/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
hjælpe til notarter
Fra : needhelp
Vist : 408 gange
15 point
Dato : 25-04-05 22:03

hej er der en der vil skrive nogle vigtig noter ned til mig om matematik, dansk , fransk, engelsk,

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 25 point
Dato : 25-04-05 23:23

Notater skal vedrøre den undervisning, du har modtaget. Derfor kan kun din lærer og dine klassekammerater hjælpe dig.
Du skulle året igennem selv have taget noter af det, der var skrevet på tavlen.
Det, du gør nu, er et panisk skud "spredhagl", der ikke giver os nogen ledetråde; og skulle vi ramme rigtigt, vil du alligevel ikke have nogen glæde af det, fordi du tilsyneladende ikke har fulgt ordentligt med i timerne.

H-J

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-05 23:41

Jeg giver hjkofoed 100% ret

http://www.workindk.dk/Folkeskole/0/4/0

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 26-04-05 08:15

Har du nogle gode kammerater i skolen, kan i nedsætte en læsegruppe - anvendes ofte på videregående uddannelser hvor der er meget læse stof. Hvis du er bagud eller har problemer med at "fange" læsestoffets indhold, vil jeg anbefale dig denne løsning, da vi ikke kan hjælpe dig til en genvej gennem noter.

Ideen med en læsegruppe er IKKE så kedelig som det kan lyde - det kan være mægtigt hyggeligt. Man finder et par venner eller skolekammerater der er på ens eget niveau (klassetrin). Derefter kan man aftale at man deler læsestoffet op imellem sig og at hver enkelt laver noter til det man har læst. I læsegruppen fortæller man så om det man har læst og sørger for at de andre får en kopi af noterne. Nogle gange kan det hjælpe meget at få forklaret fx. matematik af en kammerat fremfor en lærer, endvidere har I mulighed for at træne jeres engelske og franske - det er lettere at huske gloser og grammatik, når man sidder privat og har det sjovt.

Selvom jeg ikke kan hjælpe dig med noter - håber jeg du kan bruge mit indlæg.

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-04-05 13:21

det var nok ampere, der skulle have haft stjernen. Hun/han tager ikke strøm på dig.

Et fint råd

H-J