/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
GUD!
Fra : TheOsirisDK
Vist : 464 gange
50 point
Dato : 13-04-05 18:40

Yes yes, har lige fået fores SIDSTE (i år anyways) stiloplæg. Opgaven lyder på vi skal skrive om en der har fået "sin plads i historien"
- så tænkte hvem i HELE verden har gjordt sig mere bemærket end kristen dommens gud? lol så nu skal jeg altså lave et potræt af gud...
Kandu du så hjælpe mig med at udpege nogen af hans/dets største bedrifter?
Biblen burde nok være den bedste kilde til den her slags infomationer, men nu har jeg altså kun til imorgen, og da jeg ikke selv er særlig kristen tænkte jeg i ik kunne fortælle lidt om hans "liv"

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-04-05 18:45

Nu vil jeg ikke være partypooper eller noget, men måske Jesus var nemmere at skrive om... Guds "liv" er jo lidt svært at definere

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 18:55

Øeh.... der er en fjerdedel af jordens befolkning der er kinesere

Hvad tror du DE mener, om hvem der har sin plads i historien ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 13-04-05 19:02

Mao Zedong? ej jeg ved ikke engang hvad de tror på!
Jeg ved det bliver lidt svært, men manden/guden må da havde gjordt noget!
jeg vil dog mene at de FLESTE kinesere KENDER ham! hvilket jo så er nok i hans tilfælde...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 19:02

..og hvad med de store tænkere : Platon, Solon, Aristoteles, Arkimedes, Nietze, Kant osv...

..og naturvidenskabsmænd, matematikere, astronomer : Darwin, Einstein, Gauss, Kepler, Tycho Brae osv...

..og psykologer : Freud, Cooper, Laing, Alice Miller osv...

osv... hvis vi skal holde os til veslig historieskrivning.

Mit bud er : Anders And

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 19:07

Milliarder af mennesker kender Anders And !

..og resten af familien :

1.) http://duckman.pettho.com/tree/v_danish.html
2.) http://www.lkpp.dk/disney/om%20disney%20generelt/portraetter/portraetter.htm

Der er rigeligt til en opgave om en betydningfuld person

>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 13-04-05 19:08

Anders And... nah jeg tror desværrer ik han er vigtig nok... selvom dog jeg tror det ville pynte på mine karakter hvis jeg kunne lave en seriøs stil om ham... lol, det vil jeg lige tage til overvejelse
anyway about god, det blir vist LIDT sværere end først antaget... har han overhoved foretaget sig noget på fysiks plan?
ud over hvad han har gjordt ved vores tanke gang, hvad end han er fiktiv eller faktisk så har han ændret vores syn på verden...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 19:09

Hmmmm. jeg har svært ved lige at komme i tanke om Anders And's største bedrifter, men mon ikke man kan låne noget på biblioteket

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 19:12

Jeg kan huske han engang vandt et væddemål over Fætter Højben !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 19:13

Hvem i helvede er ham der Gud du fabler om ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-05 19:21

TheOsirisDK

Hvad vil du specielt gerne vide

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-04-05 19:23

Du kunne lave det som et interview med Ham:

Nogle spørgsmål:
1: Lavede du virkelig verden på 6 dage?
2: Hvis du lavede Adam & Eva, og de kun fik to børn (to drenge) hvor kommer resten af meneskene fra?
3: Hvad mener du om big-bang teorien?
4: Er Jesus virkelig din søn?
5: Er det rigtigt at at I fik ham uden at have sex?
6: Kunne han gå på vandet, eller brugte han et surf-bræt?
7: Var der virkelig kun 10 bud eller er der nogen der har smidt resten væk?
8: Hvad er den største fejl ved universet?
...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-04-05 19:29

Kigger lige med her. Det begynder at være ret så interessant

Skal Gud, selv svare på dine spørgsmål Bertel?! for hvis ikke - kan det godt være, at stilskriveren kommer til kort på et par af besvarelserne *G*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 19:29

Hmmm.... man kan tilsyneladende spørge ham selv : http://www.theinterviewwithgod.com/

..skønt jeg synes nu aldrig, jeg har mødt Gud her på Kandu.dk

Dette var det første der dukkede op på Googles billedsøgning : http://www.fajaf.com/lokalt/legcan/gud.jpg

