/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
2 med samme navn på netværket ???
Fra : molokyle
Vist : 587 gange
219 point
Dato : 23-05-05 22:15

Når jeg (...og en anden) er på vor boligforenings fælles netværk samtidig, kommer XP op med en advarsel :

Citat
System Advarsel :

Der er to brugere med samme navn på netværket !

Klart ...

Jeg hedder : Henrik Mortensen ...og dét hedder den anden registrerede bruger af netværk og XP også !

Hvad gør vi nu ?

Det sløver begge vores adgang til nettet at operativsystem og netværk skal 'skille' os ad som brugere, når vi er logget på samtidig.

Løsning : Kan én af jer ikke bare skifte brugernavn ?

Næeh... det kan vi ikke : Dels fordi det hedder vi altså ..og dels har vi begge betalt for både operativsystemet hos Microsoft og lokalnetværkets udbyder i boligforeningen !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 22:20

Du er vanskelig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-05 22:24

Så må i hedde "Tante1 og Tante2"

Tante=Henrik Mortensen Meeeeen - Vi kan jo kalde ham Thorkild - Det hedder min fætter....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-05 22:26

I skiftes da bare til at betale - tænk på al det i sparer

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 22:26

Hvad med Drevne Henrik og Dygtige Henrik (forkastede dumme og dummere)?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 22:27

Spøg til side, registreres i virkeligt på navn hos udbyderen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-05 22:30

At navnene overhovedet er blevet accepteret fra start kan jo undre......

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-05-05 22:33

Kære Molo, enten må du eller Molo tage navneforandring, eller også må du sørge for at blive ansat som WebMaster (altså Molo). Du kender jo godt løsningen på problemet. Hvis ikke, så send mig en emil.

Held og lykke Molo d. 1'st.

\\Arne\Himself

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 22:33

Rettelse :

Fejlen hedder:

Citat
Windows - Systemfejl

Der findes to ens navne på netværket.

Fejlen ligger tydeligvis i Windows XP. Jeg tror sgu snart jeg skifter til LINUX og Firefox

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 22:35

..men så kan jeg ikke længere servicere over 90% af brugerne på dette board

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-05-05 22:35

P.S.: Nu er Boligforeningen jo heller ikke det eneste sted hvor du er kendt for at have to profiler. Hæ hæ og Gnæk.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-05-05 22:38

Ja ja Molo. Tro du bare at det er 90 %.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 22:42

BjarneD & refi -> Den delte inter-/lokalnet adgang ordnes via navn og husleje (Billigt 91.25 kr. pr. måned for 512- til 3.8Mbit adgang. Døgnet rundt= Først til mølle princip, ....med nedre fællesnævner= 512Kbit).

XP 'forlanger' et brugernavn ved registrering. Et eller andet sted går det galt, selvom vi hver især får tildelt en dynamisk IP via lokalnettet, der selvfølgelig har samme IP (..set 'udefra')

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 22:48

XP 'forlanger' ikke alen et navn ved registrering, men også ved en alm. installation. ....som I ved

..og dette bliver brugt til at idenficere comp.'en fremover. Meget kan ændres vha. div. værktøjer, men ikke f.eks. navnet på c:\Document and Settings\DIT_BRUGERNAVN\ ..osv.

Jeg har i hvert fald ikke selv kunne finde en løsning

Det er derfor jeg spør' !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 22:54

Har du prøvet at oprette et nyt brugernavn og derefter omdøbe det gamle.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 23:03

Du skal huske, at for at få det nye navn skrevet ind i Documents and settings skal du logge på med det brugernavn du valgte hvorefter computeren vil generere indstillingerne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 23:07

Yes BjarneD -> Ingen forskel dér! Jeg hedder stadig : Henrik Motensen (..bemærk stavefejlen af XP i installationdfasen) i C:\Document and Settings\ ..mappen :-=

..men jeg har lige fået en fejlmeddelse fra min freemail udbydes TDC !!!

Måske 'problemet ligger dér ?

