/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
Her bliver nogen meget stødt - Sorry !
Fra : Strandkro
Vist : 567 gange
23 point
Dato : 06-04-05 00:46

I tråden her mange fremhæver deres evner til de mystiske !
Jeg har stødt på en tråd her som overgår alt jeg har indtil læst og hørt !

Her er en uddrag - før mit spørgsmål.
Siden 1982 har jeg haft mange ud-af-kroppen oplevelser, hvor jeg har besøgt mange forskellige åndelige verdener. Så min indgang til det jeg beskæftiger mig med, er ikke helt almindelig.
Jeg har ved selvsyn oplevet, at være i åndelige verdener, også i den kristne åndelige verden.

En jordisk åndelig verden, ikke noget der strækker sig ud i de åndelige universer, som jeg iøvrigt også har besøgt.

Jeg har oplevet at være i samtlige jordiske religioners højeste bevidsthedstilstande, hvilket jeg oplevede som små begrænsende bevidsthedstilstande med et kraftig islæt af undertrykkelse.

At jeg kan udtale mig om dette skyldes, at jeg også har oplevet at være helt fri af jordens åndelige inferno, og været i en bevidsthedstilstand af ren kærlighed
I den tilstand erfarede jeg, at vi alle er skabt som frie væsener og, at hvis vi underlægger os en sellulær (extern)gud der bestemmer over os, mister vi evnen til at være det vi dybest set er, nemlig kærlighedsvæsener som alle er forbundet med hinanden via denne grundnatur af ren kærlighed vi har, i vores udspring som åndsvæsener.

I løbet af 14 dage 3 uger vil min hjemmeside være lavet færdig og du er velkommen til at besøge den for yderligere uddybning du kan finde mig på ....... (hjemeside adressen er slettet af strandkro)

At du klanter mig for at tale lidt penge for mit arbejde må jeg sige fra overfor.
Har du ikke også et arbejde du får betaling for? Hvis vi levede i en verden hvor der var gratid bolig og mad ville jeg ikke tage en eneste krone for mit arbejde, men det gør vi desværre ikke. Iøvrigt laver jeg meget gratis arbejde så alle med interesse og uden penge også kan få. Mange hjertelige hilsener fra (navnet slette af Strandkro)
Citat slut

Spørgsmålet er !
A Kan ovennævnte evne være en sandhed ?
B Indbildning -
C Plattenheimeri for at udnytte godtroende mennesker økonomisk ?
D )

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 33 point
Dato : 06-04-05 00:52

Spørgsmål A: Nej

Spørgsmål B: Ja

Spørgsmål C: JA

Spørgsmål D: ???

mvh dova

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 06-04-05 01:03

Til Dova

Spørgsmål D
skal forstås således:
Beskrivelsen er til at grine af da pågældende person undervurderer andre folks intelligens !

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-05 01:29

Okay så
Men jeg er så lidt i tvivl, om vedkommede der har skrevet det der virkelig selv tror på det, eller om det er opdigtet fup for at tjene penge.

For det med at undervurdere folks intelligens ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal mene om, for jeg er slet ikke i tvivl om, at utallige mennesker af mange forskellige årsager ville "æde det råt".
Men er det sådan lidt hen i retning af, at snakken om den slags spørgsmål skal til at omfatte spørgsmålet om hvorvidt det er manglende intelligens der gør at så mange tror på at de ting eksisterer, og at nogen virkelig tror, at nogen er i besiddelse af evner som dem du har citeret fra en hjemmeside.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-04-05 02:51

strandkro - det synes som om du fortsætter en tidligere "kamp" med dette indlæg - hvorfor ikke blot henvise til tråden den stammer fra og fortsætte derfra ??????

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 06-04-05 04:05

Miritdk
Det er forskel !
Tråden her handler om - hvorvidt min bedømmelse af at her har jeg stødt på en "falsk profet" er korrekt eller ej
Hvorimod det andet tråd handler om - beskrivelse hvor jeg respekterer andres tro og meninger selvom jeg er rivende uening med dem - derfor giver jeg dem mulighed for at få mig til at skifte standpunkt !

Men OK - tingene hænger sammen og beslægtede.
Det er netop derfor fokuserer jeg på en bestemt emne ellers en oprindelige spørgsmål vil drukne i andre spændede sidespring.

MVH
Strandkro
og sov godt

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-04-05 07:17

Jeg tilslutter mig helt Dova´s indlæg.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-04-05 08:22

Hejsa
Hvis du vitterlig er grundlæggende ligeglad med hvad andre tror og mener, havde du nok ikke skrevet dette indlæg strandkro...
Du er ikke som jeg ser det i en tilstand, fase af dit liv eller ligende hvor du objektivt søgende uddyber emnet.
Kandu er ikke et forum hvor alle indlæg er visdom eller sandhed, det er en masse mennesker med erfaringer, forskelligviden og en god portion hjælpsomhed...
Hvordan mennesker kommuniker med sig selv og "omverden" via det underbevidste, finders der nok ikke mange endeliggyldige sandheder om.
Da det både er svært for andre at tro på, og svært for den der har oplevelsen at overbevise andre om...
Der har i historien være mange profeter eller mennesker med sjove evner.
Den mest kendte eller berygtede Jesus, som efter hvad der står bibelen også evner som nogen opfattede som gudgivende og andre som plat...
Der er nok ikke tvivl om han har levet, men hvad hans evner var et udtryk for vil jeg lade op til hver enkelt at gøre sig sin mening om.
Fakta er dog at vi alle tror på det vi gerne vil tro på, og har en vedvarende søgen der bekræfter vores egen opfattelse af vore egne verdensbilleder.
Jeg er da meget overbevist om strandkro, at du gerne vil have fakta om emnet. Men jeg tror ikke dette forum er stedet. Personligt er jeg ude af det interesse område.
Jeg syntes det er sjover at leve et liv det hvor vi som mennesker er her og nu - leve mens vi gør leve imens vi tør.
At søge fokus uden for kroppen eller i dødsriget eller det der kommer før eller efter døden, er set med mine øjne et udtryk for at dette liv ikke er nok, et ønske om at der må være en dyber mening med livet...
Det er det måske også. Men jeg venter og ser hvad den mening er, imens jeg lever livet...
God sommer til alle
Benjamin

