/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Export af Outlook Email konto indstillin~
Fra : halloodk
Vist : 8093 gange
300 point
Dato : 18-07-05 09:02

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man exportere email konfigarationen fra Outlook 2003, tilsyneladende kan man kun exportere mapperne, men jeg nægter at tro at man ikke kan. I outlookexpress kan man importer email indstillinger men ikke exportere hvor skal så importere fra. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette møg problem. Jeg giver gerne 300 point for et brugbart svar
Mange hilsner fra Halloodk

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 18-07-05 09:07

Der er sikkert en metode, lad os prøve at starte bagfra, hvor skal du efterfølgende bruge oplysningerne??

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 18-07-05 09:17

På en ny computer, hvor jeg også har outlook 2003 indlæst.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 18-07-05 09:26

Nu er det længe siden je ghar rodet med den slags, men ryger kontooplysningnerne ikke med når du eksporterer en pst fil?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 09:43

Da kontooplysninger osv. indeholder password kan du ikke.
Grunden til man kan importere er at hvis du bruger flere e-mailkonti kan du sætte dem ens op i alle malilprogrammerne.
Du kan exportere dine adresser osv. men ikke selve mailkontoerne.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 18-07-05 09:49

Du kan da godt eksportere kontooplysninger (serveropsætning og den slags) uden password.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 09:49

Egentlig er det jo ret logisk - så kunne du jo tømme alle maskiner for folks private emailkontoer........

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 18-07-05 09:51

Du kan jo bare åbne Outlook og se oplysningerne, kontonavn, server (POP3 og SMTP) er jo ikke krypteret i menuen, kun password er skjult alle andre oplsyninger ligger tilgængeligt for enhver der har adgang til computeren, så hvorfor skulle man ikke kunne eksportere det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 09:53

Du kan exportere emailadresser og emails men ikke de emailkontoer der henter post (altså dine egne)
Du kan i emailprogrammer IMportere disse kontoer fra andre emailprogrammer på samme maskine, men det er fordi de er der i forvejen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 09:55

Backtee

Netop fordi der er password.

Men du kan jo kopiere alle oplysninger du har ind i et worddokument og udskrive dette - så har du dem ved hånden til næste gang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 09:56

Desuden er smtp jo ikke altid den samme hvis du skifter udbyder.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 09:58

hallodk

Hvis du fysisk har begge komputere kan du muligvis ved at forbinde dem få den nye til at hente på den gamle....

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 18-07-05 13:35

Jeg har kopier alle oplysninger i redigere email konto men ´når jeg tester den vil den ikke, der kommer en dialog boks frem og siger at jeg skal tjekke diverse porte. Det har jeg også gjordt. Det er mig totalt uforståligt. Er der nogle porte man skal oprettet manuelt ? Jeg burde vel kunne kopier den fil hvor outlook har gemt disse infomation og bare kopier den og indsæt den på samme plads i den nye udgave eller hvad og hvad hedder den, brugsanvisning spring let og elegant dette problem over.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-05 19:26

Nej den går ikke.
Du er nød til at flytte dem manuelt eller koble maskinerne sammen og importere dem.
At brugsanvisningen springet dette over er fordi den metode duer ikke.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-07-05 00:51

Haløjsa
I Outlook Expres kan man da sagtens exportere og importere E-mail kontooplysningerne. Klik på menupunktet 'Funktioner' ---> 'Konti...', marker kontoen, klik på knappen 'Exporter', det kan vel ikke være lettere?

MS Outlook bruger jeg ikke, så der kan jeg ikke hjælpe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 01:12

Ja du er egentlig inde på noget.
Du kan gøre det lidt af omveje.
Nemlig ved først at IMportere dine emailkontoer til Outlook Express og derefter EXportere dem til f.eks en diskette.
Derefter kan du IMportere dem fra disketten til den nye komputer.

Problemet ligger egentlig kun i Outlook - Outlook Express kan EXporter men det kan Outlook ikke.

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 19-07-05 08:44

I outlook express kan man kun exportere adressekartotek og meddelser, men sjovt nok kan man importere indstillinger for email konto, Dette er for mig et paradoks man kan importere men ikke exportere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-05 09:18

Nej - Du kan godt exportere fra Expresss.
Hvis du har overført dem til Express åbner du i funktioner dine konti.
Nu kan du i fanen post EXportere din konto til f.eks. en diskette, en pind eller hvad du nu bruger.
Den fjerner ikke kontoen men lægger blot en kopi.
Nu kan du med disketten Importere denne i på en ny komputer.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-07-05 09:31

halloodk Du har nu skrevet flere gange at du ikke kan exportere konti i express, som refi og jeg har skrevet kan man altså godt exportere fra express. Men der er jo kun ganske få oplysninger, så tag dog bare et par screenprint af indstillingerne for kontoen og så opret den som ny i Outlook. Hvis du har E-mails liggende på en maskine som du vil flytte til en anden, sender du dem blot til den nye konto og henter dem der, hvis der ikke er ret mange er det vel ikke et problem????

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-07-05 17:38

Heysa Halloo. Jamen såfremt du ønsker at exportere dine email indstillinger og i øvrigt alle andre indstillinger som har med officepakken at gøre - benytter du officeguiden 2003. Er det outlook express du ønsker exporteret - benyttes guiden overførsel af filer og indstillinger.
Det eneste du ikke kan exportere i den forbindelse vil altid være dine passwords - f.eks til kontoopsætningerne i dit postprogram.

Accepteret svar
Fra : jeanette18

Modtaget 300 point
Dato : 19-07-05 17:42

Og forresten - guiden til overførsel af filer og indstillinger finder du via ALLE PROGRAMMER - TILBEHØR - SYSTEMVÆRKTØJER.
Officeguiden finder du via ALLE PROGRAMMER - MICROSOFT OFFICE - GUIDEN osv.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-07-05 22:06

Hej jeanette18 Du synes at være en klog pige (eller????) der står ikke meget i din profil.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-07-05 22:45

Heysa Brasso...
Hvad skal jeg skrive?? Er såmænt blot et pigebarn som interesserer sig en del for computere og bidrager gerne med gode råd:)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-07-05 09:53

Undskyld haloodk at jeg bruger din tråd til lidt smalltalk med jeanette18. Til jeanette18, jo jeg synes det kunne være rart hvis deltagere her på kandu, skrev lidt mere i deres profiler omkring interresser, forudsætninger, daglig beskæftigelse osv. Tit kunne det være en hjælp når der skal svares på et spørgsmål, når man i forvejen ved lidt om hvor meget spørgeren i forvejen ved om det der spørges om, ud fra det kan man så vurdere hvor detailieret et svar skal være. Iøvrigt synes jeg det er ret fedt at flere og flere 'pigebørn' interresserer sig for computere.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 20-07-05 10:18

Ok det vil jeg så gøre.

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 22-07-05 11:52

Hej drenge og Jeanette18
Tak for hjælpen allesammen, jeg tro ikke vi kan være uenige i at det er jeanette der fortjener point'erne. Det virkede.
Mange hilsner
Halloodk

Godkendelse af svar
Fra : halloodk

Dato : 22-07-05 11:53

Tak for svaret jeanette18.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 22-07-05 15:36

Rart at du kunne blive kørende igen. God weekend:)