..for hos : http://us.mcafee.com/root/speedometer/ ..siger 'svinet' :
Citat
1.88 Mbps
(240.58 KBps)

..for nuværende

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 23:09

..og kandu.dk kører fino & upårklageligt !!! ...hvilket kun kan betyde en alvorlig system fejl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 23:10

Ok. Kandu's stavekontrol lader noget tilbage efter ønske

</MYLDREKOLO>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 23:12

..men vil stadig gerne af med den systemfejl, når begge vi : "Henrik Mortensen" er 'på'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 23:14

Jeg har lige leget med min XP hvor jeg oprettede en ny bruger, ændrede navn på en gammel (loggede på for at aktivere), genstartede og derefter slettede jeg det gamle brugernavn i Doc and sett.. manuelt via min Totalcmd.
Problemet ved den metode er at du skal have det hele slæbt på plads bagefter.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 23:18

Ps. BjarneD -> Kan du ændre mappenavnet i c:\documenter and settings\bruger_navn\ uden at få meddelelsen :

Citat
Mappen Henrik Motensden er en Systemmappe og er nødvendig, for at windows kan køre korrekt. Den kan ikke flyttes eller omdøbes.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 23:18

Fidusen ligger åbenbart i at huske at skifte bruger for at aktivere og logge af før man ændrer den pågældende bruger og forresten så omdøbte jeg også manuelt. Lidt af et puslespil.
Nok lidt sjovere for mig der bare sidder og skifter computer med et klik på min skærmswitch.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-05-05 23:18

Jeg ved ikke om det hjælper, men hvad med at du skiftede arbejdsgruppenavn?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 23:19

Jeg prøver lige igen med det oprindelige brugernavn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 23:21

Ps. BjarneD -> Udskift : Henrik Motensden (..også stavet forket Der skulle have stået : Henrik Motensen ) i din egen opsætning af XP ???

</HENRIK MORTENSEN>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 23:21

Havde du forøvrigt oprettet en anden administrator bruger før du prøvede at skifte navn og lokket den ser skulle skiftes af?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 23:25

XP har 2 brugere (..hvis ikke andre er lagt til siden) : Adminstrator + password, samt 'Registrant + password.

Under en alm. login ses kun 'Registent' + det krævede password (..dette kan undlades), men i fejlsikrety tilstand ses begge administratorer.

Den ene kan ændre den andens navn og rettigheder, men INTET kan ændre Administratornavn og mappe navn efter installationen.

Korrekt mig, hvis jeg tager fejl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 23:27

Det lykkede også med den oprindelige så fidusen er bare den nye administratorkonto - log af - log på nye - ret navnet - og ret navnet i Doc..and sett.. log af og log på den med navneændringen. Det virkede perfekt uden tab af en sk..!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 23:30

'Registrant' er det brugernavn man opgiver ved første login i XP. 'Admininistrator' navn + password er systemdefault, man angiver ved installation af XP. Mappen i C:\Document and Settings\ får navn efter Administrator navnet.

Administrator kan som regel kun ses i fejlsikret tilstand under XP ved at trykke F8 ved opstart.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 23:30

Der er noget jeg slet ikke forstår - hvis du har stavet dit navn forkert er der da ikke to ens med mindre han har lavet samme fejl.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 23:31

Prøver lige BjarneD

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 23:32

Hvor omdøber du?
Jeg omdøber både i Kontrolpanel, brugerkonti og i Documents and Settings hvilket jeg som nævnt kun kan gøre når den konto der omdøbes ikke er aktiv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 23:39

Det er vel ikke computernavnet der er ens.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 23:41

Du gætter BjerneD ->

På min comp. er der normalt kun én bruger (administrator) : Molo ..med pasword xxx

I fejlsikret tilstand er der 2 brugere :

1.) Henrik Mortensen (adminstrator), pasword = yyy
2.) Molo (administrator), password = xxx

Ingen af dem kan ændre systemmappen hos sig selv eller den 'anden' i : C:\Document and Settings\Henrik Motensen ..uanset man skifter/ændre navn og rettigeheder for de 2 administratorer !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-05 23:42

Ny installation af XP

Så må du registrere dig som Henrik von Mortensen - det er så moderne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 23:43

Nej det kan de ikke, men det var derfor du skulle oprette en ny bruger med administratorrettigheder og bruge denne til at hpndtere omdøbningen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-05-05 23:43

lyder underligt det er navnene - men:

den ene skifter til h.mortensen - den anden til henrik.m det hedder i jo så begge to også - men det registreres jo så ikke

livet består af kompromisser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-05 23:44

