/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Er bundkortet defekt?
Fra : joppes
Vist : 620 gange
500 point
Dato : 24-02-06 13:19

Hej derude
Jeg har lige købt nye ram men når jeg sætter den i kan jeg ikke starte min pc, den er helt død der sker intet når jeg trykker på start.
Jeg har prøvet at tage de gamle ram ud(256MB), det hjælper ikke.
Jeg har prøvet i min pc på arbejde og der virker rammen godt nok.
Bundkortet skulle ifølge manualen & hjemmeside kunne køre med den nye ramstang.
Rammen hedder Kingston 512MB 333MHz DDR pc2700 og mit bundkort hedder asus a7v400-mx.
Er det fordi mit bundkort er defekt den ikke vil køre med den nye ram?

Hilsen joppes

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-02-06 13:25

Sæt de gamle ram i.
Virker det, så fejler dit bundkort ikke noget.
Det kan være ramtypen som ikke passer til dit bundkort.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 500 point
Dato : 24-02-06 14:19

Prøv at reesette bios.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-02-06 15:03

Dit bundkort vil måske kun køre med SD-Ram

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 24-02-06 18:03

Hvis der ABSOLUT INTET SKER, lyder det mærkeligt. Brugte du mange kræfter for at få ramblokken i ?

Som Peet49 skriver, så prøv at resette din bios. Det kan du gøre ved at tage det lille batteri (ligner et ur-batteri) ud som sidder på kortet. Det er bedst at lade det være ude i ½ time, for at være sikker på, at bios er nulstillet. Alternativt kan du resette bios ved at sætte en jumper på dit bundkort.
Jeg har en gang selv smadret et bundkort på den måde du beskriver, men jeg ved ikke om det var fordi jeg brugte for meget vold, eller det var fordi ram'en brændte det af. Jeg fandt bare ud af, at det ikke virkede, og så prøvede jeg ikke den ram på det nye bundkort, jeg måtte købe.

Når du siger at der intet sker - hvad er så det ?

- Tænder skærmen ?
- Starter Blæseren ?
- Lyser nogle HD-lamper ?

Hvis den er helt død, er der grund til at tro, at enten strømforsyning eller bundkort er gået, og siden du har pillet ved sidstnævnte for nyligt kunne det sagtens være det, dog uden at være sikker.

Der skal måles lidt på det, for at finde fejlen.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 24-02-06 18:42

Prøv og sæt de nye ram i den første port og tænd. Hvis det virker så prøv at sætte dine gamle ram i den anden port.

Mvh.

Godkendelse af svar
Fra : joppes

Dato : 27-02-06 17:10

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-02-06 17:54

Selv tak.