/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Fortæl mig noget jeg ikke ved.
Fra : creamygirl
Vist : 1160 gange
500 point
Dato : 10-04-05 14:43

Hejsa..

Point til den, der fortæller mig noget jeg ikke allerede ved

Alt har interesse, men undlad venligst detaljer omkring menneskets forplantningsevne.

Happy Sunday

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 10-04-05 14:51

Jeg ved, jeg er en af jordens dejligste personer, men så er spørgsmålet om du også ved det.

Så ved jeg også, fugle skal holdes i bure der er åbne døgnet rundt, så har de det bedst

The1best

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-04-05 14:51

Er der da noget du ikke ved??
Den er svær! Ja umulig tror jeg, når nu du ved alt også om forplantnig såå å nej jeg giver op!

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 10-04-05 14:52

Hvad hedder penippengryn på engelsk?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 10-04-05 14:54

Hvis et fly flyver hurtigere end lyset, hvad vej vil forlygterne så lyse?

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 10-04-05 14:55

Vidste du at grunden til at Indianere ser lidt Asiatiske ud er fordi de gennem 1000´vis af år har vandret fra Asien vestpå over Grønland og Canada og videre ned gennem Nord og Sydamerika osv.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 10-04-05 14:55

Når to høner hedder høns, hvad hedder to haner så......... hans?

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 10-04-05 14:55

Vidste du at når universet er uendeligt må alt andet derfor også være relativt.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-04-05 14:56

Juleroserne i min have står i fuldt flor - de bliver alligevel flottest når de venter med blomsterne ti sidst i marts!
Vidste du det+

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 10-04-05 14:56

Du vidste ikke at jeg er mørkhåret.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 14:58

Selvfølgelig er du én af verdens dejligste personer the1best det vidste jeg da godt!
Valde har givet op, fordi han åbenbart ved mest om forplantning - og blev irriteret over, at han ikke må fortælle om det*G*
Labtec har misforstået spørgsmålet og Hansen9 antager mig vist for en idiot, så han er disket *L*

See You Later

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 10-04-05 14:58

Skal det være om Biologi nu når tråden er startet op under det? Og når du nævner at man ikke skal fortælle noget om menneskets forplantningsevne?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 14:59

Jaaaa, det vil jeg da mene Labtec *G*

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-04-05 15:03

Ascendanten er den måde vi opfører os på udadtil. Du har fortalt at din er tvilling. Vidste du ALT det her : http://www.holismen.dk/Astrologi/stjernetegn/tvillingen.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 15:06

Hvor meget ved du om 'oplevelse'/'erkendelse'/'genkendelse'/'opfattelse'/'bevidsthed' creamygirl ???

http://www.insead.fr/CALT/Encyclopedia/ComputerSciences/AI/cognition.htm

Hér må der simpelthen være noget, som hverken du eller jeg ved

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 15:08

Ja, alt det vidste jeg Mulberry.
Vil du have point må altså op med noget andet

Interessant Molo. Det skal der vist kigges nærmere på

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-04-05 16:42

Knælerhannen er det perfekte skaffedyr. Ikke alene sørger han for, at arten består. Han udgør også et nærende måltid for hunnen imens. Faktisk kan han fuldbyrde akten, selv om hams hoved er bidt af.

Det har IKKE noget med menneskelige planter at gøre.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-04-05 16:45

Koens hud bruges hovedsagligt til.....?

At holde sammen på selve koen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-04-05 16:49

Allerede før fødslen bør barnet tages frem en gang imellem, for at blive vasket.

Før amningen bør brysterne koges i 10 minutter.

Gambrinus

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 16:50

Det begynder at ligne noget, nu Gambrinus kom på banen, så jeg forhøjer lige pointantallet en anelse

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-04-05 16:52

At mennesket i fostertilstanden har et ekstra kredsløb, således at ilten, som barnet skal have bliver optaget fra navlestrengen og ikke via lungerne. Dette kredsløb er åbent i fostertilstanden og lukkes inden for 3 døgn efter fødslen. Kredsløbet fungerer via en lille blodåre i hjertet, der hedder Ductus ateriosis.