Bill Gates er ligeglad hvad du kalder dig .....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 23:44

Jeg ville ellers gerne have mappen : C:\Document and Settings\Henrik Motensen ..ændret til : C:\Document and Settings\Henrik Mortensen

Molo ..som blot er en 'skygge' administrator og dermed 'i virkeligheden' = Henrik Mortensen har ingen systemmappe : C:\Document and Settings\Molo ..men deler mappe med : C:\Document and Settings\Henrik motensen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-05-05 23:45

Men gem nu dokumentmapper inden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 23:45

Jeg må hellere give min XP comp. et los når den ikke vil gøre som Henryk Motensen vil.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 23:48

Gør nu som jeg siger og lad som om det er en anden der siger det.
..og så må du vist se i øjnene at din systemfejl ikke kommer fra brugernavnet med mindre han også hedder Motensen.
Kig lige på om i har samme computernavn.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 23:49

Både Syatem administrtor Henrik Mortensen og 'normal' adminstratoren vil altså gerne dele mappen : C:\Document and Settings\Henrik Mortensen, men dét vil XP ikke. Loretet insistere påat mappen skal hedde : C:\Document and Settings\Henrik Motensen

..der var mit oprindelige stavefejlsadministratornavn ved XP installationen.

..og for det ikke skal være løgn er der nu altså også en 'anden' Henrik Mortensen der spøger på lokalnettet

</FOR_DÆLEN_DA_OGSÅ_!>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 23:56

BjarneD -> Vi har ikke samme computer navn :

Min computer hedder : HJEMME

Henrik's hedder : XXX (..opdigtet)

Min primære og eneste PC brugernavn er : Molo ...men XP's systemadministrator hedder : Henrik Mortensen. (Det 1. brugenavn i fejlsikret tilstand). Begge navne er min comp.'s eneste bruger. De/han har blot forskellige handles og passwords.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-05-05 23:56

På min XP har hvert brugernavn sin egen mappe også Administrator.
Jeg har omdøbt og slettet uden problemer ved hjælp af en ny bruger med administratorrettigheder, men ikke Brugeren Administrator hvilket jeg slet ikke vil forsøge. Jeg har omdøbt den oprindelige som kører på som standard ved opstart.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-05 23:58

Pps. BjarneD -> Når den 'anden' Henrik Mortensen her på lokalnettet som også bruger XP; IKKE er på? Tjaeh... så får jeg ikke omtalte Systemfejl

..og alt er godt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 00:02

Ohhhh - shit!
Du har altså ikke en der hedder Administrator derfor forskellen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 00:02

BjarneD -> Fjols : Du har ikke prøvet at omdøbe Administrorens biblioteknavn ...tøsedreng. Dét kan nemlig ikke lade sig gøre. Jeg har ikke oprettet andre brugere ...kun administrator. Hvis du omdøber administrators navn, har du stadig kun én bruger, men kan se og logge ind med det oprindelige administratornavn og password i Fejlsikret tilstand. har du aldrig prøvet dette selv?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 00:08

BjarneD -> Korrekt : Ingen Administrator (systemdefaultnavn). Dette er nu : Henrik Motensen.

Systenadministratoren hedder : Henrik Mortensen (vises kun i fejlsikret)
Administratoren hedder : Molo (vises både i fejlsikret og normal)

Begge har forskellige password, men deler mappen : C:\Document and Settings\Henrik Motensen som er dannet ved installation af 'Administrator' (systemdefault navnet det er ..og derfor omdøbt til : Henrik Mortensen...som jeg sgu hedder)

Fatter du nu ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 00:09

Jeg kan nu se, at du ikke har forstået hvad det er jeg gør.
Den bruger jeg har omdøbt er administrator, den jeg brugte til at gøre det med er også administrator.
Vi må mene forskellige ting og spørgsmålet er om du gjorde som jeg beskrev med log af og på samt nyt adm.brugernavn som er nødvendigt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 00:11

Dels vil jeg slippe af med mappen : Henrik Mortensen ..subsidiært omdøbe den til : Henrik Mortensen ...OG slippe af med dette spørgsmål oprindelige ordlyd ...eller noget der ligner :

Citat
Windows - Systemfejl

Der findes to ens navne på netværket.

