/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Gæstebog ?
Fra : CaptFlint
Vist : 546 gange
40 point
Dato : 12-01-06 20:41

Hej jeg er ved at lave en hjemmeside hvor jeg skal have en gæstebog men jeg vil helst at den bliver vist inde fra min hjemme side og ikke popper frem i et andet vindue ...?
kan man lave en html kode eller ligende så det virker ?
hjemmesiden er lavet både med frontpage og dreamweaver..

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 12-01-06 21:05

Man kan ikke lave en gæstebog direkte i html. Du kan dog sikkert finde en gratis på nettet, kig evt på www.hotscripts.org i PHP eller ASP, som du selv kan rette til, og lægge op sammen med din side.

Ellers er det måske muligt med et lille samarbejde

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : CaptFlint

Dato : 12-01-06 21:09

Hej dennis.

Tak for dit svar
Jeg har hentet en gæstebog og den kører også som den skal jeg vil bare gerne have at den bliver vist inde på min side og ikke i et andet vindue hvis du forstår hvad jeg mener ..!!!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-01-06 21:28

Har du opdelt din side i rammer(frames)? Hvis du har skal du angive destinationsramme for gæstebogen, så skulle det virke.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 40 point
Dato : 12-01-06 21:33

Undskyld det var vist lidt hurtigt. Lav først en side med gæstebogen, og sæt så siden til at være defaultside(startside) i den ramme du vil have den vist i.
Hvis du f.eks har en rammeside hvor der er en ramme i toppen, en i venstre side og så hovedvinduet.
I frontpage højreklikker du så i hovedvinduet og vælger 'første side' i den boks der popper op til at være siden med gæstebogen.

Kommentar
Fra : CaptFlint

Dato : 12-01-06 21:36

ehhh.. ser du der er problemet for jeg vil kun have en frame på den side hvor gæste bogen skal vises men jeg aner ikke hvordan man gør ...!!!

Kommentar
Fra : CaptFlint

Dato : 12-01-06 21:38

jeg har ingen rammer på min website overhovedet . Det skylder jeg vist lige at sige..

Godkendelse af svar
Fra : CaptFlint

Dato : 12-01-06 21:56

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-01-06 22:05

Hej Du behøver ikke at goskende svaret når du ikke kan bruge det.
Jeg har lånt bogen 'Sjove effekter på hjemmesiden på biblioteket, der står noget om gæstebog på hjemmesiden.
Prøv evt. selv at låne den via www.bib.dk

Jeg prøver lige om det kan lykkes uden frames.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-01-06 22:09

Øv!
Jeg har lige læst afsnittet. Der står at man skal tilmelde sig en servíce der tilbyder gæstebøger online. Din side skal så så være online for at den virker. Der står også at den evt. kan programeres i PHP, men det kræver specialviden.
Spørgsmålet er så om man kan finde noget kode på nettet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-06 22:25
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-01-06 06:25

Hej molokyle!
Det ser da interessant ud!
Hvad med at lave tip med henvisning til siden. Jeg har checket, de supporterer også dansk.