/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Prøve programmer !
Fra : Monsen1234
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 12-05-05 09:42

jeg hentede et program man kan have gratis 1 mdr. Da det var installeret stod der så at min prøvetid var udløbet, og jeg kom da også i tanke om at jeg har prøvet det for lang tid siden. Men mit spørgsmål er så hvor ved de det fra, jeg har søgt på computeren og der blev ikke fundet noget med deres navn og IP adr. bliver jo skiftet en gang imellem.
Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 12-05-05 09:52

mon ikke at der er bliver lagt et eller andet i din registreringsdatabase, som programmet så har genfundet?

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-05-05 09:54

Programmet 'ringer' op til udbyderen af programmet, der i en database har oplysninger om, hvornår programmet installeredes første gang på om talte computer. Præcis hvilke oplysninger der afgives for at identificere din computer kan være forskelligt fra program til program, men det er næsten altid ensbetydende at programmet i shareware versionen indeholder Spyware !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-05-05 09:58

En anden mulighed er den tjantzen angiver. Altså en nøgle i registreringsdatabasen inderholder oplysninger om udløbsdato. Denne dato tjekkes så af programmet vha. din computers dato og tidsoplysninger. Derfor vil du nogen gange kunne få et udløbet program til at køre igen ved at stille dato og tid tilbage

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 12-05-05 10:12

Jeg har selv tænkt på spyware, men jeg er meget sikker på at jeg ingen spyware har. Jeg bruger ( Spyware blaster, Ad-aware, Ie-Spyad, microsoft antispyware beta, Spybot, spyware guard og køre online scan med Kaspersky, panda og har en prøveversion af Ewido security, alt anbefalet af "spyware fri" jeg har ikke fundet en eneste spyware i meget lang tid, så hvordan disse programmer alligevel ved jeg har haft en prøve version fårstår jeg ikke men selvfølgelig kan der blive lagt noget i databasen

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 12-05-05 10:15

Det har jeg været ude for da jeg for en tid siden lavede en systemgendandelse hvor jeg pludselig fik en extra uge af programmet Anydvd

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 110 point
Dato : 12-05-05 10:17

Oplysninger af denne art gemmes på mange måder.
1.En fil der gemmer sig blandt systemfiler i f.eks. C:\Windows\System32.
2.En registreringsnøgle i registreringsdatabasen.
3. Der kaldes op til programmets hjemmeside og der gemems oplysninger der.

1. Er svær at spore, hvis man bruger et program der registrerer hvilke filer der oprettes under installation af et program kan fjerne disse ekstra filer.
2. Kan omgås ved at man laver en eksport af registreringsdatabasen, og så importerer igen, ulempe andre registreringer i perioden går også tabt. Prøv evt. et program der rydder op i registreringsdatabasen.
3. Afbryd din internetforbindelse inder installationen. Spær for programmet i din firewall.

Den sidste og bedste løsning: Hvis synes om programmet, så køb det dog.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-05-05 10:28

Monsen1234 -> Hvis du er blevet proptet for og har accepteret en evt. EULA ved installation af programmet vil Spyware ikke blive registreret som sådan. Det vil blot blive opfattet som en service; som f.eks. 'Automatiske updateringer' af Windows.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-05-05 10:32

brassovitski - nemlig et program man synes om og har brug for - købt det !

MEN en lille historie herfra - jeg prøvede et program jeg faktisk blev rigtig glad for - og forsøgte at købe det - men modtog aldrig nøglen jeg skulle have (kan ikke købes i butikkerne) - efter utallige forsøg blev jeg så rasende at jeg skrev til dem - fik ikke svar - prøvede så igen - kunne jeg ikke - nå - læste at hvis jeg fortsatte med at bruge det (det kunne faktisk lade sig gøre ved lidt tricks) ville der komme en regning på købsbeløbet - fint tænkte jeg så kan jeg vel få det på den måde. NUL - kunne jeg ikke og tricket blev enten opdaget og funktionen elimineret - eller hvad ved jeg. Forsøgte så at få en anden til at købe og sende som gave til mig (det står der ret så tydeligt at man kan) - ingen respons - gav op - var så ude for et mindre uheld med pc´en og valgte at køre restore - efter et stykke tid ville jeg forsøge igen - vupti - prøveversionen kom helt fin ned igen. HAR STADIG IKKE KUNNET KOMME TIL AT KØBE DET PÅ NOGEN SOM HELST MÅDE !!!!!!!!!!
Alstå er mit bud at når alt slettes fra pc´en forsvinder et eller andet jeg ikke har været i stand til at finde med eller uden hjælp .......... så nemlig - der ligger et eller andet som er temmelig svært at finde

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 12-05-05 10:35

Tak for svaret Brassovitski.
Jeg kan se det er svært at lave noget, jeg har lige prøvet at sætte tiden tilbage med det hjalp ikke her, men jeg forstår nu hvordan det hænger sammen ,også tak til Molokyle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-05-05 10:35

Om det er Spyware kan du evt. finde ud af ved som Brassovitski skriver; spærre for programmet i din firewall. Dette er dog kun en løsning hvis programmet iøvrigt ikke bruger netforbindelsen til andet.

Hvis du skriver hvilket eller hvilken type program der er tale om, kan vi måske finde et gratis alternativ til dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 12-05-05 10:41

Det er programmet Window Washer som jeg husker var et rigtig godt program
http://www.webroot.com/land/windowwasherb.php?rc=972

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-05-05 10:55

Ser ud til at være et godt program : http://privacy-software-review.toptenreviews.com/window-washer-review.html

http://privacy-software-review.toptenreviews.com/?ttreng=1&ttrkey=Evidence+Eliminator

Jeg synes du skal købe det, hvis du er glad for det

</MOLOKYLE>