/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Konvertere til MP3.
Fra : rwo
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 17-03-05 18:27

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at købe en MP3 afspiller eller den nye mini fra Apple... men er i tvivl om, hvordan jeg får sådanne filer.
Jeg har lagt nogle af mine CD´er ind på min PC, jeg afspiller i Windows Media Player eller programmet iTunes - som jeg egentlig foretrækker.

Hvordan laver jeg disse MP3 filer - eller skal jeg have et helt andet program??

Hilsen

rwo

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-03-05 18:29

mener der følger konveteringprogram med ipood

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-03-05 18:34

Du kan sagtens købe såkaldte MP3-afspillere der også kan afspille WMA-filer og det er dem du har.

I øvrigt kan du med den nyeste WMP eksportere filer som MP3, så det skulle heller ikke være noget problem.
Men som sagt: Hvorfor købe en MP3-afspiller der kun kan afspille MP3-format, når du for de samme penge kan får en der også kan afspille dine WMA-filer?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-03-05 18:34

Jeg bruger dette program til at konvertere mine cd'er til mp3 så jeg kan høre dem på min mp3 afspiller og det er et gratis program.
http://www.yuansoft.com/

//bentjuul

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-03-05 18:34
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-03-05 18:42

Arne - hvor står der, at det _er_ WMA filer rwo har??

Nå, men ellers er et af mine foretrukne programmer CDex - det er nemt at bruge.
http://cdexos.sourceforge.net/

mvh berpox

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-03-05 18:47

berpox - rwo skriver at han afspiller med Windows Media Player, så er det også sandsynligt at han har brugt det samme program til at kopiere sine CD'ere. Har han det ligger de typiskt som wma-filer. Derfor

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-03-05 18:55

OK Arne, det var en plausibel forklaring på din (begrundede) formodning

mvh berpox

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-03-05 18:57

YS

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 110 point
Dato : 17-03-05 19:06

Med Windows mediaplayer 10 kan du også lægge dine cd´ere ned i mp3 format. Den er ovenikøbet nem og enkel at bruge. Jeg har hidtil brugt AudioGrabber, men denne er meget lettere at have med at gøre. Samtidig med, at du kopierer dine filer til harddisken, finder programmet alle oplysninger om numrene, som automatisk bliver registreret... Ikke noget Søg/find der!

Men desværre tror jeg ikke, at den kan bruges til at konvertere allerede kopierede wma filer til mp3. Er ikke sikker, så det er værd at undersøge

Vaxen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 20:10
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 20:11

og den her kan lidt af hvert
http://www.wma-mp3.com/

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-03-05 21:26

Mediaplayeren, altså Win 10, kan da også rippe til Mp3.

Gå i tools, options, og Rip Music, Så kan du vælge mellem WMA eller Mp3

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-03-05 21:29

vaxen:
Undskyld, jeg overså din kommentar.

Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-03-05 21:32

Se lige 17-03-05 18:34 igen M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-03-05 21:35

Sorry arne ,nu har jeg set den.
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-03-05 21:39

Keldd - Alt forladt

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 17-03-05 22:17

Hej!

Det hele virker nu! Man kunne simpelthen klare det hele, helt vildt enkelt, i iTunes. Også konvertere eksisterende musik!

Hilsen

rwo