/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Firefox vil ikke geninstalleres
Fra : keniel
Vist : 411 gange
150 point
Dato : 27-11-05 17:27

Jeg var tvunget til at afinstallere Firefox, desværre, og derefter forsøgte jeg at geninstallere programmet.
Da jeg derefter åbnede programmet, kom der en mærkelig skærm op, med teksten som var det maskinskrevet, gnidret, og absolut ingen ting der fungerede. Jo, sorry, print fungerede som det eneste..
Hvad gør jeg for at få Firefox igen???
Jeg har kørt RegClean og andre programmer for at rense ud i registeret. Ingenting har hjulpet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-11-05 18:20

Jeg oplevede det samme, først skal du genstarte computeren efter du har afinstaleret Firefox med Tilføj/Fjern funtionen, og du skal når du har startet igen ind manuel og fjerne resterne, så vidt jeg husker ligger der stadig en mappe under Denne computer, Drev C, Programmer, den skal slettes, er der en mappe i Denne computer, Drev C, Documents and Settings, dit brugernavn, der hedder Firefox, så slet også denne. Genstart og prøv så at instalere den nye Firefox.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-05 19:36

Det kan også være en idé at rense registreringsdatabasen efter en afinstallation. Brug dette lille program : http://www.tucows.com/preview/355220

Vigtigt : Fjern kun de elementer der er mærket som : Safe to delete ...når du har scannet med programmet.

Genstart og prøv så at geninstallere Firefox.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-05 19:37

Nåeh... ok. det har du vist prøvet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : keniel

Dato : 28-11-05 19:21

Tak for svarene, desværre ikke meget hjælp. Alt hvad I har foreslået ER prøvet ude resultat.
Efter at have renset alt med forskellige programmer + gået alt igennem med Regedit + alt hvad jeg kunne finde på, kommer der stadig en Firefox efter geninstalling og restart som ikke kan bruges til noget.
Hvor ligger "hunden begravet???

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 150 point
Dato : 29-11-05 02:06

Fandt du mappen i Denne computer-Drev C-Documents and settings-Dit navn-Applications data-Mozilla, det er mappen Mozilla du skal slette, så kan du instalere Firefox på ny, ikke igen for nu tror instalationsprogrammet at det er første gang du instalerer Firefox, OBS Applications data er skjult, så når du er i mappen "dit navn" skal du op i Funktioner-Mappeindstillinger-Vis, sæt hak i Vis skjulte filer og mapper, tryk Anvend og OK, så kan du se mappen, åbne den og slette mappen Mozilla, det SKAL virke på den måde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-05 08:10

Hvor installerer du fra?

Prøv på denne side aller nerderst under pkt. F : http://www.znn.dk/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : keniel

Dato : 28-01-06 19:06

Tak for svaret o.v.n..