/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
bitmapbilled!
Fra : Annehvid
Vist : 979 gange
50 point
Dato : 25-04-05 07:19

alt hvad jeg finder og gemmer blir gemt som bitmapbillede også selvom det er gif eller jpg....Hvad sker der lige???
Pls Hjælp.
Anne Hvid hjemmeside www.ingehvid.dk

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-04-05 08:15

Gem dine billeder som EPS format. det er bedre og så kan du skalerer dem. Jeg mener at både JPG og GIF er bitmap og du kan ikke skalerer dem større uden de bliver takket. Generelt brug kun disse to formater til hjemmesider OG IKKE ANDET.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 25-04-05 08:20

hejsa ... jeg tror ikke du forstod mit spørgsmål hawaii7 når jeg skal gemme et billede fra en side på internettet ... så vil og kan det kun gemmes som bitmapbillede og ikke som jpg eller sågar hvis det er animation gemmer den oz bare som et bitmapbillede.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-04-05 08:46

I den nederste linie når du skal gemme, kan du trykke.

Så får du muligheden for at gemme i forskellige formater, JPG, Bitmap,m.m.

Hilsen Keldd.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 25-04-05 09:05

Gå ind under Funktioner > Internetindstillinger > generelt og tryk på Slet filer under midlertidige internetfiler. Det er din cache der er fyldt op!

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 25-04-05 09:09

ok tedd jeg prøver lige *S* ... keldd kan jeg ikke . der er ingen andre valg muligheder end at gemme i bitmapbillede

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-04-05 09:20

Annehvid:
Så¨prøv tedd's råd.
Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 25-04-05 09:48

Tak for svaret tedd.

Kanon
tak for hjælpen ... hvor f... får du det fra LOL

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-05 00:05

Jeg trykker bare på alle knapper der findes i windows!

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 16-04-07 14:54

Det er ikke et PSP problem!!! Det sker, at nogen (der har for stor båndbredde) har lagt billeder på nettet i BMP-format. Når man vil gemme dem på sin PC, bliver det derfor gemt i BMP format.
Du bliver nødt til at åbne det gemte billede i PSP (eller et andet program, der kan konvertere billedformater) og derefter "gem som" og så vælge det format du gerne vil gemme i (JPG ell. GIF).
Du kan så (når du er sikker på, at det er blevet gemt i det nye format) slette .BMP filen, der jo ligger og fylder en del.