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 06-04-05 08:46

Til Benjamin
Du har vist læst forkert eller jeg misforstår dig !

Citat fra dit indlæg !
Hvis du vitterlig er grundlæggende ligeglad med hvad andre tror og mener, havde du nok ikke skrevet dette indlæg strandkro
Citat slut

Svar
Det har jeg ikke skrevet !

Citat fra mit brev !
hvorimod det andet tråd handler om - beskrivelse hvor jeg respekterer andres tro og meninger selvom jeg er rivende uening med dem - derfor giver jeg dem mulighed for at få mig til at skifte standpunkt !
Citat slut.

MVH
Strandkro

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 06-04-05 08:55

Dova
Jeg har stødt på den åndelige rådgiver i KANDU.DK som kommenterede et spørgsmål om "hvem har mødt en spøgelse" - som du iøvrigt også kommenterede (meget godt !).

Mange hilsner
Strandkro

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-04-05 08:55

Dine 4 sidste pinde efterlader blot et udtyk af hånlig sarkasme...
Der findes mange tale måder der pænt dækker over "påtaget interesse".

For mig virker det blot til at du i dække af interesse - gør grin med andres "opfattelse af verdensbilleder".

Men det er jo op til dig selv hvad du vil bruge tid på - eller hvordan du formulere begrebet interesse.
Jeg hopper at tråden - god søgen...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 06-04-05 09:10

Benjamin

Jeg lader min indstilling skinne helt klart igennem i alle min tråde når jeg uddeler point til den "for mig" bedste bevarelse, fordi jeg nøjes ikke kun med tak - men giver også en begrundelse for min afgørelse.

Have en god dag !
Strandkro

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-05 09:48

a.) Muligvis, men næppe sandsynligt.
b.) Tjaeh... lyder som selvbedrag eller en overvurdering af egne evner, men det er svært at dømme om.
c.) Næppe, man kan kun tjene point på Kandu.dk. Den udstillede selvsikkerhed kan dog være en måde at opnå tilfredsstillelse/accept og/eller et forsøg på manipulation for at opnå 'kontrol' over andre.
d.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-04-05 10:16

Nu fandt jeg tråden Strandkro, og erfarede , at "forfatteren" til det du citerer, er en der temmelig ofte har reklameret for sit lille "med garanti for klarsyn til alle fremmødte "-firma under tips her på Kandu.

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-05 10:40

Spørgsmål A: Næppe
Spørgsmål B: Uden tvivl
Spørgsmål C: Måske
Spørgsmål D: Bestemt ikke da der er risiko for at udnytte og fordreje personer der har behov for anden hjælp.

Jeg har mødt den slags mennesker, der har følt at det var deres kald at befri menneskene fra verdens triste virkelighed og de syntes da at det er helt naturligt at de skal have penge for deres virke da man jo ikke kan leve af kærlighed og kildevand.
Det er farligt, at man på den måde voldtager skrøbelige psyker, men udbyderen er sandsynligvis helt og fuldt overbevist om sine egne evner, sikkert via selvsuggestion.
Vi har set "sekter" rundt omkring i verden vor det er endt med masseselvmord fordi man troede man skulle opleve Nirvana.
Desværre er der også nogen der koldt og kynisk laver den slags ene og alene fordi de har fundet ud af, at de kan forføre andre mentalt og endda tjene penge på det. Sygt!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-04-05 10:44

Dropper lige et link med artikler om de emner du ofte tage op her på Kandu : http://www.dci.dk/?side=emneliste

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-04-05 10:52

Specielt denne side: Kritisk information om nyreligiøse bevægelser synes jeg er godt læsestof :
http://www.dci.dk/?side=kritisk_info

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-04-05 12:21

Udmærket link mulberry

Dialogcentret ! Det havde jeg sgu helt i farten glemt at føje til [Foretrukne] ...under; Videnskab & Historie -> Filosofi, Religion & Idéhistorie.

Det er hermed gjort

Takker tusinde gange

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 06-04-05 15:01

Til Mulberry !
Samme her - som MOLO`s indlæg om linken til Dialogcentret !
Tak og MVH

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 07-04-05 17:16

Tak for svaret dova.

Jeg vil gerne have honoreret også Elleby og sidst men ikke mindst Mulberry for linken til dialogcentret - men der er kun plads til en - så det blev DOVA - fordi han var nærmeste til min opfættelse - dog ikke 100%

Mere jeg læser pågældendes beskrivelse, mere bliver jeg overbevidst om, at der er ikke en fugles føde på pågældendes historie.
Personen er kun ude på at tjene penge på folk, som er svag nok til at hoppe på ævlen !
Strandkro