/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Indretningsarkitekt
Fra : TariLiex
Vist : 17678 gange
50 point
Dato : 04-11-02 18:58

Hvordan bliver jeg indretningsarkitekt, har kigget rundt på nettet, kan ikke rigtig finde noget... Vil gerne vide noget med krav, hvor jeg kan blive det henne og varighed....

på forhånd tak

TL

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-11-02 19:26

Hej TariLiex

Uddannelsen til indretningsarkitekt er ikke en specifik uddannelse, men er stykket sammen af flere del-uddannelser.
Vil du kunne kalde dig indretningsarkitekt, skal du gennemføre en uddannelse på Danmarks Designskole, som du kan
læse om her: http://www.r-u-e.dk/u-og-e/design.asp

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Twenye

Dato : 03-12-02 23:42

Har også ledt længe efter et sted hvor jeg kan uddanne mig som indretnings arkitekt. Hørte nogen snakke om, der var en indretningsarkitekt uddannelse i Odense. Men har ikke kunnet finde noget, kan nogen sige om der er hold i de rygter?

Twenye =)

Kommentar
Fra : Twenye

Dato : 03-12-02 23:50

Har også ledt længe efter et sted hvor jeg kan uddanne mig som indretnings arkitekt. Hørte nogen snakke om, der var en indretningsarkitekt uddannelse i Odense. Men har ikke kunnet finde noget, kan nogen sige om der er hold i de rygter?

Twenye =)

Kommentar
Fra : AnnetteAarre

Dato : 06-01-03 13:08

Uddannelsen tages på Akademisk Brevskole, Jyllandsvej 15, Postgoks234, DK-2000 Frederiksberg Deres tlf.nr.3888 0133 er åben på hverdage mellem kl.9-16

AnnetteAarre =)

Kommentar
Fra : christa_vivi

Dato : 06-01-03 17:15

Vær forsigtig med "uddannelser" som indretningsarkitekt fra akademisk Brevskole. jeg har i mange år kredset om den, fordi det lyder godt og spændende, men...du kan ikke kalde dig arkitekt MAA, og du vil sandsynligvis ikke kunne søge job på en tegnestue, og komme i betragtning! Jeg fik en arkitekt fra Kunstakademiet i København til at tjekke uddannelsen ud, og hun kunne fortælle, at flere af de interviewede folk i Akademisk Brevskoles brochure ikke eksisterede. Kulturministeriets uddannelses konsulent kunne fortælle, at uddannelsen ikke er godkendt som en uddannelse hos dem. Hvis du går igang med den uddannelse skal du gøre det for din egen hygge skyld, men vil du læse til arkitekt, skal du på kunstakademiet.

christa_vivi

Accepteret svar
Fra : christa_vivi

Modtaget 50 point
Dato : 06-01-03 17:21

Kunstakademiets Arkitektskole, Studiekontoret,
Philip de Langes Allé 10, Holmen,
1435 København K,
tlf. 32 68 60 00,
http://www.karch.dk

Arkitektskolen i Aarhus, Studiekontoret,
Nørreport 20, 8000 Århus C,
tlf. 89 36 00 00,
http://www.a-aarhus.dk

Kommentar
Fra : AnnetteAarre

Dato : 06-01-03 18:06

Efter selve uddannelsen hos Akademisk Brevskole,som bekræftes med et diplom, er der mulighed for at indstille sig til en eksamen, der kontrolleres af Danske Indendørs Arkitekters Landsforbund. Jeg ved ikke hvor anderkendt disse eksaminer er....

Kommentar
Fra : stjerne

Dato : 23-01-03 11:32

Er det virkeligt de eneste to muligheder der er? -altså enten Kunstakademiets Arkitektskole eller Designskolen?
Hvis jeg så vil søge ind på Kunstakademiet, hvordan fungerer pointsystemet ang karakterer så? (for mit snit er ikke højt nok...)

Godkendelse af svar
Fra : TariLiex

Dato : 26-01-03 10:11

Tak for svaret christa_vivi.

Kommentar
Fra : christa_vivi

Dato : 26-01-03 22:23

Hej Stjerne.

Ring og spørg dem

Kommentar
Fra : Rocio

Dato : 12-02-03 11:39

Jeg er uddannet arkitekt MAA, men jeg vil gerne arbejde som indretningsarkitekt. Når jeg søger job, får jeg altid at vide at de har valgt en "rigtig" indretningsarkitekt til stillingen. Hvordan kan jeg blive det? Er der nogle kurser som jeg kan bygge min karriere videre på, så jeg kan kalde mig selv en "rigtig" indretningsarkitekt? Hvor?

Kommentar
Fra : musher

Dato : 25-04-05 14:59

Jeg kunne godt tænke mig at komme i kontakt med nogen der havde taget et kursus på akademisk -brevskole. Hvordan det har været? Om kursusmaterialet kommer frem osv... Er der nogen der har hørt om /eller kender nogen der reelt hat taget kurset?
Hvis du spørger om Danske Indendørs Arkitekters Landsforbund på oplysningen finder de ikke noget. Ringer du til brevskolen opgiver de dig et tlf.nr. Men prøver du nummeret omstilles til en fax.

Kommentar
Fra : Belomst

Dato : 05-08-10 09:41

Jeg skal til at uddanne mig indretningsarkitekt. det er noget man tager over Elerning på Arketektskolen for indretningsdesign. Skolen lægger i Odense

Hjemmesiden: http://www.arkitektskolen.com/main/index.php?id=12

Man starter med at uddanne sig til indretningskonsulent og det giver derefter adgang til indretningsarkitkt.

Læs hvad der står på hjemmesiden. Det lyder SÅ fedt! og du kan downloade en prøvelektion gratis!

Håber du kan bruge det til noget ;)