/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
tip
Fra : CCjunior
Vist : 757 gange
10 point
Dato : 23-01-06 17:07

Jeg læste lige http://www.kandu.dk/tip13367.aspx
som er skide sjovt ...
der er så et par ting som undre mig. der er en bruger som ganske korrekt giver 0 stjerner da det jo ikke er et tip..
Skal tip omdøbes til tip/oplysninger/div ??
de fleste gange er det jo bare en brug bar oplysning.
hvis ikke, burde vitigheder så ikke helt fjernes fra tip ???
jeg syntes måske at der er nogen som ser lidt for firkantet på tingene. men det er jo self min mening.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 17:10

?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 17:12

Jeg havde svaret på dit tidligere spørgsmål, men så stod der at det var annulleret !!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 20 point
Dato : 23-01-06 17:22

ccjunior...... jeg lagde den der som en provokation. Der har været så meget fnidder omkring de tips de sidste dage, så nu syntes jeg der skulle være lidt til smilebåndet istedet. Vittigheden var desværre heller ikke særlig morsom. Så du får lige en anden, som måske er sjovere ???

En jyde og en jøde sidder i en sauna !!

Snakker hyggeligt sammen (dvs. jøden snakker - vi kender jo jyder)

PLUDSELIG siger jøden ' Jeg kan se at du også er omskåren !!!!! '

' Nej da ' siger jyden ( på jydsk ) ' Her kalder vi det sli'tage !'

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 23-01-06 17:33

at lave et tip bare med et link uden forklaring er intet værd.
et tip sat ind i den forkerte kategori er også nytteløst.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 17:38

En vittighed er ikke et tip, det er tv-programmer, bus/tog/flyafgange heller ikke.

Men der er meget mere, der ikke er et tip.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 23-01-06 17:39

Sorry Ans.. det var fordi jeg lige ville ændre noget som var lidt forkert skrevet..håbede ikke at der var nogen som havde nået at se det..

Nordsted1 Det er slet ikke kritik af din vittighed.. jeg syntes den var ganske ok, det jeg mener er, hvor går grænsen ?? i min verden skal man da gi karakter til en vittighed man syntes er sjov, men det er jo ikke et tip.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-06 17:40

Hov jeg glemte at svarer på "Skal tip omdøbes til tip/oplysninger/div ??" Ja, det syntes jeg er en

rigtig god ide

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-01-06 17:51

Jeg synes det ville være en meget bedre ide, at afskaffe det der kaldes Tip.

Det meste af det er ikke tip, men alm. gængse oplysninger som de fleste kan finde på nettet, i aviser, radio og TV.

Og med det ævl og ballade, var det bedre de ikke var der.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 18:03

Det er heller ikke et tip at irettesætte andre brugere.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 23-01-06 18:12

Jeg syntes folk går for højt op i ingenting

Smil til livet og det smiler igen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 18:16

Det er vel i bund og grund et sociologisk problem! Kandu består jo (groft sagt) af to forskellige hovedgrupper! Dem der bruger Kandu som et chatrum og dem der bruger Kandu som et videndelingsforum! Problemer kan så opstå de steder disse grupper mødes (typisk tips, smalltalk og kandu katagorien)! I praksis består de fleste brugere af Kandu nok som et blandingsprodukt af disse to arketyper og det er dagens form der afgør hvor på arketypeskalaen de befinder sig i! Det er den konklusion jeg efter utallige studier af selve Kandu siden er kommet frem til, men det er naturligvis op til Kandubrugerne at bedømme om jeg har ret!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 18:19

Systemet kan naturligvis udbygges med en y akse! Der kan vi diskutere parametrene men selve arketypeaksen har jeg patentrettigheder på!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 18:21

Nå nej det har Kandu jo ifølge deres regler!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-01-06 18:22

Nordsteds Vittighedsdiversestip, der er placeret i den rigtige kategori, er bare helt fjong. Jeg har allerede distribueret til alle mine venner (alle to).
Der stod jo ikke noget om nogen copyright.
Forhøj til 500 point og accepter Nordsteds kommentar.
(Så spare jeg mine point).
Det der kan irritere mig, er spørgsmål, der kun har til opgave at bytte point.
Til Gambrinus, Til CCJunior, til XXXXX
Vi er jo alle enige om at point ikke betyder en disse for os. Ik’ ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 18:25

Y-aksen kunne jo evt. bestå af parametrene aversion og sympati!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-01-06 19:00

Man bør kunne give sig selv point.
For hvem andre ved hvad det drejer sig om.
De nysgerrige kan gøre som jeg gør en gang imellem - hoppe ud uden at bedømme.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-01-06 19:21

Det er altså ikke særligt svært eller modigt. at hoppe uden at svømme !
At hoppe i vandet, uden at kunne svømme, er noget helt andet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-01-06 19:23

Shiiiiiiit
Der stod bedømme.
Gambrinbus

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 23-01-06 20:13

Syntes at hvis en vitighed ligger under vitigheder, så bedømmer man den ud fra om den var go eller ej.
Tror jeg også de har tænkt fra Kandus side, ellers havde de nok ikke gjort det muligt at bedømme noget som helts under vitigheder.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 21:09

CCjunior

Er dette så et tip

http://www.kandu.dk/tip13361.aspx

efter min mening er det ikke et tip.