Så klog er jeg blevet - af skade, desværre efter min lille niece for nylig blev født med en kedelig hjertefejl.
Det positive er, at man kun kan glæde sig over, hvor genialt den menneskelige krop er konstrueret.

Vaxen

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 500 point
Dato : 10-04-05 16:58

Den parisiske tandlæge Pierre Fouchard var en af de første protesemagere.
Hans proteser var forsynet med fjedre, der tvang kæberne
fra hinanden igen, når man havde bidt sammen.
De var dog så kraftige, at mange brugere måtte gå med åben mund.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-04-05 17:01

En hestekraft er den kraft, en hest forbruger,
ved at trække en liter kogende vand 1 kilometer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-04-05 17:02

Jo mere et legeme falder langsommere, des mindre er dets hastighed større.
Gambrinus
Njæææ, det viste, du nok i forvejen.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-04-05 17:05

Der er ingen forskel på det atmosfæriske barometer og det medicinske termometer.
Det medicinske termometer sidder dog ikke på et bræt.
Det ville være upraktisk.
Gambrinus

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-04-05 17:06

Vidste du, at tarmen har sin egen hjerne?

Vaxen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 17:06

Hvordan tager man barnet frem, allerede inden fødslen Gambrinus?! og er du sikker på, at den med brystkogningen er helt korrekt (holder vand om du vil )

Vaxen
Ja det er ret genialt, at man i forstertilstanden har et ekstra kredsløb. Sørgeligt, at din viden blev på bekostning af en lille niece med en hjertefejl.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 17:11
Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-04-05 17:12

Bengalkatten

Bengalkatten er en hybrid af tamkatten og den asiatiske leopardkat (felis bengalensis eller bengalsk dværgtiger). Den blev i 1999 som den hidtil eneste hybrid godkendt af den europæiske katteorganisation FIFe (Federation Internationale des Felines).

De første tre generationer efter indkrydsning med den asiatiske leopardkat betegnes ”foundation cats” (F-1, F-2 og F-3, hvor tallet betegner antallet af generationer efter leopardkatten). Først fra fjerde generation betegnes kattene som bengaler.

Bengalkatten er en kærlig og intelligent katterace. Formentlig har den arvet sin intelligens fra sin vildtlevende forfader, der ikke som tamkattene har vænnet sig til det lette liv i menneskets nærhed, men som har måttet overleve under barske betingelser i urskoven. Den er nysgerrig og underholdende og elsker at lege i vand og at gå i bad med sin ejer. Den trives i selskab med både voksne og børn og kommer som regel fint ud af det med husets andre husdyr. Kravene til motion, kost og vaccinationer er de samme, som gælder for alle andre katte, der holdes som kæledyr.

Racen stammer fra USA, hvor den på grund af sit smukke udseende og den lidt hundeagtige karakter er blevet uhyre populær. Den udgør i øjeblikket den største gruppe af katte i TICA (The International Cat Association).

FARVER OG MØNSTRE

Bengalkatten findes i flere godkendte farver (brun/sort og tre ”snow” varianter: seal lynx point med blå øjne, seal sepia med gyldne eller grønne øjne og seal mink med lyseblå eller grønne øjne) – og i to mønstre: plettet og ”marble” (marmoreret). For dem alle gælder det, at stor kontrast mellem mønster og pelsens grundfarve er ønskværdigt.

Bemærk, at der forekommer andre farver i bengalopdrættet (blå, sort, torbie) og andre karateristika (lang pels, fladt ansigt osv.), som stammer fra huskatte. De er ikke anerkendt, men kan være meget smukke.

