/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Optag netradio
Fra : Backtee
Vist : 697 gange
49 point
Dato : 24-03-05 23:07

Jeg har brug for at optage et radioprogram fra Danmarks Radio P3..

Er der nogen der kender en løsning??

Og nej, det er ikke muligt at tilslutte ekstra hardware og ja, det skal optages på computer og ikke på kassettebåndoptager

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-03-05 23:12

Det skulle være muligt med stationripper et gratis program.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-03-05 23:13
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-03-05 23:18

Du kan også købe programmet, med flere muligheder bl.a. søgefunktioner.
Det koster ikke ret meget.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-03-05 23:18

Du kan også købe programmet, med flere muligheder bl.a. søgefunktioner.
Det koster ikke ret meget.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-03-05 23:49
Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 59 point
Dato : 25-03-05 00:55

De fleste danske netradioer er krypterede så man ikke kan bruge stationripper.
Audacity kan du bruge... men det skal lige sættes op til en hørbar kvalitet.
http://audacity.sourceforge.net/

Ulempen er bare at du kun kan optage det du hører. Der ville stationripper have været lækker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-03-05 01:03

<Jeg har brug for at optage et radioprogram fra Danmarks Radio P3>

CarstenGP - så er dit råd jo fint ................ forudsat at Backtee ikke er døv

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 25-03-05 02:35
Godkendelse af svar
Fra : Backtee

Dato : 25-03-05 06:29

Tak for svaret CarstenGP.