/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kopiering af DVD
Fra : Smukke_Ole
Vist : 710 gange
100 point
Dato : 03-01-06 09:56

Nu har jeg to gange prøvet at kopiere en lovligt indkøbt DVD til eget brug i sommerhuset.
Jeg bruger DVD shrink, fravælger alt andet end menu og "main movie" og danske undertekster.
Aligevel er der noget galt med lyden, idet så vidt jeg kan finde ud af, blandes lyden fra filmen med
lyden fra de ekstras, der også findes på original-skiven.
Hvad gør jeg galt ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 03-01-06 10:01
Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-06 10:09

Halløjsa
Hvorfor fravælge en hel masse??
Brug DVDFab platinum. Dette program kan dele en doublelayer DVD op i 2 uden at ødelægge menustrukturen eller forringe kvaliteten. og selvfølgelig kan du brænde skiven/skiverne direkte fra programmet også.
Hvis du har problemer med kopibeskyttelsen kan du bruge AnyDVD, som kan fjerne kopibeskyttelse og regionskode:

http://www.afterdawn.com/software/video_software/dvd_rippers/anydvd.cfm

http://www.dvdidle.com/dvd-fab-platinum.htm

eller evt. http://www.mrbass.org/dvdfab/ freewareversion.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 03-01-06 10:12

Kode
Hvis du har problemer med kopibeskyttelsen kan du bruge AnyDVD, som kan fjerne kopibeskyttelse og regionskode

Hvilket er hamrende ulovligt...

Mener ikke det er ulovligt at kopiere DVD til eget brug sålænge man ikke bryder en kopibeskyttelse!

Moltov

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 03-01-06 10:14

Citat
Må jeg bryde en kopispærring på en musik-cd eller film?

Du må gerne bryde en kopispærring på en musik-cd eller film, hvis det er nødvendigt for, at du kan lytte til musikken eller se filmen.
Du må ikke bryde en kopispærring på en musik-cd eller film for at lave en kopi - heller ikke selvom kopien kun er beregnet til brug inden for din husstand, i din bil eller i dit sommerhus.

Fra http://www.antipirat.dk/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-01-06 10:33

Til moltov
OG!!!
Når der købes en film til fuld pris i en butik eller på nettet. Har du samtidig købt licensen til at se filmen. Du har ikke kun købt den skive filmen ligger på.
Så jo ifølge lovgivningen må du ikke bryde en kopisikring også selv om du kun laver en kopi til eget brug.
Men er det så moralsk rigtigt. Jeg mener at når man har betalt for en licens, har du også betalt afgifter til diverse instanser. Skal man så virkelig betale igen fordi DVD'n for en ridse. Nej vel.
Hvis du køber en licens til f.eks. Windows er det jo også ligegyldigt hvilken CD du bruger til installationen. Blot du bruger den rigtige aktiveringskode.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 03-01-06 11:26

Til Brass

Giver dig helt ret...Men jeg vil ikke opfordre til ulovligheder på en offentlig forum som Kandu.dk er.

Men at jeg så er enig med dig, det er en anden ting...

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 03-01-06 12:27

Nu bliver jeg forvirret:
altså man må gerne lave en kopi til sig selv af en DVD eller CD ikke?
Men man må ikke kopiere den hvis man skal bruge et program for at låse den op.?
er det rigtigt ?

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 03-01-06 13:09

cccf--> Du må gerne kopiere en CD/DVD men ikke bryde en sikkerhedskode for at kopiere den.... Men man må gerne bryde en kode, hvis det er det der skal til for at se/høre cd/DVD

Forstå det dem der kan

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 05-01-06 13:16

Ja, jeg har stadig ikke forstået det, men det kan jo være fordi jeg er langsomopfattende.
jeg syntes det lyder modsigende.
Som jeg nu har forstået det er det lovligt at kopiere en CD til eget brug, men kun hvis man kan gøre det uden at bruge CLONE CD eller andre tilsvarende programmer.?
Men alle cd og dvd er jo kopisikrede i dag.
NB: jeg undskylder jeg blander mig da det jo ikke var mig der stillede spørgsmålet jeg blev bare nysgerrig.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 05-01-06 13:33

Hej CCCF

Du må gerne kopiere alle de cd'ere du vil, som du selv har købt. Og du må bruge alle de programmer du ønsker, MEN du må ikke BRYDE en kopianordning som måtte være på en CD. Kun hvis det er nødvendigt for at høre den...Men du må ikke bryde koden for at kopiere den

Det er forvirrende ja...Det kan du takke Antipiratgruppen for!

Moltov

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 03-03-06 09:59

Tak for svaret Brassovitski.