/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor kan man købe destilleret vand
Fra : Manse9933
Vist : 8104 gange
200 point
Dato : 01-06-05 13:04

Ude i den virkelige verden??
Manse9933

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 210 point
Dato : 01-06-05 13:06

Her er lige en tråd om nøjagtigt det samme, det kan være du kan bruge den:
http://www.hardware-test.dk/oc/forum.asp?mode=traade&id=141289&emneID=30

Mvh Niels

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-06-05 13:12

Apoteker forhandler destileret vand.

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 01-06-05 13:16

prøv da hos din købmand, eller på en tankstation, eller matas.
min købmand(superbest), har det da-

Hilsen S_ild

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 13:17

Såvel Apoteker som Materialister sælger destilleret vand. Sørg for at det ER destilleret vand, der sælges også noget der hedder Demineraliseret Vand, og det er IKKE destilleret, har ikke samme egenskaber.

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 01-06-05 13:25

Tak for svaret NielsPT.

Jeg ringede lige til den lokale tank station,en flad tier for en liter.

Hygge
Manse9933

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-06-05 13:30

Manse9933 - Som sagt: sørg nu for at det ER Destilleret vand og IKKE Demineraliseret vand.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-06-05 13:34

Alle supermarkeder, købmænd osv, har destilleret vand, de kalder det bare demineraliseret, det er det samme vand som bruges til strygejern. Hvis du har en i familien der har en kondenserende gaskedel, kan du blot sætte en 'bøtte' under afløbet fra kedlen. Dette vand er dog ikke demineraliseret men kun destilleret, men så er det til gengæld gratis.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-06-05 13:35

Jeg har tjek på det arne,men tak alligevel.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-06-05 13:40

Aj, brassovitski... Det er to helt forskellige ting - demineraliseret vand er kørt igennem et filter, der filtrerer alle mineraler fra - det andet er kondenseret vanddamp...

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-06-05 13:44

Min kæreste arbejder et sted, hvor de laver demineraliseret vand - det er IKKE destilleret og kan ikke bruges som sådan..

Vaxen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-06-05 13:53
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-06-05 14:35

Afkalket vand / Ionbyttet vand / kalken udfælder sig ikke ved 50 - 60 gr.
Dette fremstilles og bruges i opvaskemaskiner.

Demineraliseret vand / dobbelt ionbyttet vand / kalk og de fleste mineraler er væk
Bruges af industri, store opvaskeanlæg, og er meget agressivt og forsøger at tilrane sig de mineraler som mangler. (tæring)

Destilleret vand er demineraliseret som har været igennem process med høje temperaturer
Bruges bl.a. af medicinalindustrien til fremstilling af drop og andet.