Stakkels Henrik Mortensen ...den 'anden' det er

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 00:12

Bår du har omdøbt under installationen til Henrik Motensen kan du jo ikke ændre det da jo slet ikke fremgår der, men nu skal jeg prøve at se hvad der sker hvis jeg omdøber mappenavnet Administrator som det hedder hos mig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 00:15

BjarneD -> Jeg er så udmærket godt klar over at der skal en administrator til at omdøbe eller ændre rettigheder for en anden administrator ...uanset hvor mange der er defineret som brugere. Administratoren kan ikke ændre sig selv

...men ALT kan ændres : Navn, rettigheder, password, men IKKE navnet på systemadministratorens mappe.

Alle 'de andre' administratores mappenavne kan ændres 'udefra'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 00:19

Du har stadig ikke forklaret sammenhængen med de ens navne når du hedder Motensen
Jeg har lige omdøbt Administrator mappen til Admin uden problemer foreløbig-

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 00:19

Ps. Mappen Administrator kan jeg sgu godt omdøbe, logget ind som : Molo

Men ikke mappen Henrik Motensen

Prøver lige i fejlsikret med skift af de 2 administratornavne = Henrik Mortensen og Molo.

Øjeblik </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 00:28

Min står som registreret til BD og administratoren BD er omdøbt, ligeledes mappen, men registreringen er stadig BD når jeg kigger under DenneComputer, Egenskaber. Det må være der dit problem ligger og mon ikke den er i registreringsdatabasen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 00:28

Nope: No can do... uanset om jeg i fejlsikret tilstand logger på som enten : Henrik mortensen eller Molo kan jeg ændre mappenavnet : Henrik Motensen, men jeg kan sagtens ændre mappenavnet : Administrator !!!

</ADMINISTRATOR>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 00:34

Denne computer : Siger jeg hedder og har fået licens som : Henrik Mortensen og computeren hedder : Hjemme

</MOLO + ADMINISTRATOR + HENRIK MORTENSEN + HENRIK MOTENSEN>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 00:38

Du har en kompliceret puter Molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 00:42

Jeg skulle aldrig have gelemt det skide 'r' i Mortensen, da jeg installerede XP

..men den giver meíg stadig ikke svaret på :

Citat
Windows - Systemfejl

Der findes to ens navne på netværket.

På mit arbejde får man også denne meddelelse, når to ens opsatte computere med samme navn, men foreskellig IP'ere, kører samtidig på lokalnetværket !

Ved Microsoft virkelig ikke at folk eller computere kan hedde det samme ?

..uanset CRP nummer ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 00:45

CRP ???....CPR !!! ..for dælen da også

Hold kæft ; jeg staver som en brækket tå. Må nok hellere snart gå på puden, men jeg håber 'problemet' er (..ikke) til at forstå

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-05 00:49
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 00:49

Igen, hvad med forskellen i stavemåde - de burde jo ikke være ens.

P.S! Enten lystrer min maskine godt eller din er besværlig.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 00:55

Jeg tror du har ret i at man ikke kan omdøbe den oprindelige mappe for jeg har makket så meget med den PC at jeg ikke er sikker på hvad der er hvad. Min eksperiment maskine med flere styresystemer.
Vi prøvede da.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 01:11

Sidste gang idag :

Under installation af XP får man tildelt navnet : Administrator. Der oprettes en systemmappe med navnet : 'Administrator' ..og man skal angive et password (..for overhovedet få lov at fortsætte installationen).

Derefter kan man angive et brugernavn (..også administrator). I mit tilfælde stavede jeg forkert og skrev : Henrik Motensen. Nu blev mappen : Henrik Motensen oprettet (..i C:\Document and Settings) præcis som 'Administrator mappen og samme steds.

Pga. den forkerte stavning ville jeg omdøbe administratoren : Henrik Motensen til : Henrik Mortensen. Dette kunne kun lade sig gøre ved at lave en ny 'administrator' : 'Molo'. Molo kunne nu omdøbe : Henrik Motensen ..til : Henrik Mortensen. Så godt ,så langt, men mappenavnet var STADIG : Henrik Motensen !!!