DEN PLETTEDE BENGALKAT

Den sortspottede (leopardplettede) bengal har mørke pletter på en lysere baggrundsfarve, der kan være grå, sand- eller hvedefarvet, smørgul, fuksrød, gulorange eller mørk mahogni (den asiatiske leopardkat forekommer i 17 underarter, som varierer en del i farverne). For alle farvevariationerne gælder, at halespids og poter skal være sorte.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-04-05 17:13

Navle strengen er jo netop så lang, fordi så er det meget nemmere, at vasdke bærnet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-04-05 17:14

Pokkers også - det stammer nu fra illustreret videnskab...

http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d=103&a=147&id=8628

Vaxen

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-04-05 17:18

Her er noget, du garanteret ikke ved :

Jeg er aldrig blevet voksen !

Gambrinus
Hit mæ' poængene !

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-04-05 17:20

Har du noget du mangler ?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 17:22

Rolig nu Gambrinus. Har du en pointpsykose?!

Du skal nok få, hvad der tilkommer dig - er jeg ret sikker på*S* Og du fører da indtil nu. Det er jo humoren jeg gerne vil have frem - og det har du forstået

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-04-05 17:22

Vidste du så, at alle fostre er piger indtil 7. foster uge?

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-04-05 17:23

Derefter sker der en frygtelig mutation, der giver drengene en evig undskyldning for at være bagefter....

Vaxen

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-04-05 17:29
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-04-05 17:32

Hva' er humor ?????
Gambrinus

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-04-05 17:35

Måske har du glemt at du ved det her : http://www.totaltiorden.dk/jokes/viewjoke.php/4683/normal

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-04-05 17:38

Eller denne alternative ordbog : http://www.ambassen.dk/alternativ/definition.php

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 17:40

Tja, hvad er humor Gambrinus?!.. Lad os blot konstatere at den ikke er ens for alle!

Men din humor rammer altså ret godt, hvad jeg finder for humoristisk *L*

Jeg vender tilbage senere.
See You, og tak for jeres inspirende links, viden...og alt muligt andet

Kommentar
Fra : 25

Dato : 10-04-05 17:42

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-04-05 17:49

Hvad du måske ikke ved at vingummibamser også kan bruges til : http://www.festdoktoren.dk/fis/bamseskydning.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 18:25
Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-05 19:37

Videnskabsmænd har efter længere tids forskning fastslået, at en humlebi slet ikke er i stand til at flyve p.g.a. forholdet mellem dens små vinger og tunge kropsvægt.
Der er bare ikke nogen der har fundet ud af endnu, hvordan man fortæller det til bierne........så de flyver fortsat

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 20:03

dova -> Ammestuehistorie og kællingesnak der forlængst er tilbagevist af entomologer, naturvidenskabsmænd, aerodynamikere og matematikere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 20:11
Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-05 20:24

Ja. selvfølgelig er det tilbagevist molo.

Det er sgu da ikke så svært, når bierne flyver som de altid har gjort.
Det burde jo ikke kræve nogen større matematisk udregning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 20:29

Næeh...vel dova

Så det var vist en 'påæng jager' jeg fik skudt ned dér

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 20:29

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 20:32

Nåeh..., men hér er 10 store opdagelser/opfindelser : http://www.newscientist.com/channel/life/mg18624941.700

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 20:57

Jeg faldt lige over denne løjerlige side der hedder 'Spørg Mænd' : http://askmen.com/

..så dét gør du bare creamygirl

Du får sikkert meget ubrugeligt bras at vide, du hverken vidste ..eller ønskede at vide før

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 21:01
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-05 22:52

Svaret på dit sp. er, det kan jeg ikke.

Det vidste du ikke vel Creamygirl?? Altså poængene er mine.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 23:05

Nope Klumme [Ryster på hovedet ..det øverste det er !]

