/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Installering af ADSL modem
Fra : Gin
Vist : 751 gange
200 point
Dato : 03-03-06 17:31

Jeg har hidtil kørt på trådløst netværk, men for nylig gik min router med modem til de evige jagtmarker og jeg måtte sætte mit gamle Olitec ADSL modem til igen. Har 2 desktop computere og en bærbar. Jeg må nu flytte modemet rundt til de forskellige computere, jeg vil på nettet med, indtil jeg får et nyt modem med router, hvilket nok tager nogle uger.

Jeg fik installeret modemet på den ene desktop computer som kører Windows 98 SE samt den bærbare, der kører XP home. Den 3 computer kører også XP home.

Da jeg prøvede at installere det på denne computer, gik der koks i det. For ikke der skulle blive nogle konflikter mellem Olitec ADSL modemet og mine netkort på computeren, hvoraf jeg har et wireless og et til kabel samt en Wirefire, har jeg desaktiveret disse 3 kort midlertidig, idet jeg troede, at det var dette der hindrede installeringen, men det hjalp ikke.

Er der en, der har et hint om, hvad der muligvis kan være i vejen.

Når jeg starter installeringen med den CD rom, der hører til modemet lægges filerne ind, men når den når til configureringen a filerne, kommer der en fejlmeddelelse fra XP om at det tilrådes at stoppe installationen. Ifølge guiden for modem installeringen, skal man bare gå videre, også når der igen bliver gjort opmærksom på, at det tilrådes at stoppe. Installationen kører lidt videre og beder en om at sætte usb stikket fra modemet i. Derefter går der lidt tid og en lille vindue fortæller at man nu skal lukke ned og genåbne, hvorefter den vil gøre installationen færdig, men lige derefter et andet vindue, hvor der står, at installationen ikke kunne gennemføres og at man skal lancere Diagnose assistenten, hvad det så er for en. Hvis jeg aktiverer Dr. Watson, kommer den bare frem og siger, at der ingen fejl er.

Jeg vil blive glad for et hint om, hvad jeg skal gøre.

Med venlig hilsen

Gini

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-06 20:30

Sådan afprøves et modem
Du skal være logget på som administrator eller medlem af gruppen Administratorer for at benytte denne fremgangsmåde. Hvis computeren er tilsluttet et netværk, kan visse indstillinger for netværkspolitik også forhindre, at hele proceduren kan udføres.

Åbn Telefon- og modemindstillinger i Kontrolpanel.
Klik på det modem, du vil teste, under fanen Modemer.
Klik på Egenskaber, klik på Diagnosticering, og klik derefter på Undersøg modem.

Eller søg i XP`s hjælp og support efter: Modemfejlfinding
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 04-03-06 09:27

Til pallebhansen,

De ting du foreslår, er lidt svært at bruge, idet det er et eksternt USB modem, som ikke er installeret endnu og derfor ikke befinder sig under telefon- og modemindstillinger.

Desuden fungerer modemet fint på mine andre computere, når jeg sætter det til der.....

Hilsen

Gin

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-03-06 11:29

Gad vide om det ikke er antivirusprogrammer eller feks. BitGuard, der driller installationen, så hvad med at højreklikke på dem nede ved uret, slå dem fra, og så prøve at installare igen?
Ø, hvis din udbyder leverer modemet, så får du da bare et nyt fra ham gratis?
Og så tager det da bare 2 dage at købe en god trådløs router gennem nettet.
http://www.edbpriser.dk/wanted.asp
http://www.edbpriser.dk/wanted.asp?subcategory=67&submit.x=23&submit.y=7
Har selv en sådan: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516
Det jeg mener, er at en router er der ikke meget vrøvl med, kun hvis du konfigurere en hel masse om nu, så det er måske dumt at instille komputerne nu til direkte forbindelse gennem modem, når de om et par dage, kan forbindes gennem router?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Capoeira8

Dato : 21-05-06 14:34

prøv at starte din windows i fejlsikkert tilstand ved at genstarte din computer og trykke F8 så kan du eller's følge hva du skal gøre ned ad og prøv at installere firefox det kan gøres her

www.mozilla.com

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 21-05-06 15:51

Til Capoeira8,

Tak for dit hint - men det er afprøvet.

Mit spørgsmål er jo så gammelt, at jeg allerede har løst problemet ved at opgradere mit abonnement hos min udbyder og dermed har fået en boks med både modem og router installeret - og det virker perfekt på alle 3 computere, som nu kan komme på nettet fra ethvert sted i huset.

Jeg anser derfor spørgsmålet som afsluttet og takker for forsøgene på at hjælpe.

Bedste hilsener

Gin

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-05-06 16:27

Ok, men så skal du jo bare lukke spørgsmålet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 21-05-06 16:48

Kære Palle Hansen,

Det lyder måske dumt, men hvordan lukker jeg spørgsmålet? Jeg skrev jo at jeg betragtede spørgsmålet som afsluttet, men det er måske ikke den rette måde.

Hilsen Gin

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-05-06 18:05

Ja, det er bare at vælge at trykke accepter ud for det svar, som:
Gav det bedste svar
eller
Kom først med noget givtigt
eller
Har brugt mest tid
eller
Ledte dig ind på løsningen

Det er helt op til dig hvem du giver point, og derefter hvor mange stjerner, som du aut. kommer til at svare på. Men du har allerede betalt med point, så alt dette er kun for at vise hvem der hjalp mest. Man kan kun give en svarer, desværre, selv om der var flere der har "hjulpet"
Du bør ligeledes lukke disse, som jeg dog ikke har svaret i.:
http://www.kandu.dk/Spg27326.aspx
http://www.kandu.dk/Spg51937.aspx

Du kan læse mere om pointsystemet mm, ude til venstre under: Kom godt igang
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Gin

Dato : 21-05-06 18:13

Tak for svaret pallebhansen.