/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Hvorfor!!!!!
Fra : Ursus01
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 21-03-06 23:08

Jeg har ikke været med ret længe her på kandu, men der er en ting der undre mig.

Hvorfor bliver mange tip bedømt med et, det er en gammel nyhed eller det har vi set???

Er det meningen at man skal se alle tip igennem inden man skriver et og hvad med os nye kanduer, skal vi ikke have glæde af det???

Jeg har et forslag, hvis man skulle finde et tip her på kandu, man allerede har set før, kunne man så ikke lade være med at bedømme det tip???

Hvis man skriver tip til andre for at komme med en god ide, eller en information, skal det da ikke bedømmes med et, det har vi set og nul stjerner.......

Hvad synes i der har været på kandu længe, er jeg forkert på den??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 21-03-06 23:11

Du er overhovedet ikke forkert på den, og lige præcis det du skriver, har været oppe mange mange gange, ligesom spørgsmålet om hvorvidt et tip er godt eller dårligt, en bedømmer et tip skidt men en anden kan bruge tippet og giver mange stjerner, eller er vittigheder tip, der er både for og imod, og kanduerne bliver aldrig enige.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-03-06 23:12

Nej du er ikke forkert på den (efter MIN mening altså) men emnet er gennemdiskuteret adskillige gange og vi bliver vist aldrig enige herinde.

Nogle mener at man skal bedømme hvadenten man har forstand på det der omtales i tippet eller ej, andre mener at man blot skal gå videre og lade de der ved hvad det drejer sig om, komme til, andre igen, vil have at kategorien 'tip' skal fjernes helt...
- og man ender altid med at blive enige om at ...være uenige

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Ursus01

Dato : 21-03-06 23:15

Tak det var dejligt at høre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-06 23:18

Ursus01..... ej hvor uhøfligt af mig.... velkommen til kandu

Kommentar
Fra : Ursus01

Dato : 21-03-06 23:36

Jammen mange tak for det Nordsted1....

Det er virkelig dejligt at snakke med venlige mennesker her på kandu....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-03-06 23:38

Selvfølgelig skal du ikke tjekke, men du og andre må acceptere at ikke alle finder tippet interessant når de allerede har læst et tilsvarende.

Vidensniveauet på Kandu brugerne er meget varieret og derfor vil nogle betragte noget som en selvfølge, mens andre måske vil syntes at det er nyt og berigende.

I øvrigt vil niveauet på tips blive endnu ringere end det er nu hvis der ikke er nogen der stiller sig kritisk, der er nemlig en tendens til at nogen lige frem leder efter noget de kan sætte på som tips da det åbenbart er den eneste måde de kan optjene superpoint, som i øvrigt ikke har nogen værdi.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 21-03-06 23:39

Bare pas på, hvad du ligger ud i TIPs, da der IKKE er mange der kan lide gentagelser, eller links, til diverse ulovligheder, eller noget som andre ved i forvejen

Men gør som du selv vil/ønsker at du vil have det.
Her LÆRER du hurtigt, hvis du gør noget andre ikke ka lide.

Og ikke tænk på hvad andre tænker/skriver,,,,, da du eller´s ikke får et ben at stå på.
De er HÅRDE HER:
Kontant afregning./// KASSE 1

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-03-06 23:43

Uhada sofus/steen ingen har da lukket munden på dig.

Kommentar
Fra : Ursus01

Dato : 21-03-06 23:43

Måske er der nogen som glemmer at det skulle være en fornøjelse....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-03-06 23:54

Hvad er kandu? (meget overset)
Citat
Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp, danske nyhedsgrupper og vidensdeling.

Herfra: http://www.kandu.dk/default.aspx

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-06 00:09

Puha, der har ofte været diskussioner oppe om hvordan Kandu bør være.

Og netop det du nævner der, at nogen bedømmer tips med at sige det er gentagelser eller gamle nyheder.

Jeg tror det har noget at gøre med, at rigtig mange ikke udnytter mulighederne fuldt ud......nemlig søgemuligheden.

Så er det at der måske kommer tre enslydende spørgsmål på få dage, eller at tip lægges ind flere gange.

Fordi folk ikke tænker på at de kan søge om svaret de mangler allerede ligger på Kandu i forvejen.

Citat
Er det meningen at man skal se alle tip igennem inden man skriver et

Næ, det er ikke nødvendigt at kigge alle tips igennem inden man skriver et, man kan nøjes med oppe i søgefeltet til højre, at skrive nogen få ord om emnet og finde ud af, om det allerede ligger på siden her.
og ligeledes når man stiller et spørgsmål, om der allerede skulle være et spørgsmål med samme emne og dermed et svar.

mvh dova

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 22-03-06 01:32

Gør som du vil, som der står skrevet, har DE IKKE lukket munden på mig,,,ENDNU.
Men det kunne være myndigheder kommer, UHA-da-da
Så vidt jeg ved, kan alt, lægges på nettet, uden at man skal straffes, ENDNU.
Og den var ikke møntet til bjarneD---- Kun Censuren.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-06 03:02

Ursus01

Sofus er netop en af disse trivialiteter som bare høvler ligegyldige "tips" af i et væk, og derfor høster minuspoint for sit crap. Hans såkaldte tips er ofte blot en linkhenvisning til noget der er ulovligt at downloade, og samtidig fyldt med spyware og virus.

Men hans bemærkning i denne tråd
Citat
Så vidt jeg ved, kan alt, lægges på nettet, uden at man skal straffes

viser jo med al tydelighed hvor småtkørende hen er. Så han er vel på en måde forklaret, men ikke undskyldt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-03-06 07:43

Ursus01 -> Først: Velkommen på Kandu.dk

Dernæst: Kvaliteten af tips er meget svingende. Brugerne der bedømmer tippet er forskellige. Forfatterne til tipsene synes sikkert selv det er gode tip.

Men, men, men...: Der kommer ind imellem tip der intet har at gøre med tip. Tip der ikke virker eller selvindlysende tip som: Bogstavet A er det første bogstav i det latinske alfabet. (..og dét ved de fleste der overhovedet kan læse dansk)

Til sofus.dk vil jeg sige at din bemærkning:
Citat
Så vidt jeg ved, kan alt, lægges på nettet, uden at man skal straffes, ENDNU.

..kan alt efter: HVAD du kalder for ALT og hvor på nettet du lægger det; IKKE gøres ustraffet

Lovligheden af: Hvad du lægger på en hjemmeside er afhængigt af hvorledes du gør, hvorhenne og hvad du henviser til. Der er faldet dom for at deep-linking er tilladt, men der er altså også blevet lukket hjemmesider der direkte henviser til f.eks. børnepornografisk materiale (.. på trods af der 'kun' er linket eller deep-linket til svineriet). Når du lægger et (deep-)link på sider der IKKE er dine egne, er det 100% ejeren eller dennes udbyder, som afgør; hvad der er 'lovligt' og hvad der er 'acceptabelt' at gengive eller henvise til på siderne (..under strafansvar naturligvis!).
Dette bør du skrive dig bag øret

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Ursus01

Dato : 22-03-06 09:23

Tak for svaret Nordsted1.

Jeg vil lukke for det nu, da det jo er noget som kan blive ved og ved.....

Tak til alle for hjælpen.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-06 09:56

Selv tak

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-03-06 10:45

Sådan

..og ha' en go' dag allesammen

</MOLOKYLE>