/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
FTP programmer?
Fra : CLAN
Vist : 691 gange
200 point
Dato : 15-03-06 19:44

Hejsa
Hvilket FTP program syntes du / I er bedst, og argumenter hvorfor
Takker...
Søren

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 15-03-06 19:54

Hej.
SmartFTP.
Det er gratis, det er let at bruge og det kan alt.
Og det kan hentes her: http://www.smartftp.com/

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-06 19:57

Hej Clan

Jeg bruger AceFTP 3 freeware http://software.visicommedia.com/en/productsfreeware/

Jeg ved ikke om det er det bedste, men det er nemt at bruge og nemt at sætte op og så selvfølgelig gratis.

//bentjuul

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 15-03-06 20:09

Hej, jeg bruger WS_FTP LE.

ftp://ftp.sdu.dk/pub/misc/ws_ftple.exe

Den er let at bruge og frem for alt meget stabil. Jeg har aldrig oplevet nogle problemer ifbm. upload/download.

Nå ja og så er den jo gratis

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-03-06 20:45

Og lige Filezilla, som virker godt.
http://sourceforge.net/projects/filezilla
Gratis.
Operating System: 32-bit MS Windows (95/98), 32-bit MS Windows (NT/2000/XP), All 32-bit MS Windows (95/98/NT/2000/XP), Win2K, WinXP

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-03-06 20:47

Jeg glemte lige.
Det virker overskueligt for mig som er ny i ftp verdenen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-03-06 20:48

Jeg benytter faktisk selv WS_FTP LE (gratis version), men som I alle er inde på, ja så stiller man sig tilfreds, med det man nu en gang har. Det er jo i og for sig godt nok, at man gør det, men hvis I har prøvet flere, så vil jeg da godt høre for og imod.
Hvis der ikke indløber mere, så 'trækker' jeg lod om 'vinderen' i morgen

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 15-03-06 20:58

Total Commander har udover en lang række andre uundværlige features FTP:
http://www.ghisler.com/

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 15-03-06 20:58

Nu kommer det jo an på dit behov....

LeapFTP kan det hele og mere til og er alligevel simpelt og nemt.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-03-06 04:54

som e.c , bruger jeg filezilla,
nemt gratis og hedder ikke noget med Light,
Det kan hvad jeg har behov for, 'server2server' / komprimering / kryptering / lokal workspace kan tilknyttes til alle ftp-site.
god advanseret men opsætning af kontoer konto import/export i xml. og selfølgelig en masse andet som sjældent huskes, men man er glad for nå det lige skal bruges.

ja og så til den anden ende, bruger man da filezilla-server.

som også findes på http://sourceforge.net/projects/filezilla

Ps. siden er ikke pæn med firefox, men virker med IE

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 16-03-06 08:56

Jeg er også tilhænger af SmartFTP.
http://www.smartftp.com/

Der er virkelig mange måder at sætte en FTP forbindelse op, og SmartFTP kan klare dem alle (SSL, TSL, IPv6 .... )
Der er så mange features i det program at man tror det er løgn - og så er det lækkert at se på med drag'n'drop features der gør det lækkert brugervenligt. Hjælpefunktionen er også god.

Her er nogle af de gode features programmet har at byde på:
automatisk pakning ved overførsel, auto-reconnect/resume, multiple connections, backup tool, overførsels-køer der kan gemmes til senere, tidsstyret overførsel..... se resten på http://www.smartftp.com/features.php

Det er i hvertfald det bedste jeg er stødt på indtil videre, så det er det jeg bruger

Programmet er gratis til personlig brug.

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 200 point
Dato : 16-03-06 08:58

CuteFtp Pro, ingen problemer her.
Meget nemt at arbejde med.
Oversigt over hvad du vil uploade/downloade i rammer.
Fremskridt i upload og meget andet.
Angående SmartFtp, har jeg været ude for, at der går panik i den.
Når jeg downloader hele min side, kommer der tit fejlmeldinger.
Det er den seneste nye, der er problemer med, og jeg tror ikke du kan bruge de gamle mere, uden at du skal opgradere, til den nye.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 16-03-06 09:41

For ikke at glemme træk og slip.
Ace3 har jeg prøvet, syntes den reagerer for hurtigt, som kan resultere i forkert up/download.
Men er sikker bare en vanesag.
-------
Men ellers virker de stort set på samme måde.
Også de der kan findes gratis.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-03-06 19:12

Øhm - og hvor hentes så denne Filezilla-server Hr. Natmad.
Din henvisnig til opdatering..........som jeg ser det.
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 16-03-06 20:18

Tak for svaret sofus.dk du var vinderen af "lodtrækningen"
Til alle jer andre 1000-tak for jeres input / forslag.
Søren / CLAN

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-03-06 20:39

filezilla v2.2.18
og
FileZilla Server v0.9.13b
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=21558

efter instalation af serveren startes den med 'FileZilla Server Interface.exe'
som hvis andet ikon mangler, så findes i instaltionsmappen.
Der kan passende laves en genvej til denne,(hvis installationen ikke gjorde det)
genvejen kan man smide på skrivebordet eller som jeg,
i win-startsmenuen ->pogrammer->start, da serveren så selv starter.(når win gør det).

Bemærk at når/hvis interfacet slukkes så kører selve serveren videre i baggrunden,
så husk at lukke denne først (i interfacet)
glemte man det kan interfacet uden problemmer startes.
uden at selve serveren starter 2 gange.

Opdatering,, tja jeg køre med v2.2.17a og v0.9.12b,

Serveren kan køre server2server/SFTP osv.
det var en fejl at jeg fik skrevet at filezilla FTP gør. Sorry.
Men den forstår det, SFTP altså

SFTP = Sikker fil overførsel (krypteret)

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 16-03-06 20:43

Ha emesen, Søren's CLAN har lukket, og jeg nåede ikke at fortælle hvordan man opretter klienter.
Hit med noe påænger

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-03-06 20:56

Ok - opretter spørgsmål om emnet..........men ikke nu.