Så jeg vil gerne tro på Gud ! Bare den er nybarberet og ser velsoigneret ud

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-05 19:30

JA JA... små slag.... BertelBrander.. Noget af det er altså koncernhemmeligheder og med ©

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-04-05 19:33

Eftersom der ikke findes nogen Gud bliver OP nødt til at finde på svarende selv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 19:37

BertelBrander -> Jo jo.... Du kan jo selv læse hvem der har Copyright rettighederne i mit sidste link

Gad vide hvad agenda'en i dette spørgsmål viser sig at være ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 19:39

Heeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... jeg har sgu lige fundet svaret på Google :

http://community.dr.dk/default.ns?strItemID=mypage&lngUserID=606315

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-04-05 19:53

Hvis nu vi antager, at huset vi bor i har vi ikke bygget selv.
Vi ved måske heller ikke hvem der har bygget det, men selve det at vi ikke kender bygmesteren forhindrer os ikke i at acceptere den sandhed, at en eller anden fornuftbegavet person har bygget det.

At ræsonnere, at huset har bygget sig selv, ville jo være åbenlyst tåbeligt!
Eftersom det må have krævet en uendelig meget større intelligens at bygge universet og alt hvad der er i det - er det så ikke rimeligt at tro, at der må findes en intelligent Skaber?!

Mest et spørgsmål til mig selv, da jeg faktisk har det svært med bibelen - og egentlig ikke tror på noget, som ikke kan ses og måles..

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-04-05 20:00

Universet er ikke inteligent. Universet styres af nogle meget simple regler. Hvis der var egentlig inteligens i universet kunne man måske tro at det var en Gud.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 20:02

creamygirl -> Ingen ved med sikkerhed ! ...det kan kun blive et højtkvalificeret gæt

..men for at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål; så synes jeg nok der er andre, hvor om man kan sige :
Citat
...fået "sin plads i historien".

..end den kristne Gud !

Måske vi skulle lade TheOsirisDK uddybe sit spørgsmål en smule ..også selvom det er Folkeskolen vi bavæger os i.

Kunne vi måske få et refererat eller en afskrift af den originale opgave tekst ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 13-04-05 20:33

"En plads i historien
Vi ser på vores år hundrede.
Hvem har efter din mening sat sig spor i historien?
Giv et eller flere eksempler"
- fra Folkeskolens afgangsprøve 1999.

Men anyway, jeg bliver i sidste ende nok nød til at tilskrive Molokyle pointe.
Du kom nemlig med den fremragende ide om at skrive om anders and! det er PRÆCIS hvad jeg vil gøre.
Og jeg vil skrive om Gud, når jeg er færdig vil jeg kæde dem sammen!
lade dom gå op i en højre enhed!
(i princippet skal jeg bare vise jeg behersker genren "essay" - og kunne begrunde mine holdinger velformuleret.
Ved jeg godt jeg ikke har demostreret det med at være velformuleret her, men det skal nok gå (fik faktisk 11 i termins prøven)
Anyway, jeg tror det kan lade sig gøre.
Guds største bedrift er vel at han/det/dem der har skabt ham har fået folk til at TRO på ham. Selvom han muligsvis kun er en fiktiv person, så har han formået at få folk til at TRO på ham, og derved har han SAMLET folk om én mening!
Andersen And kommer så ind her fordi jeg tror hvis jeg kan lave et SERIØST potræt af en så USERIØS figur (og Walt Disney i sidste ende måske) så og til lig med bruge ham til at perspektivere gud, så tror jeg godt jeg kan få en pæn karakter...
hvad tror i? lyder helt vanvittigt?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-04-05 20:36

Go for it!

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 13-04-05 20:36

btw, creamygirl, noget i mod jeg citere dig? syntes faktisk det var en ret flot måde at sætte det op på...
om ik andet så var det én måde...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-04-05 20:45

Du tager blot for dig af citater. Faktisk tror jeg, at det er noget jeg en gang har læst i et eller andet Jehovas vidne shit Så jeg har vel næppe copyright*G*

Du kender vel godt det fænomen, at man læser noget man bliver facineret af - og det forlader aldrig hjernen..
Pisse irriterende i nogle tilfælde, men altså også brugbart i andre

Pøj pøj med din opgave!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 21:02

[hør] TheOsirisDK -> Du si'r bare til

http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/9_modem.wmv

Det er ikke idéer der mangles

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 13-04-05 21:16

hey... det var ikke sjovt! lol... anyway hvis det skulle gå helt galt kan jeg altid lige kradse noget ned om vores gode ven Albert der...
også selvom hans teorier har gjordt min hverdag meget mere firkantet, også selvom de var fulde af fejl og også selvom der endnu ikke rigtig er nogen der er sikr på at de har forstået ham...

