget af det bedste

jeg søger det bedste af det bedste hvad højtaler angår både til at se/høre film og til musik

lad mig se og høre hvad i der ude kan hjælpe mig med af forslag til det ultimative forstærker/højtalersæt.

MVH ligeham

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 07-04-06 08:44

Forstærkere: http://www.marklevinson.com/

Højttalere: http://www.magnepan.com/

Så sku' der være luxus og fremragende lyd for alle de mange dejlige penge

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-04-06 08:45

5 skt JBL 4512 + DAS sub med 18" ville være det fedeste tilnærmelsesvis betalbare jeg kunne komme i tanke om, hvis der samtidig skulle være plads til møbler.

Vildeste hjemmebio jeg har set, havde Cervin Vega overalt. Frontsystem med 2 x15" i hver side. To lidt ældre med 12" til center og to ditto til bagsystem. Det var rent ud sagt rystende. Sub'en et eller andet med 18" og horribelt mange Watt i amp'en.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-04-06 08:49

Hahahahahahahaha.......................Mark Levison........Opbygget nogenlunde ligesom et svejseværk på et russisk skibsværft og nogenlunde ligeså strømstærkt. Er i stand til at få et søm til at spille og koster næsten ingenting. Skal du bruge tre stereotrin til at lave 5.1 surround bliver du nødt til at få nye sikringer i. Der er ganske simpelthen ikke strøm nok i kontakten!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-06 08:49

3773's forslag giver lydstyrke så det batter (..til en 'billig' penge), men hvis det også skal være til at holde ud at høre (..og se) på?

Ville jeg give mit forslag en chance

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-06 08:52

3773 -> Mit gamle Mark Levinson sluttrin på 2 X 400 Watt ...Klasse A !!! (2 X 1.200 Watt ..klasse B)

..vejede da 'kun' 85 kg (uden strømforsyning) og brugte sølle 3.2 Kw/t

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-04-06 08:57

Nu skal Amp'en jo ikke skiftes. Og de der elektrostater duer ikke til biaograf. De er de rene egoisthøjttalere idet spredningen er noget nær 0 i sådan nogle! Og JBL 4512 (eller 4412 hedder den vist idag), er bestemt gode at lytte på.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-04-06 09:00

Et forbrug på 3,2 kW Det hedder en 16Amp sikring og klimaanlæg i stuen, da der ellers vil blive særdeles varmt. 3,2 kW svare ungefær til dimensionerende varmetab i et nyt hus på 130 m2. Altså det der skal til at opvarme hele hytten ved -12° ude!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-06 09:06

Jeg troede det drejede sig om et helt 'nyt' anlæg?

Nå, men der findes ellers glimrende alternativer til ML forstærkere:

1.) http://www.krellonline.com/
2.) http://www.audire.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-06 09:11

3773 -> Har du aldrig hørt om vand- eller nitogen køling?

Jeg havde en kammerat der fik nedlagt forbud mod at lede kølevand ud i den lokale bæk af kommunens miljøtilsyn, da vandtemperaturen steg over 1½ grad omkring udledningsstedet og 100 meter længere nede af å-løbet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-04-06 10:19

http://www.bose.com sir jeg bare.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 07-04-06 14:32

helt enig med natmaden. har selv kørt med bose 2 år før jeg fik mit b&o anlæg for 8 år siden. forhandleren rådede mig til ikke at skifte bose ud med b&o's . det kan man vist kalde ærlig snak.

Godkendelse af svar
Fra : ligeham

Dato : 10-04-06 19:15

Tak for svaret molokyle. Jeg er en hel del klogere tak til jer der ville hjælpe og hjalp men du kom først
mvh ligeham