Denne mappe : 'Henrik Motensen' kan nu ikke omdøbes. Det kan til gengæld mappen 'Administrator'

Administrator hedder nu : 'Henrik Mortensen' ..tilknyttet mappen : Henrik Motensen

Den ny-oprettede administrator hedder nu : 'Molo' ..tilknyttet mappen : Henrik Motensen.

Computeren har hele tiden heddet : Hjemme.

Nu er der en anden bruger af vores netværk der også hedder : Henrik Mortensen (Alm. Dansk navn) og så har vi for alvor balladen.

</HENRIK MOTENSEN>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 01:19

Jamen jamen det har vi jo været igennem.
Hvis du har stavet det Henrik Motensen og han har stavet Henrik Mortensen (med r) er de jo ikke ens. Vel!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-05 02:52

http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-72199.php

Her er noget om hvordan du kan ændre mappen! Kræver du opretter en ny bruger! Husk at læse linket til microsoft, der er nemlig nogle filer der ikke skal kopieres over! Og så ville jeg omdøbe den anden administrator konto tilbage til administrator først!

Du kan osse prøve at se hvad der står under Kontrolpanel > System > computernavn for at se om det er der konflikten opstår?
Og her er vist en med nogenlunde samme problem! http://www.flexbeta.net/forums/lofiversion/index.php/t6371.html

Hvordan får du forøvrigt adgang til internet? cable modem, router eller tørresnor fra alle lejlighederne?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 08:38

Ok jeg er på arbejde nu, men prøver Doug Knox's forslag når jeg kommer hjem og opretter brugeren : 'Molokyle' som administrator. Så ser vi.

BjarneD -> Brugeren Henrik Mortensen (mig) er tilknyttet mappen Henrik Motensen. Det er brugeren Molo (mig) også.
Henrik Mortensen kan kun logge på i fejlsikret tilstand (= nul adgang til nettet). Molo er logget på 'normalt', men kan også logges på i fejlsikret tilstand. Når Molo er logget på og en anden bruger på lokalnetværket der hedder Henrik Mortensen (ikke mig) er logget på samtidig opstår navnekonflikten.

JEG IKKE FORSTÅ DRENG

tedd -> Jeg har et hul i vægen. Ellers aner jeg intet om forbindelsen andet end, at lokalnetværket er koblet til internettet via en satelitforbindelse. Jo flere vi er er koblet til internettet via lokalnettet jo langsommere forbindelse.
Alle der er koblet på deler 4Mbit/4Mbit til 'rummet'. Dvs. at sidder jeg alene på har jeg ca. 3.85Mbit/3.85Mbit hul igennem. Når alle tilmeldte er på, har vi alle ca. 250Kbit/250Kbit forbindelse (..sker heldigvis sjældent).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-05-05 08:42

Henrik_Mortensen er et helt nyt navn.
Du har vel ikke sat dit navn ind 2 steder i din indstallation.

Kommentar
Fra : achner

Dato : 24-05-05 08:49

Hej Molokyle

Er det i det hele taget et problem?

Det netværk jeg benytter har også en anden bruger af samme navn som mig... (jeg får samme meddelelse), men det har da aldrig betydet at jeg has skullet ændre noget - bortset fra at klikke den lille meddelelse væk.

Men det et da en del lettere end at ændre en masse indstillinger.

Go vind!

Achner.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 09:24

emesen -> Nej. Under installationen kom jeg blot til at opgive brugernavnet Henrik Motensen. Dette navn har jeg ændret til Henrik Mortensen.

achner -> En fejlmeddelelse som 'Systemfejl' skal man da ikke sidde overhørig. Uanset om det er 'lille' eller 'stor' fejl, er det altid en sikkerhedsrisiko, når systemet fejlmelder. Jeg synes iøvrigt også det sløver maskinen en smule, når jeg benytter en sikker forbindelse til et websted som f.eks. TDC's freemail.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 24-05-05 09:51

Hej
Det er den sjoveste tråd jeg har set længe.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 24-05-05 09:56

[hør] Hva´ gør vi (?) nu ????
lille du ???? [hør]

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 10:19

Hr. Motensen er tungnem!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 10:54

..eller tunghør

Apropos sikkerhed. Jeg har lige fundet et sikkerhedshul i alle Bibliotekssøgemaskiner på alle landets biblioteker. Man bør ikke kunne bruge disse maskiner til at komme på internettet, men kun til søgning i Bibliotekernes database. Opsætningen er derfor lavet af den centrale EDB afdeling og er ens på alle maskiner i landet. Ingen har hidtil kunne omgå de ændringer der er lavet i registreringsdatabasen. Hvorfor skulle man dog også det, tænkte jeg ? ...under 10 sekunder senere var jeg på kandu.dk

..så kl. 11 er der 'stormøde' i Hovedbibliotekets IT-funktion, hvor jeg i øjeblikket slår mine folder som praktikant. Måske er det vejen til en fast stilling ?

