/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
problemer med en pop-up.
Fra : madridabel
Vist : 468 gange
60 point
Dato : 05-02-06 03:57

Er der nogen der vil være søde at hjælpe mig. Jeg har problemer med en pop-up. Når jeg tænder min pc, og går på internettet kommer der efter kort tid et vindue frem som hedder movie land. I det første vindue kan jeg kun trykke continue. Så kommer der et billede af en dame der fortæller om deres produkter som skal høres til ende inden jeg kan gøre noget, og derefter får jeg 2 muligheder, betalingsform eller jeg kan klikke på remind me later.
Jeg har prøvet at køre søg og slette alle programmer med movie land. Jeg har været inde under internetindstillinger og forsøge at slette cookies og filer. Jeg har prøvet at finde den i registreringsdatabasen, og slettet movie land uden held. Den starter stadig op når jeg tænder for min pc.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 05-02-06 04:29

Prøv at klikke på Start-Alle programmer og find Start måske ligger der noget i den mappe som starter op sammen med Windows og som du gerne vil være fri for, er der noget du ikke ønsker så højreklik og Slet, så prøver du igen at klikke på Start og Kør i boksen der kommer skriver msconfig og trykker Enter så komer du i Systemkonfiguerings programmet, der vælger du fanebladet til højre Start der er der resten der starter når du starter computeren, fjern flueben i dem der ikke skal starte automatisk, du må IKKE fjerne flueben ved din firewall og antivirus, der er helt sikkert noget der har taget kontrol over din computer, det skal vi have rettet, har du ikke programmet Spybot-Search & Destroy så hent det her: http://www.spybot.info/dk/download/index.html når du har instaleret det kan vælge dansk sprog der efter lader du programmet søge efter bots (Search & destroy) det tager ca en halv times tid og du kan rolig lade den slette alt den finder Fjern valgte problemer, der skal være flueben ved alle linier den har fundet, har du stadig problemer skal vi have ekspert hjælp kig ind hos Arlet http://www.arlet.dk/ og klik på Spybot/Hijackthis hent og kør Hijackthis og læg en log herind eller skriv til ham, det kan du gøre under menuen Hvem er jeg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-02-06 07:03

Du har som sagt fået spy-/adware ind på din computer. Du kan rense den on-line med X-Block fra spywarefri: http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

Gør så som o.v.n. anbefaler; scan endnu en gang med Spybot S&D som du finder her: http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022_4-10122137.html

..derefter installerer du Spywareblaster, som forhindre at du får 'skidtet' igen, da det virker som en slags passivt filter : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Du kan læse en manual her : http://www.spywarefri.dk/manualer/spywareblaster-manual.htm

Ps. Iøvrigt kan et vindue altid lukkes med ALT+F4, så du ikke behøver vælge : ..continue, betalingsform ...eller remind me later, som blot viser firmaet at de har dig på krogen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 05-02-06 08:43

Gå ind på www.Arlet.dk Hent hijack this, kør en scan og send logfilen til ham, så gennemgår han den og fortæller dig hvad du skal slette.

Der findes guides på hans side.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-06 01:38

Hvad har du forsøgt af det der er blevet foreslået????

Kommentar
Fra : madridabel

Dato : 07-02-06 02:29

Afventer besked fra arlet, har sendt en hijack-log.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-06 02:31

Så er du i gode hænder, gider du skrive her hvad der var galt, når du har løst problemet?

Godkendelse af svar
Fra : madridabel

Dato : 14-02-06 23:10

Tak for svaret o.v.n.. Det var arlet der hjalp mig gennem i gennem med en manual som han sendte mig efter jeg havde sendt en hijack log fil.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-06 23:56

Tak for point, men det var da ikke mig der linkede til arlet