/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formattering af drev i Win XP
Fra : Mylleerh
Vist : 705 gange
54 point
Dato : 12-03-06 11:50

Hvis man under administrer og diskhåndtering ønsker at formattere en ekstra harddisk ved at højreklikke på drevet og vælge formattere er der så noget her man skal være opmærksom på ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-03-06 11:51

Kig her:
Partitioner af Bent Juul
http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 12-03-06 12:05

meget fint og så virker drevet vel som før ?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-03-06 12:18

Hvis du formaterer et drev - Mister du de data der ligger på det - ALTID

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-03-06 12:57

>>>meget fint og så virker drevet vel som før ?
Altså det virker på samme måde................. som men er bare tomt for data.
Se lige om det er FAT32 eller NTFS - for du skal lige vælge det samme som du havde før.

Kommentar
Fra : Mylleerh

Dato : 12-03-06 14:10

Det er godt nok fat32 (harddisk fra en gammel win98 installation) men nu hvor jeg har Win XP kan jeg så ikke ændre det til NTFS ?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 54 point
Dato : 12-03-06 14:38

Jo da - men jeg ville bare sikre mig at du kunne "tale" med din harddisk hvis dit C. kørte med FAT32.
Brug du bare NTFS, hvis du har NTFS på dit Crev (XP)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-03-06 14:43

Der skulle have stået C: - drev ............som blev til ham her

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 12-03-06 15:30

Du kan også godt konvertere en FAT32 disk til NTFS uden at miste de data der er på FAT32 drevet..... Det gøres ved at skrive dette i en Dosprompt..

Kode
convert x: /fs:ntfs

x skal naturligvis erstattes med det drevbogstav dit FAT32 drev har...

->Brommi

Godkendelse af svar
Fra : Mylleerh

Dato : 13-03-06 16:51

Tak for svarene til alle. E.C. du modtager hermed pointene på denne.