/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVDbrænder i drev G: er blevet usynligt?~
Fra : Gin
Vist : 339 gange
150 point
Dato : 02-12-03 08:46

Jeg har lige fået en ny Lifetec computer for 2 uger siden med en Pioneer DVD-RW brænder og en Sony CD-rom afspiller. Jeg har overført alle mine filer fra min gamle computer og ville nu lave en back-up. Da jeg første gang indlæste Nero 6, skulle jeg vælge hvilken en jeg ville bruge, men pludselig kunne jeg kun vælge Nero's image Writer, som lægger det man "brænder" i en fil på en af harddiskene! Den lagde så en fil på 4 Gb pænt på disken, men hvad hjælper det, når man vil lave en back-up... Da jeg så gik ind i stifinder, var drev G slet ikke vist, og det er heller ikke vist, når jeg går ind under systemet. Det er kun Sony CD-rom drevet der figurerer som drev F.
Er der en behjertet sjæl der kan hjælpe???

Hilsen
Gin

Accepteret svar
Fra : Zerg911

Modtaget 85 point
Dato : 02-12-03 08:51

Tjek om stikket i brænderen ikke er faldet ud eller ligende..

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 02-12-03 09:05

Jeg tror ikke, at stikket er faldet ud, idet brænderen lyser, når jeg sætter en CD-rom i og den snurrer også, men du mener måske signalstikket?

Hilsen
Gin

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 02-12-03 09:09

Ikke det stik der føre strømmen men det der går ned til bundkortet

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 09:10

Hej.

Lyset indikere kun der er strøm på.

HVIS du har haft kontakt med brænderer, så husk aldrig at boote med en skive i brænderen.
Har selv oplevet at jeg ikke kunne "se" min brænder da jeg havde glemt at tage en cd-rom ud.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 02-12-03 09:25

Hej ellebye,

Jeg har ikke bootet med en skive i brænderen - så det kan ikke være det.

Svar til Zerg911:
Jeg vil prøve at se, om ledningen er faldet af, men det er da underligt, at computeren kun er 14 dage gammel og jeg har allerede brugt brænderen som almindelig CD-rom afspiller uden problemer før den blev usynlig.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 02-12-03 09:29

Hey hvem har sagt at teknologi er lige til ? :oS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 09:39

Hvilket styresystem har du?

Hvis xp, prøv at geninstaller din dvd-brænder.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 02-12-03 09:54

Syntes der er mange problemer med XP .. brug dog 2000

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 10:39

>Zerg911 det vil jeg gerne skrive under på. I dag bruger jeg pro i stedet for home edition, den syntes lidt mere stabil.

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 02-12-03 11:00

Jeg har nu checket, at kablerne sidder som de skal fra brænderen til motherboardet, og brænderen er stadigvæk usynlig..... Vedrørende at geninstallere har jeg prøvet at gå ind og søge efter ny hardware. Jeg har ikke nogen CD til Pioneer brænderen, og når jeg søger i XP's forslag til producenter, har de slet ikke Pioneer på deres liste...

Hilsen
Gin

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 11:15

Prøv at finde din dvd-brænder ved linket for at downloade driverne:

http://www.pioneerelectronics.com/pna/product/album/compare/0,,2076_17221,00.html

Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 02-12-03 13:39

Gin

Har du prøvet at genstarte computeren mens dit drev står åben.
Jeg mister nogen gange både mit CD-rom drev samt brænder, men de kommer igen når computeren genstartes
mens drevet står åben.

Kan ikke skade at prøve.

Mvh Nenita =

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 02-12-03 16:05

Jeg har prøvet at genstarte computeren mens drevet står åbent. Det sker der ikke noget ved - det står stadigvæk åbent, når computeren er genstartet og mangler stadigvæk i stifinderoversigten.

Jeg har også været inde i registreringsdatabasen. Under local user\Software\Microsoft\Windows\
Current Version\Explorer\CD Burning og Drives er der kun et drev listet med en værdi hexadecimal 3. Er det mit almindelige Sony drev? Hvordan finder man ud af "volumen" for brænderdrevet?

Vedrørende driver på den af ellebye foreslåede Pioneer webside er der drivere til DOS, er det en sådan jeg skal bruge? Jeg tror, at DVD brænderen er enDVR-A06, men da den er installeret fra fabrikkens side, kan jeg ikke se, hvad der står på den, da forsiden er gemt bag en ekstra låge.

Hilsen
Gin

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 06-12-03 08:52

Kære alle,

Jeg takker for jeres svar, som desværre ikke har kunne hjælpe mig. Jeg har nu afmonteret brænderen og sendt den til computerfirmaet, idet der nok er fejl på den.

Kære Ellebye,

Den Pioneer webside du gav mig var en canadisk, jeg gik over på den europæiske side, og fik der oplysninger, som var mere relevante. Der må tilsyneladende være forskel på de brændere de sælger i Canada og her, men tak for dine indlæg.

Mine bedste før-jule hilsener til alle

Gin

Godkendelse af svar
Fra : Gin

Dato : 21-05-06 18:16

Tak for svaret Zerg911.