Vi ses

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-05 11:10

.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 11:32

Godt gået - du kan altså når du vil.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-05 11:42

Ser ud som det samme problem som du har med LAN contra Wan!! Fik du en systemfejl?

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 219 point
Dato : 24-05-05 11:42

Molo> Det er jo en netbios konflikt, der er helt sikkert en anden der også har fundet det intelligante navn "HJEMME" - glem alt om Motensen. Omdøb din computer til "Bill" eller "Gates" så skal du bare se hvor det spiller

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 11:53

hansen9 -> Lyder mægtigt : Dét prøver jeg

Mødet kom aldrig til at omhandle min lille opdagelse. Der kom langt alvorligere ting på bordet, men jeg er blevet pålagt tavshedspligt, da det er meget tys tys.

Jeg hader ikke at kunne 'sladre'

Til gengæld er vi i afdelingen bevet inviteret til frokost af en sponsor, så nu hedder det højtbelagte

CU </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-05-05 12:23

Hvor dækker sygesikringskortet?

Det gule sygesikringskort gælder i hele Europa og i Rusland indtil Uralbjergene. Derudover er du dækket, hvis du rejser i Estland, Letland, Litauen, Hviderusland, Ukraine og Moldova, Grønland, Færøerne, Marokko, Algeriet, Tunesien, Libyen, Egypten, Israel, Libanon, Syrien, Tyrkiet, Jordan, De Kanariske Øer, Madeira og Azorerne.

Kilde: http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad027/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-05-05 12:25

Hovsa LOOOL

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 12:39

Så ved man hvorfra det nick stammer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 13:25

Klumme -> Aha...

Nå, det blev Tyrkisk til frokost på Ankara skråt overfor i Krystalgade

..og fri om 1½ time

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-05-05 13:30

Nååå dér.... Ja der skulle man kunne redde sig et mavetilfælde for en billig penge LOOOL

De leverer vist oss "et par sygedage" ud af huset

Ja den med sygesikringen røg forkert ind. Jeg havde 2 vinduer åbne, og så så så.... du ved simultankapaciteten

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 13:36

Ps. Jeg har ringet til Henrik og han har vistnok misforstået mig, da jeg spurgte til computernavn. Hans maskine hedder faktisk : HJEMME ...lige som min

Jeg retter min maskines navn til DUM, når jeg kommer hjem, men han er først på ca. kl. 20 hvor der vil blive uddelt point. BjarneD var faktisk inde på det her : http://www.kandu.dk/dk/spg/67417#722592

..men hansen9 kom med noget der med god vilje kunne kaldes en forklaring her : http://www.kandu.dk/dk/spg/67417#722815

Så hvis det virker, bliver det plat & krone til hvem af de to

tedd kom med en løsning på 'bispørgsmålet' her : http://www.kandu.dk/dk/spg/67417#722674 men kun hvis det, at skifter computernavn ikke hjælper, vil tedd komme i betragtning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 13:40

Der er dømt pjæk af alle undtagen een her i IT (..godt jeg ikke sidder med hendes ansvar til 190 kr. i timen). Hun er dælme også blevet spændt hårdt for efter mødet ...jeg ikke må fortælle om.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-05-05 13:40

Går der helt koks i din pointuddeling, så brug mig som bagstopper (for det mest inkompetente svar)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 13:45

Klumme -> Ja, det lignede sgu og en skide go' restaurant

..og luk det ene vindue, hvis du synes det trækker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 14:00

</Mukekule> Du ved jo godt at jeg ikke deltager for point. Problemknusning er sjovt og også selv om vi var ved at skabe flere problemer end vi klarede.
By the way så var der det med stavefejlen der udelukker registreringsnavnet som problemet så den med hjem tror jeg også på. Beløn Hansen hvis det virker for han trænger nok mest.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-05-05 15:13

Selvfølgelig virker det. Brugerens navn betyder intet på et netværk, hvordan tror I ellers de ville have det i Kina??
I formanetværk kan samme bruger jo også godt logge på flere computere med samme navn og samme profil. Så længe der bare ikke dukker 2 maskiner op med samme navn.....

