/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke komme ind på hjemmesider??
Fra : Nuserpigen
Vist : 455 gange
200 point
Dato : 17-12-05 21:28

Hejsa
Min onkel sidder på en dell computer på hans arbejde...
Vi kan sagtens snakke sammen på skype... men han kan ikke komme ind på nogle hjemmesider....
Hvad kan problemet være?

På forhånd tak

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 21:39

Det kunne sagtens være at System-administratoren i firmaet har bestemt at firmaets computere KUN skal benyttes til firmaets formål og derfor har lagt nogle begrænsninger ind på medarbejdernes computere. De sidder jo i et netværk og der er altid en systemadministrator, der har mulighed for at bestemme hvad de enkelte brugere har rettighed til.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 21:41

P.S.: Han kunne jo spørge systemadministratoren. Så ville han få at vide om det er med vilje eller evt. en fejl.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 17-12-05 21:46

Oki... Problemet er bare, at han har været på inde på hjemmesider... han genstartede og så virkede det ikke... han arbejder på en færge, og internettet er stillet til rådighed for medarbejderne, når de har fri....

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 17-12-05 21:54

Hvis han har mulighed for det bør han gå tilbage til et Systemgendannelsespunkt der ligger en dag før problemet opstod. Kan han ikke det, eller hjælper det ikke så kan jeg ikke hjælpe.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-12-05 22:19

Halløjsa
Er dette spørgsmål en tidlig aprilsnar eller hvad?????? Når det er hans arbejdsmaskine, hvorfor kontakter han så ikke IT-medarbejderne i firmaet?????????????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-05 22:24

***** af slagsen til dig brassovitski

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 22:24

Yes, det var også det første jeg foreslog.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-12-05 22:27

miritdk -> Skal jeg så have ****** for at have foreslået det først?

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 17-12-05 22:28

Tror ikke der er så mange it hoveder på arbejde på færgen lige i øjeblikket....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-05 10:34

jajaja arne - eller rettere du må ski dele med brassovitski

Nuserpigen - der skal nok flere oplysninger til før nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-12-05 16:58

Halløjsa igen
Dejlig tråd denne her.
Er det på færgen han prøver at komme på internettet???????? Så ku' det måske være at der simpelthen bare ikke er forbindelse. Hvis det virkelig er tilfældet at han sidder på færgen med sin PC og ikke kan komme på nettet, men godt kan bruge skype (det skal lige nævnes at jeg ikke ved ret meget om skype), ved jeg ikke rigtig, men det kommer vel an på hvordan han kobler på skype, eller gør han overhovedet det. Hvis det er dig der ringer op til ham via skype, kan det måske tænkes at skype kobler dig ind på mobilnettet, hvis altså han bruger hans mobil, eller bruger han også skype på computeren? Jeg er sku' godt nok ved at få lidt roterende fis på tænkeren
Som miritdk skriver. Der skal flere nøjagtige oplysninger til for at vi måske kan knække nødden.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 18-12-05 17:12

Hejsa

Det er en computer, der er på færgen fast, det er ikke hans egen... Ved ikke hvordan det er koblet op, men han bruger ikke sin mobil til det....
Det var ham der ringede mig op på skype i går fra computeren...
Færgen sejler kun i Danmark...

Har lige skrevet med ham via sms, og han skriver at det virker i dag.... Hvordan det er kommet til og virke ved han ikke...

Tak for hjælpen

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-12-05 17:26

Det var altså kun en storm i et glas vand og ikke færgens undergang.

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 03-01-06 17:37

Tak for svaret arne.jakobsen.