/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Er vittigheder tip?
Fra : jkrjk2
Vist : 737 gange
20 point
Dato : 26-01-06 20:52

Eller skal de stilles som spørgsmål?

f.eks. denne: http://www.kandu.dk/tip13410.aspx

PS:
Jeg kan ikke finde den på Kandu, Kan du?

http://www.kandu.dk/search.aspx?grpid=0&ss=Cola+LIGHT&sa=7

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-06 20:59

Prøv at læse denne tråd fra i mandags, der havde jeg den sammen "vittighed" som dig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-06 20:59

nåå ja, det ville jo hjælpe hvis du fik tråden

http://www.kandu.dk/Spg81762.aspx

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-01-06 21:05

vittigheder har intet med tips at gøre. de kan/bør/skal oprettes under vittigheder.
hvis de kommer som et tip, bør de honoreres med 0 (nul) stjerner

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 20 point
Dato : 26-01-06 21:12

http://www.kandu.dk/tip13367.aspx

Citat
Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 26-01-06 04:20

--------------------------------------------------------------------------------

Det er dejligt at være dansk fordi.....

I Danmark....kan du få leveret en pizza hurtigere end du kan få en ambulance.

I Danmark....tror folk de lever sundt når de bestiller en dobbelt cheeseburger, en stor pommes frites og en Cola LIGHT.

I Danmark....skal man gå helt ned bag i supermarkedet for at købe mælk og grøntsager, og derefter stå i kø. Tobak og spiritus kan købes lige ved døren.

I Danmark....Er bankens yderdør altid åben og bankassistenterne sidder i åbne kontorlandskaber uden panserglas, men kuglepennen ved skranken er lænket fast.

I Danmark....Stiller man for 150.000 kr. bil i indkørslen, fordi der ikke er plads i garagen, hvor den punkterede trillebør, de slidte vinterdæk og den 12 år gamle plæneklipper er låst inde .

I Danmark....bruger man gerne for 10 kr. ekstra benzin for at finde en tank, hvor man sparer 8 kr. ved at tanke op.

I Danmark....Brokker man sig over at man skal betale 180% afgift på en ny bil, og køber en hver tredje år.

I Danmark....har folk, der kun forlader deres lejlighed for at arbejde og købe ind, en mobiltelefon og en fritids/ulykkes forsikring.

I Danmark....er der handicap parkeringspladser foran idrætshallen.

I Danmark....beklager forældre sig over at deres børn får for lidt motion, og køber en Playstation til dem i julegave.

http://www.kandu.dk/spg81873.aspx

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 26-01-06 21:15

hcm hvorfor så fjenlig over for vitser for det er da et tips et tips som man kan give vider i en grå og trist hverdag kan da ikke se hvorfor jeg skal bruge point på at få folk til at le syntes man ikke burte få point for det men at skrive en vits er jo ikke et spørgsmål spørgsmål er jo når man gerne vil ha hjælp håber du kan følge den tankegang

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-01-06 21:17

For lige at svare på dit spørgsmål, så synes jeg ikke, at vittigheder er et tip.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 26-01-06 21:18

for hvem har fortjent at få de point hvis man ligger det ud som et spørgsmål? er det ham eller hinde der skriver ha ha eller vedkommen der skriver øv ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-01-06 21:21

Hvis vitser og tilsvarende anerkendes som Tip vil de blive brugt til at skaffe point og rigtigt meget af det der sættes under Tip er simple copy/paste indsatser som langt de fleste selv kan finde ved at surfe lidt.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 26-01-06 21:22

ja måske men syntes stadig det høre under tips jeg vil selv lige det under tip jeg for venter ikke folk stemmer på det men jeg håber det indet for folks tanker til at reflekter over tingne eller få sig et godt grin

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 26-01-06 21:24

Ja, den havde åbenbart været bragt før, den kunne jeg ikke finde med søgefunktionen, så derfor.....