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-05-05 15:14

Der skulle stå firmanetværk...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 15:32

Hvis selvtillid var lig med viden såh...!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-05 17:21

Tror nu osse det er arbejdsgruppen der laver ged i det! Du er jo på LAN før du "går" ud af huset! Og stadigvæk på Lan på stofa indtil du går helt ud!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 20:26

tedd -> Alle på LAN med XP ville i så fald have problemet. Default er : WORKGROUP

Jeg er dog mand nok til; .......................................................ikke at give point aligevel

...før problemet opstår igen

'NOGEN' er *AFK* ...og det er ikke mig

Så; før jeg møder 'konflikten' ..og kan vurdere et brugbart svar ? Må I vente tålmodigt. Ellers bliver det jo bare et estimeret skøn. (Hvilket tedd ville 'elske', så han RIGTIG kunne kalde mig Radikal )

Rolig nu : Jeg vender tilbage

TAK </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-05-05 20:59

Du kunne også bare have brugt det computernavn den selv foreslår:
hmvdfl8367n7kwjmwnei - og huske det.
Gir det så point -

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-05-05 21:04

Indbygget spiritustest - genialt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 21:06

emesen -> Den foreslog oprindeligt : HJEMME - c38FAn630bX

..en dobbelt konfekt ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-05-05 21:52

Det "hjemme" havde du selv skrevet i forvejen - derfor bruges det sammen med det unike nr.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 22:09

emesen -> Derfor slettede jeg den 'unikke' halvdel med BACKSPACE tasten ..inden jeg accepterede ved installationen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-05 22:11

Smart ...ik' ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-05-05 22:53

Nej, det var det jo ik' - vel? Det gav jo konflikt, hvorfor tror du den foreslog en unik kode?
Det er bare sjovt den gør det, for hvis du nu havde en delt folder, hvordan i alverden skulle folk så huske maskinnavnet
Hvordan vil du vente på at konflikten opstår hvis du har rettet maskinnavnet?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-05-05 07:41

hansen9 - eller netmeeting.......................
kalder hmkurkuyqugf762ojbh47b7b..............hallo.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-05 08:35

hansen9 -> Jeg har ikke skiftet maskinnavn endnu og har bedt vedkommende at lade være med samme. Har talt med 'kombatanten' og han havde desværre ikke tid til computeren i går. I aften skulle den være go' nok

..og så lige en indrømmelse. Øehh.... det var vist mig der 'hjalp' ham med at sætte maskinen op så det er nok derfor de er 'kommet til' at hedde det samme

</HJEMME - c38FAn630bX>

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 25-05-05 22:15

SÅ </HJEMME - c38FAn630bX>, nu må du snart afsløre at Bjarne og jeg til din store fortrydelse havde ret. Du har ingen undskyldning for fortsat at hedde Henrik Motensen

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 25-05-05 22:18

Der skulle selvfølgelig have stået "undskyldning for IKKE fortsat at hedde........". Kan man ikke snart opfinde et tastatur der kan skrive rigtogt.....;O(

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 25-05-05 22:20

Selv ikke mine smileys virker nu

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-05-05 22:20

Han vil ikke hansen9 - se hvordan han ignorerer de svar han ikke kan lide ham </kulemule>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-05 22:28

http://www.kronen.dk/grafik/enkrone.jpg hansen9

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 25-05-05 22:41

Nåh, Bjarne - han var åbenbart vågen Men Molo er jo ikke vant til at MODTAGE råd - tak for hjælpen

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 25-05-05 22:44

Du burde jo have halvdelen, Bjarne.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-05 22:45

Jamen altså ...tak for hjælpen allesammen. Det er sgu godt, at I i det mindste er vågne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-05 22:48

hansen9 -> Halvdelen ? Jep : Stik du BjarneD 50 øre http://www.oslomynthandel.no/picture/3688_00.jpg

</MOLOKYLE>