/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Købe online via. PayPal
Fra : Seeman
Vist : 456 gange
50 point
Dato : 08-05-05 16:40

Jeg har lige oprettet en PayPal konto. Da jeg så ville sætte penge ind på min PayPal konto var det ikke muligt. Kan jeg stadig købe online via. PayPal vha. mit visa kort?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-05-05 17:02

Ja. Fra Danmark kan du desværre (endnu) ikke registrere din bannkonto - men du kan handle med overførsel via dit registrerede credit card. Vær dog opmærksom på, at det typisk koster sælger et gebyr, som han måske ikke vil påtale sig (det ville være gratis, hvis pengene blev overført fra bank). Du kan derfor godt risikere, at selv om der står, at sælger accepterer Paypal, må du alligevel via din almindelige bank. Men ud over det, er det er forrygende medie.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-05-05 17:06

PS : Hvis du har forsøgt at registrere en bankkonto, så slet den. Du får ikke andet end bøvl ud af det - i løbet af kort tid, vil du modtage mail fra dem med trussel om at lukke din konto, hvis du ikke bringer forholdene i orden - så indtil videre: Nøjs med din creditcard

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 08-05-05 17:11

Hvad mener du med at man skal via sin almindelige bank?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-05-05 17:15

Betale almindeligt via bankoverførsel (det er ca. 60-70 % af de personer, der sælger, som accepterer paypal - men som kun har almindelig standard paypal konto - der vil du oftest få afvist din betaling med Paypal)

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 08-05-05 17:16

Hvordan skal man så betale sælgeren?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 08-05-05 17:21

Via Iban (international kontonummer) og SWIFT (bankkode). Nøjagtigt som hvis du overfører mellem 2 bankkonti i Danmark

Kommentar
Fra : Seeman

Dato : 08-05-05 17:25

Hvad er forskellen mellem at benytte Via Iban og SWIFT og så PayPal?

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 60 point
Dato : 08-05-05 17:33

Tja.... først og fremmest tempoet. Paypal er øjeblikkelig overførsel, og derfor kan en kvik sælger sende dine varer samme dag. Med bankoverførsel tager det ofte 2-3 dage, inden sælger får pengene. Desuden er der ofte en større sikkerhed via Paypal - ved rigtigt mange salg, ligger der en "paypal købergaranti", hvor de dækker op til 400 Euro, hvis varerne ikke kommer frem. Desuden giver du et gebyr for bankoverførsel - det er gratis for dig som køber, hvis du betaler med paypal

Godkendelse af svar
Fra : Seeman

Dato : 10-05-05 18:28

Tak for svaret erling_l.