/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Mystisk Larve
Fra : jenskrk
Vist : 483 gange
20 point
Dato : 02-10-05 18:19

Hej, var ude at gå en tur ved stranden idag og her så jeg en mystisk larve som jeg aldrig har set før, rent faktisk så jeg to af slagsen og antager derfor, at der er tale om en almindeligt forekommende art, men hvad er det for en? Jeg kan ikke finde den i nogle af de bøger jeg har.
Det er en skam at man ikke kan uploade billeder, men den er ca. 5cm lang, lysegrøn med to karakteristiske sorte striber på den bageste havdel af kroppen og så er den udstyret med kaktus lignende pigge på siderne, bagerst på halen sidder der ligesom en lille rød fjer og stritter bagud.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 02-10-05 18:46

http://www.fugleognatur.dk/gallery.asp?mode=ShowLarge&ID=6545

Ja, nu skriver du godt nok den havde to striber, men mon ikke det er noget lignende denne her du har set, altså larven fra en natsværmer der hedder en Nonne.

mvh dova

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 02-10-05 20:34

Flot larve.

Godkendelse af svar
Fra : jenskrk

Dato : 02-10-05 21:25

Tak for svaret dova.
Jeg har set den ved stranden syd for Moesgaard og jeg så også en oppe i selve skoven, den passer præcis på det billede du har linket til.
Endnu en gang tak for svaret det var hurtigt.