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 17-04-05 12:36

Hey, det lyder som en interessant stil, kunne man få lov til at se resultatet?

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 17-04-05 12:44

selvfølgelig... men skal lige have skrevet den først, har kun lige afleveret disposition (er det med t eller s?)
anyway skal også lige læse en bog til på tirdags samt forberede en mundtlig analyse ydermere har jeg historie, biologi OG geografi for til i næste uge... så det vare lidt endnu før jeg rigtig begynder på den...

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 17-04-05 13:00

Helt i orden, ved hvordan du har det

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 17-04-05 13:04

yes, men jeg går altså kun i 8. m'kay!

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 20-04-05 20:28

du kunne også blande "the devil" ind i det Citat:the greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he doesnt exist. <citat af Kevin Spacey.
det udsagn kan man få rigtig meget ud af prøv
MVH: Chrazqx

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 03-05-05 14:53

det endelig opgør:
okey skal lige have lidt hjælp her. Jeg har brug for at vide noget om de korstog der foregik, specielt i kristendommens guds navn.
Kunne godt tænke at næve nogle stykke, men de skulle helst være sådan at jeg kan sige noget posiktivt om dem, helst nogle udden så meget blodudgydelse... måske et med vold, så man ligesom kan perspektivere.

Og så mangler jeg lidt facts om Andersen And... Specielt hvilken virkning han har haft på menneskeheden...

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 03-05-05 17:10

c'mon!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-05-05 19:52

Måske skyldes den manglende respons at spørgsmålet her er mere end 2 uger gammelt, og der ikke er uddelt point, selvom det oprindelige spørgsmål synes at være besvaret.

Måske skulle du uddele point for dette spørgsmål og stille dine nye spørgsmål i en ny tråd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-05 20:41
Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 03-05-05 20:46

ang? u unfratefull little...! (U`¤"&(`"#"!!!
ANYWAY... c'mon, skal jeg virkelig det selv? damn u! and damn the devil! damn the devil to hell...!

- hvad var alt det for noget med "alien" molokyle? altså det er da en meget go film men hvad hentyder du til?

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 03-05-05 20:46

ang? u ungratefull little...! (U`¤"&(`"#"!!!
ANYWAY... c'mon, skal jeg virkelig det selv? damn u! and damn the devil! damn the devil to hell...!

- hvad var alt det for noget med "alien" molokyle? altså det er da en meget go film men hvad hentyder du til?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-05 20:58

TheOsirisDK -> Undskyld

..jeg mente : http://www.avp-movie.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 03-05-05 21:14

erm... okey jeg er træt og gider ikke alt det der analyse ting.
Hvis du har en dybere mening med det så bare sig det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-05 21:27

TheOsirisDK ->

Citat
..vi skal skrive om en der har fået "sin plads i historien"...

.

...hvem i HELE verden har gjordt sig mere bemærket end kristen dommens gud?

..og :

Citat
..det endelig opgør:

...og du pladre stadig rundt i religiøse opgør :

Citat
Jeg har brug for at vide noget om de korstog der foregik, specielt i kristendommens guds navn.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 50 point
Dato : 03-05-05 21:48

Hmm, jeg undres altså en smule!

Citat
Biblen burde nok være den bedste kilde til den her slags infomationer, men nu har jeg altså kun til imorgen

Du skriver du har til i morgen, men i morgen har du overskredet tidsfristen med 20 dage?!

Hvem der bare havde haft så 'large' en dansklærer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-05-05 21:54

http://anden.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 03-05-05 22:18

okey dine links... anyway jeg skulle aflevere en "disposition"
- det her is the real thing, selvom dog jeg snart er færdig....

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 08-10-06 18:53

Okey opdagede jeg faktisk ikke fik svaret på det her... anyho gik selvf rigtig godt og tak for hjælpen alle.