/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
PC til FAX
Fra : jensalexander
Vist : 1151 gange
100 point
Dato : 24-01-06 20:49

Kan jeg sende et dokument fra min pc til en fax??
jeg mener : jeg laver et brev i word og skal sende det til en fax.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-06 21:06

Det vil jeg da tro, men har aldrig prøvet det. Når du går ind i word, ind i filer, er der en sendt til, der står så faxmodtager. Men du skal nok have et faxmodem i pc'eren, har du det??

Kommentar
Fra : jensalexander

Dato : 24-01-06 21:14

Hvad skal jeg med et fax-modem når jeg har net/modem er der forskel/

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-01-06 21:30

Du skal indover noget server værk... Her er lidt links:

http://info.micronet.dk/netconnect/

http://www.computerhuset.dk/MS-BS2003info.php
"Fax Services : Faxmaskinen bliver overflødig, når brugerne får mulighed for at sende og modtage fax direkte fra deres egen PC."

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-01-06 21:33

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/spil_sjov/beskeder/beskedrobot/index.jsp
"Med Besked-Robot kan du:
Se alle dine e-mails et sted
Få dine danske og engelske e-mails læst op i telefonen
Få e-mails sendt til din mobiltelefon som sms beskeder
Sortere e-mails, så kun de vigtigste bliver sendt til din mobiltelefon
Aflytte talebeskeder fra Mobilsvar på hvilken som helst PC med Internet
Se og sende fax på PC - fax i Besked-Robot kræver Mobilsvar fax abonnement
Videresende talebeskeder og fax meddelelser som e-mails"

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-06 21:34

Du skal kunne sætte et telefonstik i din pc, denne ledning skal så sættes i en tlf.stik dåse, kan du det, så skulle det kunne lade sig gøre

Kommentar
Fra : willerbyg

Dato : 24-01-06 21:34

hej prøv at se her der står noget om det håber det hvar en hjælp

http://www.freefaxemail.com/free_fax.html

Kommentar
Fra : kjeldal

Dato : 24-01-06 21:55

Nej, det er bestem ikke det samme som et fax modem!
Fax-modem er et "gammel-dags" analog modem & tilhørende fax-program.
Der findes dog nogle løsninger, hvor du kan sende en email som en fax... eFax.
I de fleste tilfælde er det dog en service du skal købe og betale for.
Så, hvis det kun er et enkelt stående tilfælde, så print den ud, og find nogen der har en fax du kan låne...god jagt.

Kommentar
Fra : kjeldal

Dato : 24-01-06 22:00

taliskoko
Kig under "systemkrav":
- Fax modem - for at udnytte Fax Services
Så løsningen, kræver både en server og et Fax modem (netværk, switch, mm).

Kommentar
Fra : jensalexander

Dato : 24-01-06 22:01

til taliskoko tak her ser jeg jeg må have et faxmodem for at sende en fax.
til willerbyg tak her ser jeg jeg kan gøre det over net mod betaling.
Jeg havde håbet jeg kunne sende et brev til en kammerart som kun har fax og ikke adgang til internet (mail). Jeg ved ikke rigtigt hvem jeg skal aceptere som svar så jeg lader den lige stå et par dage i tilfælde noget nyt (gratis) skulle dukke op. Jeg er dog meget glad for jeres svar og skulle gerne belønne jer begge.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-06 22:06

Send mig mailen, så faxer jeg den ganske gratis

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-01-06 22:11

kjeldal> Hvad og hvor?????

Men løser det opgaven.???

Kommentar
Fra : jensalexander

Dato : 24-01-06 22:15

ja Nordsted1 det var jo et tilbud som er svært at sige nej til tak skal du ha´
jeg vil dog lige se på div forslag og komme tilbage.
men jeg må gå til ro nu da jeg skal op kl 4:00
god nat alle og tak for jeres svar det varmer at man kan få hjælp når man har brug for det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-06 22:15

Det kræver ikke en server eller schwitch for at kunne sende en fax via pc. Det kræver et telefonkabel fra pc'en til en telefonstikdåse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-06 22:18

hvis du har lyst til min assistance så send mailen til

Nielsen40snabela.hotmail.com snabela =@ husk at oplyse nummeret faxen skal sendes til, så ekspederer jeg den lige så snart jeg ser den

Kommentar
Fra : kjeldal

Dato : 24-01-06 22:25

Hvis du har en mobiltelefon, med et kabel, Irda eller Bluetooth opkobling til din Pc, kan du måske bruge den (du skal installerer modemet (i/fra din mobil) derefter blot finde & installerer et fax program).

taliskoko: jeg mente blot at din løsning kræver: en server, et server program (MS-BS2003), et fax-modem og LAN mellem de 2 Pc'er, inden han kan sende en fax fra sin pc'er. (lidt voldsomt for at sende én fax)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-06 22:27

http://www.freedownloadscenter.com/Business/Applications/iPrint2Fax.html

kig dig lige lidt omkring her - kunne jo være du kunne bruge den

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-01-06 22:29

kjeldal> Enig, men vil man lege med de store drenge må der noget maskineri til...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-06 22:29

kjelddal..taliskoko... hvorfor lan og to pc'er, en pc med modem, et tlf kabel og en fax kan gøre det

Kommentar
Fra : kjeldal

Dato : 24-01-06 22:38

Nordsted1: Ja helt enig (næsten), det kræver at han jo ER i besiddelse af et anlog-modem (med fax i), og jeg forstod spg. som om, at han "kun" har et net/modem = (ADSL / Kabelmodem), og det kan han altså ikke fax fra.

Jeg gik bare hen og kommenterede "taliskoko" henvisning....at man skulle bruge både LAN, server, server-prg. & fax-modem mm, til hans "løsning". (Hvilket nok ville blive lidt dyrt, for at sende én fax)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-06 22:55

kjeldal.... Vi er helt enige.

Jeg har en fax, men jeg bruger den næsten ikke mere, alle har jo pc idag, undtagen lige spørgerens ven, men nu jeg har den, skiller jeg mig nu ikke af med den, der er nogle ganske få situationer hvor den kan være god at ha'

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-06 23:25

--------------------------------------------------------------------------------
glemte lige
http://www.download.dk/index.asp?Kat=kommunikation&subkat=internettelefon&prog=15671
der gør det muligt at kommunikere fra pc til fax

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-06 23:31
Godkendelse af svar
Fra : jensalexander

Dato : 25-01-06 04:32

Tak for svaret Nordsted1.
nu da jeg ikke selv kan gøre det uden at binde mig for store udgifter, er dette det mest orginale svar jeg har fået. Mange tak for tilbudet, men jeg står ikke lige og skal faxe. det var blot en forespørgsel om hvor langt vi er kommet på det område. du kan jo ringe gratis og næsten gratis verden rundt idag. Så det forbavser mig der ikke er et lille program man instalere og så vupti faxen er sendt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-06 07:10

Selv tak, mit tilbud står ved magt, hvis du skulle ombestemme dig. Havde din pc haft et indbygget modem, hvilket mange af dem har idag, så skulle du kun investerer i et tlf.kabel