/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Størrelse??
Fra : SjalaJonez
Vist : 623 gange
35 point
Dato : 16-03-06 18:13

Jeg har nu siddet og kigget på nogle plakater fra en hjemmeside i USA, men kan ikke rigtigt finde ud af det med størrelserne

Der står
12" x 18" Poster
eller en større
23" x 35" Poster

Det kan da ikke være cm. for så er de godt nok ikke særlig store til den pris af 62 - 154 ,- kr.

Hvad kan de så være målt i? og hvis det ikke det skal regnes om i cm. hva er det så?..

Link:
http://www.cafepress.com/naoto/234945

SjalaJonez

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-03-06 18:20

De små gåseøjne betyder tommer. Og 1" er det samme som 2,54 cm.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 18:21

Det er inches. Altså amerikanske tommer. De er llidt anderledes end engelske tommer. Men du skal gange med ca. 2,6 for at få målene i cm. Så passer det vist lidt bedre til dine forventninger.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 45 point
Dato : 16-03-06 18:23

Se her: http://www.manuelsweb.com/in_cm.htm

Den kan omregne Inches til cm.

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 16-03-06 18:29

Det blir jo ikke bedre ..

1000 Tak..
Hygge

SjalaJonez

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 18:36

Velbekomme Sjala

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-06 19:23

Det dér med forskel på amerikanske tommer og engelske tommer ... det er altså udgået for mange herrens år siden.

en tomme = 25,4mm = 2,54cm , og så er det ligegyldigt om det er i UK eller US

For en god ordens skyld, så er der her en lang liste over forskellige US og UK enheder og hvad de svarer til i SI enheder.

Og så kan du lige få historien om tommens vej til en en SI defineret tomme.
http://en.wikipedia.org/wiki/Inch

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 19:26

Tak for det berpox. Så blev vi alle lidt klogere igen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-06 19:45

Velbekomme....dog gled listen over enheder ud af billedet.
Den kommer her:

http://www.metas.ch/en/scales/systemus.html