De brugere, der kan læse/se/høre har sikkert læst/set eller hørt om det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 21:36

Det skal jo ses i forlængelse af et andet tip om at pigen var blevet væk, ans! Så set i det lys er det da absolut et tip efter min mening! men sådan er vi jo så forskellige!

Det der undrer mig mere er at klumme bedømmer tippet til 0 stjerner 2 gange den anden gang under hans alias krummen! Hvad skulle lige være formålet med det?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-01-06 21:41

Efter min mening er det ikke et tip at genfortælle det, der bliver set,læst eller hørt i medierne.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 21:49

Nu så jeg først her på Kandu at pigen var blevet fundet, så for mig var det et tip! Og det er jo vel ikke alle der følger med i ekstrabladet!

Havde faktisk tænkt på at ville have skrevet et tip om tomme dvd skiver falder i pris snart, men det er jo selvfølig osse bare genfortælling så det vil jeg undlade!

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 23-01-06 21:52

Jeg syntes nu det var en meget dejlig oplysning, især når der har været en eftersøgning igang on-line, at man så lige for at vide at hun er fundet.
Kandu er jo ikke det eneste sted på nettet hvor hun har været efterlyst.
Eks har hun været efterlyst på hol.dk http://hol.dk/traad.asp?fID=23&tID=320328
og tweak.dk http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=58632&sid=12f1b0e18a23d8c473dbfe8baff20e2c

Så for mit vedkommende var det meget rart emd en tilbage melding

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 23-01-06 21:56

nå det var synd tedd, jeg havde ellers nok give 4 stjerner for den information.
Står nemlig og mangler dvd skiver i øjeblikket.
Ja, og cd skiver også.
Er det i alle butikker at de falder i pris ? Og hvorfor gør de det ? Er det udsalg.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 21:59

Næh regeringen skærer afgiften på alle skrivbare dvd skiver ned fra 10 kr til 3 kroner per styk! For at imødegå grænsehandlen på dvdskiver! Så jo de falder alle steder i danmark, hvor meget er så op til den enkelte butik!

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 23-01-06 22:04

Fedt
Kan lige tilføje så, hvis ikke man kan få dem til den dejlige lave pris i butikkerne, så kan man ihvertfald købe dem over nettet til 3 kr.
Det har man kunne i et stykke tid.
Men det hjælper jo ikke dem der ikke bryder sig om at handle over nettet.
Så fedt tip.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-06 22:08

Nu er det jo ikke et tip, Trine Men tak for kritikken af mit ikke eksisterende tip

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 23-01-06 22:19

Så længe kandu har et emne, der hedder "vittigheder", så er det vel meningen, at det skal bruges til vittigheder, selv om de kommer som tip?? Selv om der er tip, der i sig selv er en vittighed. Det er jo ikke sikkert, at den der afgiver tippet selv ved det.
Men det kunne være, at "vittigheder" helt skulle fjernes, så det ikke er lige så sjovt på kandu, som der ind imellem kan være. At en vittighed ikke er et tip, det er vist noget de fleste kan forstå - lige med undtagelse af en hel del af dem, der bedømmer dem.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-01-06 23:38

Ja, så længe der er en kategori der hedder 'vittigheder' under 'tip' så må meningen selvfølgelig være at man kan sætte vittigheder ind dér og så må 'bedømmelsen' som der skrives ovenover, gå på om man synes joken er god eller ej.

Jeg synes det vil være meget ærgerligt hvis 'Tip' forsvinder, jeg har i hvert fald haft megen gavn af alle de gode ideer dér! Jeg kan ikke tro jeg er den eneste!

Jeg synes på en eller anden måde at det virker ret 'nævenyttigt' hvis nogen skulle få held med at få vore 'Tip' afskaffet her på kandu, det er jo et ret frit land vi lever i - osse i denne kanduverden, så....
'kan man ikke tåle lugten...' osv.

Eller direkte: Hvis nogen føler sig irriteret over 'Tip' - så spring da over, der er jo (stadig) INGEN tvang - hverken til at kigge - eller til at 'bedømme'.

Dorthe.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-06 14:34

suk -

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 08-06-06 22:50

Tak for svaret Nordsted1.

oprydning i mine spørgsmål

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-06-06 22:59

Selv tak, tja hvis det skal være en forårsrengøring er du sent ude