/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Nem ligning
Fra : alma
Vist : 496 gange
50 point
Dato : 03-05-05 19:39

Jeg indrømmer jeg er ikke det store matematiske geni, så er der en der gider hjælpe mig med en ligning. Jeg skal isolerer O: 21 = L
21-O

Jeg har også svært ved at opstille en ligning på mail, jeg håber I forstår meningen.

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 03-05-05 19:53

nej... jeg forstår ikke helt meningen. prøv lige at skrive ligningen op igen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-05-05 19:57

Alma.

Det kan du ikke mene. Jeg læser din ligning som: 21=L*21-0

Er det rigtigt??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-05-05 20:00

Hmm jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg får det til at

O = L

Er i tvivl om du mener NUL eller bogstavet O

Kommentar
Fra : alma

Dato : 03-05-05 20:19

Unskyld, jeg kan godt forstå I ikke forstår det, jeg prøver på en anden måde:21/21-x=Y og jeg skal isolerer x

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-05-05 20:23

Hmmmm

x = -Y

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-05-05 20:25

Nej Alma.

Du må ikke stole på mit. Der kommer nok et "geni" der kan dette shit meget bedre end jeg kan. Det er jo ikke en gættekonkurrence LOOL

Klumrermiklen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-05-05 20:39

Efter at have regnet og divideret får jeg det nu til at x = y-1

Kommentar
Fra : alma

Dato : 03-05-05 20:52

Jeg håber ikke du har ret Klumme, for så passer min beregning ikke.

Kommentar
Fra : alma

Dato : 03-05-05 20:55

Jeg vil lige rette min ligning:21/(21-X)=y

Accepteret svar
Fra : bvh

Modtaget 50 point
Dato : 03-05-05 21:03

Så vidt jeg lige kan se er x=21*(y-1)/y
mvh bvh

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-05-05 21:05

Ajiii altså Alma... Det er da noget heeelt andet din nød LOOOL

Jeg har bare ikke tid mere, men hvis ikke der er et af genierne der er kommet på banen senere, så kommer jeg tilbage.

Hyg dig

Godkendelse af svar
Fra : alma

Dato : 03-05-05 21:33

Tak for svaret bvh. Så passer min beregning. Mange tak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-05-05 00:10

Det var det jeg sagde Alma, du skulle bare vente til en af dem der er goe kom på banen.

Det "ligner" jo noget bvh..... LOL