/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hjælp til at finde driver til mig?
Fra : vinterhunden
Vist : 1878 gange
60 point
Dato : 24-04-05 14:10

Jeg har en computer uden nogen form for cd´er til. Problemet er at mit grafikkort mangler en driver efter jeg reinstallerede windows for nylig.

Når jeg kigger under "Device Manager" er der 2 gule spørgsmålsteg ved henholdsvis "Multimedia Audio Controller" og "video Controller (VGA compatible)"

Jeg har downloadet aida32 for at se produktinformationer om min computer og hvem producenterne er.

Her er lidt info om mit motherbord hvis det kan bruges til noget:

Motherboard Properties
Motherboard ID 12/06/2004-SiS-651-6A6IXG05C-00
Motherboard Name Unknown

Front Side Bus Properties
Bus Type Intel NetBurst
Bus Width 64-bit
Real Clock 134 MHz (QDR)
Effective Clock 536 MHz
Bandwidth 4288 MB/s

Chipset Bus Properties
Bus Type SiS MuTIOL
Bus Width 16-bit

Så er der noget i aida32 info om min computer der hedder video adaptor. Er det mon det der har med mit grafik kort at gøre?

Under display står der:

Video adapter: SIS 6330
3D accelerator SIS 6330

Er jeg på sporet?

Så har jeg set mig lidt omkring her: http://www.sis.com/download/ men uden held indtil videre.
SIS 6330 har de ikke under dowload af drivere. Kan man bruge en der minder om den?

Hvad gør jeg herfra?

Skal jeg ringe til Packard Bell og evt. købe det?
Det må vel være muligt at skaffe en driver på en eler anden måde?

Kommentar
Fra : Ravn_k01

Dato : 24-04-05 14:17

er lyd og grafik integreret på bundkortet???

Det nemmeste ville være at åben låget og kigge på dit bundkort, der står hvilket et det er og så kan du også se hvilke grafikkort du har.

Hvis det hele er integreret skal du bre nøjes med at hente drivere til dit bundkort (altså de rigtige) så er der også drivere til lyd og grafik.

mvh

Ravn_K

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-04-05 14:25
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-04-05 14:25

er det en mærke com??? hp medion elign

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 24-04-05 14:39

Packard Bell

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 24-04-05 14:41

Ravn_k01---> Bundkort er det det samme som motherbord? Er det bare den tingest man sætter graikkort osv. ned i når man køber et nyt?

Og hvis det er integreret, vil det så sige at det ikke kan pilles ud? Eller hvordan ser jeg om det er integreret.?

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 24-04-05 14:43

Hvad hedder et bundkort på engels hvis jeg skal lede efter producenten på aida32?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-04-05 14:54

Hejsa
du vælger fra http://www.sis.com/download/ >> IGP graphics driver >>sis6330 og sis730 series
>>dit styresystem

Kommentar
Fra : vinterhunden

Dato : 24-04-05 14:59

sis6330 og sis730 series... det er der ikke noget der hedder. Der står sis630 og ikke 6330.

Eller er det mig der ikke kan finde det?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-04-05 15:13

har du prøver EVEREST Home ???

Kommentar
Fra : vinterhunden

Dato : 24-04-05 15:14

Ja jeg var lige inde og kigge lidt. Men det ser ud som om det er det samme som aida32?

Kommentar
Fra : vinterhunden

Dato : 24-04-05 15:15

Jeg prøver lige.

Kommentar
Fra : vinterhunden

Dato : 24-04-05 15:19

Hmmm.. Det er det samme, men der kommer lidt mere brugbare informationer kan jeg se. Tak for det rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-04-05 15:19
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-04-05 15:39

Hej vinterhunden!
Har du fundet hva du skal bruge??
Ellers gå til http://www.sis.com/download/ som det tidligere er foreslået.
Grafik-driver: Vælg i første rude "Chipset software" i næste rude "AGP (GART) Driver" og i tredie dit styresystem. Læg mærke til den grå nedtonede tegst under ruderne, her står hvilke chipsæt filerne kan bruges til.

IDE-driver: Vælg i første rude "Chipset software" i næste rude "IDE Driver" og i tredie dit styresystem. Læg mærke til den grå nedtonede tegst under ruderne, her står igen hvilke chipsæt filerne kan bruges til.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-04-05 15:40

OBS til ovenstående, du skal kigge efter SiS-651, som er en del af dit motherboard-ID.

Kommentar
Fra : vinterhunden

Dato : 24-04-05 15:56

Ok. Så er jeg i fuld gang med at downloade

Kommentar
Fra : vinterhunden

Dato : 24-04-05 16:16

Nå jeg bliver nødt til at gå nu. Har downloadet og installeret dem begge. Men det ser ikke ud til at det hjalp. Men jeg skal lige prøve mig lidt frem med nogle ting..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-04-05 16:27

http://www.drivershq.com/ Dette program finder ud af hvad du mangler, det koster ganske vist nogle få dollars,

men finder altid de drivere jeg skal bruge.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : vinterhunden

Dato : 24-04-05 17:07

Finder den også noget hvis der ikke er nogen driver overhovedet?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-04-05 17:25

Gå ind og prøv,du skal først betale, når du skal indstallere den.
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-05 00:41

http://www.sis.com/support/support_prodid.htm Prøv denne her!

Hvad er det for en Packard Bell?

Kommentar
Fra : vinterhunden

Dato : 27-04-05 16:39

Det er en Imedia 3311

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 27-04-05 17:01

Kan ikke finde en 3311 på deres support side! Prøv at gå der ind og indtast dit serienummer!

Godkendelse af svar
Fra : vinterhunden

Dato : 27-04-05 17:03

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA..............................

Endelig fandt jeg den

Tusind tak tedd. Du får 100 point oven i når jeg har sparet dem sammen...

Du har sparet mig 481 kr. præcis. Tusind tak.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-05 17:10

Det da godt

Kommentar
Fra : vinterhunden

Dato : 27-04-05 17:15

Lige nu har jeg dog 0 point, men jeg lover at du får 100 ligeså snart jeg har dem

Kommentar
Fra : vinterhunden

Dato : 27-04-05 17:16

Og tusind tak til alle jer andre for hjælpen også...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-05 17:23

Så synes jeg da hellere du skulle bruge points på de andre, jeg har nok af dem!