/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvilken ADSL udbyder skal jeg vælge?
Fra : DenLammeGed
Vist : 379 gange
220 point
Dato : 11-05-05 12:14

Jeg har lige i øjeblikket TDC som min adsl udbyder. Men jeg syntes godt nok de er lidt for dyre i forhold til hvor meget og hvor lidt jeg bruger den.

Hvem er de billigste på markedet i dag som i kan anbefale?

Jeg har ikke kabel tv, så webspeed er udelukket.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 11-05-05 12:17

Jeg har selv Cybercity og er godt tilfreds med pris ctr. forbrug. Men jeg mener, at TDC indenfor en nærmere periode fordobler hastigheden for deres ADSL-kunder, så hvis jeg var dig, ville jeg lige se tiden an.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 11-05-05 12:20

Cybercity er rigtig gode, hvis man kan vente.. ofte er der en pæn leveringstid.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-05-05 12:23

Jeg bruger TDC og er godt tilfreds.

Og vi har fået brev om, at i løbet af Maj, bliver hastigheden fordoblet til 1024/128 Kbits/s for samme pris, det er 299/md for ubegrænset forbrug.

Jeg kunne ikke finde på at bruge andre, da jeg har hørt om en del dårlige erfaringer angående andre udbydere, mest i form af rod i fakturaer, men lige så meget at forbindelserne ikke lever op til det lovede.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-05-05 12:27

På siden her kan du indtaste dit forbrug

http://www.teleprisguide.dk/

Så kan du finde frem til den billigste udbyder.

Hilsen ans, der er godt tilfreds med TDC

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 11-05-05 12:29

Personligt er jeg glad for min, 512/512 hos tele2, det er self ikke ligefrem den hurtigste, men jeg er glad for upload hastigheden, det er så heller ikke den billigste :/

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 230 point
Dato : 11-05-05 12:32

Ja jeg har hørt det samme dova, og tøver også af samme grund.
TDC er måske lidt dyrere, men min erfaring er at de også er lidt bedre.

Geden: Jeg ville beholde dem hvis jeg var dig. Det er noget værre rod at skifte over. Tænk også på at TDC har en god og hurtig support, samt et troværdigt bogholderi.
Jeg har før haft Cybercity. Der tog det halve timer at komme igennem til et enkelt spørgsmål. Hos TDC kommer du igennem med det samme.
Ring til dem og sig at du vil have din regning fordelt så du får den hver måned i stedet for hvert kvartal, hvis det er der den ligger begravet.
For det er jo kun 50-70 kr. dyrere end andre, men tænk over hvad du får for pengene. Alle de andre snylter jo på TDC´s ledninger, så det er jo dem der er de mest stabile.
Det er jo altid TDC der kommer ud når du bestiller en ADSL linie. Uanset hvem du bestiller hos.

Jeg tror du vil ærge dig i længden. Tid og besvær er også penge et eller andet sted.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 11-05-05 13:09

Sygate, jeg har nu flere gange oplevet at TDC har fejlfaktureret mig... så de er bestemt ikke fejlfrie.

Kommentar
Fra : GedenLise

Dato : 11-05-05 13:22

Jeg har været uden internet i en hel måned hod Cybercity. Det var godt nok belastende. Men jeg fik da idet mindste mine penge tilbage.

Nu har de snydt mig med at påstå at de ikke har modtaget mine routere. Ok, det KAN jo også være Post Danmark, der har smidt dem ud. Men jeg tvivler dog.

Nu ringer jeg til forbrugerstyrrelsen i morgen og hører om der er noget at gøre. Det skulle ikke undre mig om de havde en hel flyttekasse liggende fra andre sure brugere af Cybercity.

Så DenLammeGed: Jeg kan på det kraftigste IKKE anbefale dig Cybercity.

De har sendt mig ialt 5 routere inden for de sidste 4 uger. Der skulle så være såkaldt fri tlf med i prisen. Det fik jeg for de ca. 4 uger siden. Og det har ALDRIG virket.

Ren amatør forestilling.

DenLammeGed: Hør ikke på dem der anbefaler Cybercity. Det er stolthed der taler, og ikke sandhed. Folk bliver så stolte over deres udbyder af en eller anden grund, og glemmer at det er det rene crap.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-05-05 13:26

..oppe tiden hos TDC er bedre end hos de fleste andre udbydere; stofanet undtaget : http://www.stofa.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 11-05-05 13:30

GedenLise - Det er noget fis at folk er stolte over deres udbyder - hvis man, som jeg, aldrig har haft nogle problemer med installering, fakturering e.lign er det vel iorden at jeg anbefaler Cybercity. Der er sikkert også nogle kunder fra andre udbydere der kan fortælle historier - jeg kender ihvertfald et par vedr. TDC.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 11-05-05 13:32

Jeg har haft ADSL hos cybercity de sidste 5 år og har aldrig haft problemer.

En af mine venner bestilte dog for nylig deres ip-telefoni pakke (adsl+telefon) men opgav da det ville tage dem mere end 2 måneder at levere, og bestillingen virkede meget rodet.. så det kommer nok an på hvad man vil have hos dem (telefoni duer de i hvertfald ikke til).

Godkendelse af svar
Fra : DenLammeGed

Dato : 11-05-05 14:24

Tak for svarene allesammen. Jeg tror jegbeholder TDc lidt endnu.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 11-05-05 14:44

Brug TDC De er god!!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-05-05 14:59

Til Lykke med din beslutning "DenLammeGed"
TDC er ikke det værste man kan komme ud for.
Så har de servcen ude over hele danmark med deres telebutikker, hvor du kan gå ind og banke i bordet.
Det er jo sværrere med en telefonkontakt, for det er så nemt at affærdige folk, når man ikke står ansigt til ansigt.