Intet nyt ..at du ikke kan *LOL* Du Jelq'er jo ikke

Efter en vis forhøjelse af summen, er jeg sikker på påæng går til creamygirl's evigt snakkende Cyberkæreste

creamygirl -> http://marbella.to/valentine/images/kiss.gif

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 23:07

Apropos forplantningsevne : http://www.kandu.dk/dk/spg/62669

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 23:12

Gambrinus fører stadig med kommentaren --> 10-04-05 16:58

Men forhøjer lige påængerne en anelse inden sengetid. Just in case *G*

Klumme du fedter, men du ved jo godt, at du ikke kan komme i betragtning,
da du ikke er superbruger ..Der er faktisk et formål med dette dybt seriøse spørgsmål *G*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 23:13

..hvilket beviser jeg retteligt har fortjent påængårnø

Efter som kvinder umuligt kan vide noget om den århundrede år gamle og for længst glemte arabiske gymnastiske vokse-op teknik

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 23:22

creamygirl -> Hér kommer et kandu.dk fif

Hvis du klikker på notesblokken aller øverst over kategori-oplysningen på denne side :

I dette tilfælde : Biologi Spørgsmål

..så får du en liste med link til alle indlæg. Hvis du vil henvise til et bestemt indlæg ?

Tjaeh... så klikker du på linket i listen og kopierer adressen fra din browsers adresselinje.

Præcis som henvisning til f.eks det første indlæg i denne tråd af the1best : http://www.kandu.dk/dk/spg/64533#689182

Du mister ikke engang det du er ved at skrive. Du scroller blot ned i bunden og indsætter den kopierede URL i kommentaren.

DETTE VIDSTE DU IKKE !!!

..indrøm det så

</KYS>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 23:24

Ps. Da ville din henvisning til Gambrinus kommentar være : http://www.kandu.dk/dk/spg/64533#689252

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 23:26

hehe, næh det vidste jeg ikke! men hvad har det lige tilfælles med biologi?!

Og tror du virkelig, at fordi di hver anden måned kommer og cyberkysser din cyberkæreste, så er påængerne i hus?!

En cyberkæreste skal plejes - og der falder du helt igennem...din nød

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 23:29

Er buketten allerede visnet ?

http://www.ask-alex.dk/gfx/images/21878.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 23:31

Ps. Næste gang må du huske at sætte den i vand !

http://theaccentshop.com/Merchant2/graphics/00000001/alto_sm.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 23:31

Ægte cyberlove ---> Sig det med point

Sov godt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 23:33

Sinilluarit

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 10-04-05 23:42

Har ikke læst noget som helst af alle de sikkert kloge kommentarer.

Er du klar over at solen er synlig (hvis ellers det ikke er overskyet) på Nordpolen fra forårsjævndøgn til efterårsjævndøgn, og så går den ned det næste halve år.

Det måske meget teoretisk, men det skulle være helt korrekt.

Det er da noget af et døgn de holder sig der. Og skyndte du dig til sydpolen så ville du aldrig opleve natten.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 23:49

Sover næsten, men hér kommer min hjemmeside til at ligge fremover : http://www.molokyle.frac.dk/

Sshhhhhhhhhhhhhhhhhh............................. nu ikke noget med at sladre !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-05 00:33

Nåå skal det handle om biologi??? Det ku du da bare ha sagt LOOOL

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-04-05 00:59

Fætter Guf' Farmor hedder Linda Lappedykker.
http://www.disney.dk/andersand/andeby/index.html
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-05 09:01
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-04-05 10:13
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 11-04-05 15:29

Det eneste jeg ved om biologi der lidt sjov er, at når du giver en hest et æble kommer der en pære ud af den anden ende.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-05 18:59

Ikke fordi jeg selv er en ørn til det biologi pjat, men jeg ved dog, at solen går aldrig ned over det britiske emperium, fordi det ligger i øst og solen går ned i vest

Og så ved jeg også, at tyngdekraften blev opfundet af Newton, og at den er specielt tydelig om efteråret når æblerne falder af træerne

//KlogeÅge

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-05 19:20

Altså creamygirl : Tyngdekraften er ikke noget der er 'opfundet', men 'opdaget' ..og sat ind i en større sammenhæng
</NØ-(R)-D>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-05 19:21

Fatte dét ...hvem der kan ?

