/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
PC KØB til Max. 10.500 kr.
Fra : Malik
Vist : 657 gange
150 point
Dato : 25-05-05 14:30

Jeg har brug for nogle gode råd ved køb af ny Computer. Hvad skal man vælge i dag og hvor kan man købe det helt rigtige. Jeg var inde for at se på WEB-siden: http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=157886eg - men om den så er den rigtige ved jeg ikke? Ikke Mac!

- har flg. krav til den nye Computer: 2,5 GHz Motherboard, Godt grafikkort med 256 MB RAM, 1 GB RAM på Bundkortet, brænder for CD/ CD RW/DWD, herudover skal den have en harddisk på mindst 120 GB. Den skal være uden software, OS og skærm, da jeg selv har en ny fladskærm.

Da jeg skal bruge Computeren til store billedredigerings opgaver, CAD/CAM etc.

Giv mig et godt svar/ alternativ/ forslag det belønnes godt

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 25-05-05 15:03

Der er masser af gode tilbud og info at hente på www.edbpriser.dk

Her finder du også "pakkeløsninger" med indhold der sikkert vil kunne opfylde dit behov. Hvis ikke kan du gøre følgende: Ring til nogle af firmaer der tilbyder skræddersyede sæt - og få et tilbud på det der skal til for at dække dit behov. Det skulle snildt kunne lade sig gøre for under 5.000 kr. God jagt.
VH. Tomozy

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 25-05-05 15:04

www.dell.dk har nogle udmærkede maskiner. De har dog Win XP alle sammen, men du kan jo slette det, hvis du ikke vil have det.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 160 point
Dato : 25-05-05 15:35

Nu kræver store billedredigerings programmer en kraftigere processor end Sempron eller Celeron!
Jeg vil anbefale en amd 64 cpu eller en tilsvarende Pentium 4 cpu! Og så er det osse et must med et godt grafikkort!
f.eks den her http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=12423&Type=4&ID=1

Kommentar
Fra : tomozy170758

Dato : 25-05-05 16:19

Enig, men jeg vil også foreslå at du ofrer mindst 1024 mb RAM.

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 26-05-05 01:09

I er alle sammen ved at lede mig på rette spor. Jeg kører Internet via LAN/ ADSL 2560/256, men vil snart fordoble den. Den PC jeg søger skal også være udstyret med trådløst netværk. Kan en af jer hjælpe mig et lille skridt nærmere? Måske et godt grafikkort med 512 MB RAM. Jeg har ikke selv så meget forstand på PC'er og deres indre (jeg er programør , men jeg ved alt om hvordan programmer skal bygges og hvordan de virker). Sjovt nok, at jeg ikke ved så meget om tekniken? Men sådan er tingene nu.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-05 02:06

Mig bekendt er der kun lavet et grafikkort til dato med 512 mb ram! Det er et ATI og det er hulens dyrt!
Trådløst netværk kan godt fås til PC! som regel er det dog ikke indbygget men fås ved hjælp af et trådløst netkort enten som PCI eller USB! Og det kræver så en trådløs router til tilslutning til adsl! Normalt flytter man jo ikke en stadionær PC, så her plejer netværkskabler at være en bedre løsning!

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 26-05-05 11:39

Tak alle sammen jeg har nu gjort et af de valg i foreslog. Det blev tedd der fik pointene. Jeg er meget glad for alle svarene. TAK

Godkendelse af svar
Fra : Malik

Dato : 26-05-05 11:43

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 26-05-05 12:12

Hej alle sammen. Ja det var jo en fejl at mit spørgsmål kom ind under denne kategori, men tak fordi i alligevel forstod det og svarede. Tak til jer alle. Hilsen Malik