Jeg synes dog stadig at vittigheder kan være tip, og den mening kan "ingen" tage fra mig,

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 26-01-06 21:25

enig jkrjk2

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-01-06 21:32

iNDIMELLEM LAVER JEG EN TRÅD OM AT KONKURERER OM DEN BEDSTE VITS DER HØRER DET HJEMME SYNS JEG
mVH sUNE

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-01-06 21:32

Ups

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-01-06 21:37

her i Kandu.dk er der en kategori som hedder Vittigheder. Den er der netop for at man netop ikke anser vittigheder for tips

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-06 21:39

Jeg syntes vittigheder, kan være med til at give et godt grin/smil, der kan være stor forskel på folks humor, men der kan så sandelig også være stor forskel på hvordan folk ellers ser på de forskellige tips. Gør tip, ideer, vittigheder pointløse, så er vi ude over alle de diskussioner. Jeg er enig med Tyfoon og jkrjk2.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 26-01-06 21:42

Hvis der kom en vist under kategorien vitigheder i Tips, så ville jeg bedømme den udfra om den var sjov eller ej.
Det er vel også derfor at der er mulighed for at lægge vitser under tips. Ellers tror jeg ikke at kandu havde lavet systemet sådan.
De laver ihvertfald ikke et system hvor det er meningen at man skal give 0 stjerner, selvom det ligger i tips.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 26-01-06 21:43

Nordsted1 kunne være man skulle skrive til kandu om det

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-01-06 21:43

Enig med thyfoon og andre. Jeg synes også, det er ok at bringe vittigheder som tips.

Og jeg kan også sagtens leve med, at nogen kommer til at bringe et tip, som har været bragt for en uge siden. Hvis man læste det første gang, synes jeg da bare, man skal springe det over og lade være med at bedømme det.

Og hvis man ikke læste det første gang - ja, så er det jo fint nok at det bringes én gang til.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-06 21:58

Thyfoon.... det syntes jeg vil være en god ide, men med det som med så meget andet, vil der nok være nogle der ikke syntes om det??

Når der er en kategori der hedder vittigheder under tips, er der ikke noget forkert i at lægge en vittighed der, syntes man ikke om den kategori, så lader man bare være med at kikke der, hvor svært kan det være???

Og som Rellom så rigtigt siger, har man set den førte gang, kan man bare springe over, dette gælder forøvrigt alle tips, nogle kommer med en kommentar - det tip er gammelt osv- måske den ikke er gammel for andre, så hop dog ud af tråden, jeg tror ikke nogen bringer et tip for at kunne scorer sølle max. 25 point

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-01-06 22:35

Citat
Og jeg kan også sagtens leve med, at nogen kommer til at bringe et tip, som har været bragt for en uge siden. Hvis man læste det første gang, synes jeg da bare, man skal springe det over og lade være med at bedømme det.

Uenig, jeg synes, at den bruger, der vil skrive et tip bør undersøge om det har været skrevet tidligere.

Hvis det har været skrevet 1 uge tidligere, så er tippet intet værd, men hvis det er 1 år gammelt, så er det måske noget værd.

Det er op til den enkelte bruger at bedømme et tip, sådan er reglerne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-01-06 22:43

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-01-06 22:50

Citat
Uenig, jeg synes, at den bruger, der vil skrive et tip bør undersøge om det har været skrevet tidligere.

Hvis det har været skrevet 1 uge tidligere, så er tippet intet værd, men hvis det er 1 år gammelt, så er det måske noget værd.

Det er op til den enkelte bruger at bedømme et tip, sådan er reglerne.

Hvis man ikke kender tippet i forvejen, bliver det jo ikke mindre værd af at have været bragt en uge tidligere.

Og i øvrigt er det da langtfra sikkert, at man har held med søgefunktionen, for selv om tippet handler om det samme, kan det jo sagtens hedde noget helt andet.

For slet ikke at tale om de tips, som folk ikke aner, at de havde brug for, før de læser dem - dem er der jo ingen, der tænker på at søge efter.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-01-06 22:55

PS! Du har selvfølgelig ret i, at det er op til den enkelte at bedømme tips. Jeg ved ikke, om det er en regel, men sådan må det nødvendigvis være. Og det er da helt ok, efter min mening.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 27-01-06 00:18

I min verden en vittighed heller ikke et tip..

Folk må være meget point-hungrende, siden de gider skrive en vittighed i et tip i stedet for at oprette en tråd, hvor folk har bedre mulighed for at deltage med respons og eventuelt flere vittigheder.. Er kandu's ligegyldige virtuelle points virkelig vigtigere end muligheden for at oprette en sjov og mere vedvarende tråd? Åbenbart for nogen.

Men tips-kategorien bliver derudover også hærget af mange andre latterlige ting, såsom reklame for diverse pyramidespil... Og tips om katte. Heldigvis er det op til en selv, om man vil spilde sin tid på med at klikke på den slags..

Mvh. Niels