</*LOL*>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-05 19:21

he, så siger vi det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-05 19:27

Heeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... påæng tæ måløgyløn

</???>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-05 19:30

ssshhhhh, jeg sidder lige og tænker

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-04-05 21:03

Om tyngdekraften blev opfundet eller opdaget kan der være delte meninger om.
TYNGDELOVEN blev dog først indført på et langt senere tidspunkt.
Der er store diskussioner om man fortsat skal kræve tyngdeloven håndhævet.
Efter indførelsen har man jo opdaget, at der jo både er fordele og ulemper ved denne lov. Specielt NASA taler for en ophævelse af loven.
Der opstod lige efter indførelsen også en akut bolignød, da man jo nu kun kunne bruge de flader i en bygning, der vendte mod jordens centrum.
Loven blev først indført i England og bredte sig siden til alle de engelske kolonier.
Det var et værre rod, når man skulle rejse fra et land med tyngdelov og til et land, hvor loven endnu ikke var blevet indført.
Tænk jer for eksempel, hvordan skulle ægypterne og inkaerne have bygget deres formidable bygningsværker, hvis de havde været underlagt denne lov.
Et andet uheldigt eksempel er Kina, hvor folk ingen jordisk chance havde for en gradvis tilpasning af tyngdeloven. Næææ, det skete fra dag til dag, hvilket stadig kan spores i de kinesiske ansigtstræk.
Kilde Oldgram

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-04-05 00:28

Ja, det er så lige det, der er spørgsmålet.

Hva' er det du ikke ved ?????????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-05 10:00

Liv i rummet ?

http://www.astrobio.net/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-04-05 01:45

Du ved ikke at Mary er gravid

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-04-05 05:57

Med hvem ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-04-05 08:01

Skulle ikke undre mig at Molo havde møvet sig ind !

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-04-05 08:08

Ha, jeg har fundet noget, i ikke viste.
I forgårs havde jeg 3 års Kandu føs'da.
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 08:14

tedd -> Det kan ikke være mig. Jeg bruger gummi. Unskyldt creamygirl, men det var tedd der begyndte

Han har nemlig så svært ved at læse inden ad :

Citat
..undlad venligst detaljer omkring menneskets forplantningsevne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-04-05 08:16

Det blev først til detaljer da du kom ind Molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 08:21

..bare vent til jeg bliver vågen nok til at svare igen tedd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-04-05 08:27

Ja tror osse jeg lige skal ned efter et par håndværkere og tebirkes!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 08:28

Imedens vil jeg lige benytte lejligheden til at ønske Gambrinus tillykke med de mange år Gambrinus har irriteret os

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-04-05 08:30

Tusind tak.
Det er godt gjort, man selv skal gøre opmærksom på det.
Gambrinus
(Jeg havde ikke selv lagt mærke til det)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-04-05 08:32

Ja Molo og jeg er jo hele Kandungdommer i forhold til dig Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 08:54
Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-04-05 12:54

creamy

Du burde få croaks i denne tråd, han vil kunne fortælle dig noget du ikke ved

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 13:12

ans -> ... ja, eller få JacobS til at skrive nogle tip

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-04-05 01:46

For få år siden troede man at kun mennesker brugte værktøjer. Idag er det en kendt sag at adskillige andre pattedyr også gør det. Også visse fugle gør det. Men vidste du at vi i Midt-Vestjylland faktisk har et insekt der bruger værktøj?
En Gravehvepse-hun graver et redekammer i sandet på vore skov/hedeveje. Efter at have fanget og bedøvet et passende stort insekt, slæber hun det hjem til redekammeret. Hun lægger nu sine æg på det bedøvede offer og derefter er det vigtigt at hun lukker indgangshullet. Det gør hun ved først at sparke sand og grus i hullet. Men for totalt at camouflere det, tager hun en lille sten op i munden og bruger den som en slags hammer for at banke det hele på plads. Hun er så dygtig til dette, at ingen andre insekter finder hendes redekammer. Og selv erfarne entomologer (Insektforskere) har uhyre svært ved at finde hendes rede. Jeg har aldrig fundet en lukket rede, men såvel jeg som mine gæster har under en kaffepause overværet seancen. Man skal selvfølgeligt vide hvad det er man ser, og være opmærksom. Men sådan er det jo altid i naturen. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-04-05 02:16

