/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan ikke se videoclip
Fra : boy150
Vist : 451 gange
30 point
Dato : 16-01-06 19:08

Når jeg er inde på en side kan jeg ikke se videoclip, m,en får følgende besked:
"Windows Media Player kan ikke afspille filen på grund af en netværksfejl. Serveren er muligvis ikke tilgængelig. Kontroller, at der er oprettet forbindelse til netværket og at proxyindstillingerne er korrekte."
Jeg må gå emvejen og først downloade til min harddisk og afspiller derfra.
Hvad kan jeg gøre?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 40 point
Dato : 16-01-06 19:21

Du har spærret for mediaplayer i din firewall? ( = Fornuftigt )

..eller du mangler de rette codec? ( Hent de mest basale hér : http://www.divx-digest.com/software/divxcodec.html )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-06 19:25

Ps. Hvis du tillader at mediaplayer afspiller videoklip direkte, risikerer du alskens 'snavs', medmindre du er sikret og opdateret i hoved og r..

Besværet ved at højreklikke, gemme og dernæst afspille klippene er alle 'pengene' værd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-06 19:28

Pps. ...eller du er logget på som alm. bruger og ikke administrator? Administratoren kan spærre for online afspilning i mediaplayer. Dette benyttes i visse institutioner.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : boy150

Dato : 17-01-06 19:11

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-01-06 19:53

Du skylder liiiiige de der kunne tænkes at 'købe' dette spørgsmål, at fortælle om du havde spærret ...eller manglede codec

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : boy150

Dato : 21-01-06 16:37

Jeg er overbevist om, at min firewall er skyld i problemet - og det vil jeg lade den blive ved med at være

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-06 16:52

</MOLOKYLE>