Nåhøhhh ja. Det skulle jo helst osse være morsomt
Men jeg synes da at det var en "Hammerfed" Naturlig forklaring.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-04-05 03:14

Hvergang der sendes en SMS er der en Hankat i himlen der får sine nosser tilbage. Vidste du det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-04-05 03:33

10 kg. Kalk-Salpeter koster 79.50 hos Amager Planterskole ! ...på tilbud

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 15-04-05 06:49

Ja det vidste jeg godt AJ. Du har jo skrevet et tip om det

Nul poænger til dig *S*

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-04-05 22:27

Vidste du:

At når en hunkat får et kuld killinger, kan killingerne ske at have forskellige fædre.
Hun kan nemlig blive befrugtet af flere hanner indenfor den periode hun er i løbetid

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-05 22:33

Ved du at du er fuld når du læser denne her kommentar, creamybabe?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-04-05 20:19

Uha Tedd!
Var det virkelig dig jeg snublede over på en café i Mejlgade kl. 21.30?! ..og derved serverede tre Gajol Shots i skødet på mine veninder i stedet for på bordet

Til din orientering hverken læser eller kommenterer jeg på kandu, når/hvis jeg er fuld.
Jeg har oplevet tilstækkelige bøvede og ubehøvlede indlæg fra en bruger jeg er ret overbevist om, der i de sene nattetimer har indtaget rigelige mængder af en "Amaronisk" druedrik .. og måske af den grund ændrer sig til noget der minder om et monster.

Så nej, jeg var IKKE fuld, da jeg læste din kommentar. Havde dog en lettere hovedpine, som en "playmobil" fik has på

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-04-05 20:21

Lyder som en helt almindelig aften i mejlgade

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-05 20:33

Tjaeh... jeg må sgu nok erkende ; ... jeg ikke kan lære creamygirl noget som helst !!!

...men hun får alligevel lige en krammer : http://www.nataliedee.com/painting-hug.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-04-05 20:45

Den der med at servere gajolshots i skødet af veninderne??? En ny form for bodyshots?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-04-05 20:53

Tak for krammet Mol jeg har fået mine kysselinks væk, så du må nøjes med dette!

http://www.101jokes.dk/pages/vilduseminebryster.html

Tja Tedd, Mejlgade er noget rod

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-05 21:00

Jeg er sgu bedre vant, hvad bryster anbelanger : http://mirrored.flabber.nl/boob.cursor/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 17-04-05 11:34

Der er ved at gå for meget hat og briller i dette spørgsmål - og Arne har andet sted fortalt, at hans svar er det ultimative og mest originale svar.

Dette har han ikke ret i, da jeg allerede havde læst hans indlæg (ude i tip sektionen)
Derudover bryder jeg mig ikke om, at Arne skal fortælle, hverken mig eller andre, hvilket svar der skal belønnes som værende det bedste - og én ting er helt klart, Hvis Arne fremover deltager i tråde oprettet af mig, så skal hans svar være mindst til et 13 tal med pil op af, for at kunne opnå point. Så enkelt er det nemlig. Mere ubehagelig, arrogant, bedrevidende, nedladende, og hånende bruger er jeg aldrig stødt på - og det er årsagen til, at Arne ligeså godt kan holde sig ude af mine tråde.
For point får han ALDRIG uanset hvor meget han TIGGER eller FORLANGER at få dem!

Mange tak for svaret Gambrinus. Du formåede at give mig et godt grin, hvilket var hensigten med dette spørgsmål

Happy Sunday!