/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
MASKINARBEJDER igen
Fra : tronddk
Vist : 1056 gange
60 point
Dato : 01-03-05 17:06

ja jeg skulle gerne ha et hurtig svar jeg skal lave en ansøgning til euc vest men hva skal der står på den hvilken linje skal jeg på ? (eller står der MASKINARBEJDER ?)

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 70 point
Dato : 01-03-05 17:13

du skal på jern og metal..
det hedder desuden ikke maskinarbejder længerer.. det hedder industri teknikker...

CCjunior

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-03-05 17:28

Det er kun os gamle der hedder maskinarbejdere.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-03-05 17:43

eme - hvor gammel er man før man er gammel?

Men okay....jeg er da fra den tid hvor fileprøven var en del af svendeprøven...... Så lidt gammel er man jo nok

tronddk - held og lykke med Jern & Metal

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-03-05 17:55

Som min lærer på grundforløbet sagde til mig.. det er fordi at det er mødrnene som vælger børnenes uddannelse og maskinarbejder lyder ikke fint nok.. så er det bedre at fortælle nabo konen at han er i lærer som industriteknikker...hehe..

CCjunior

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-03-05 19:32

Ingen fileprøve - kun svendestykke - håndfilet.
Maskinarbejder/snit og standseværktøj
over 60 = gammel
CCjunior - maskinlærling lød da meget godt.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-03-05 19:49

>emesen din lille gav

Er jeg så ikke maskinarbejder mere ? Hvad så med mit svendebrev ?
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-03-05 19:57

Er det brev stemplet hos postvæsnet eller er det bare leveret personligt.
Vel er vi maskinarbejdere - og vil altid være det..........uanset hvad de unge vil kaldes.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-03-05 20:02

Det lettede !
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-03-05 20:05

I øvrigt er det maskinarbejdere som er de mest dovne her i verden - nemlig.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-03-05 20:08

Og det er ikke engang løwn. Smedesved er den dyreste vædske der findes - nemlig
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 01-03-05 21:22

Jeg er 27 og Udlært maskinarbejder. såååå den over 60 holder hvis ikke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-03-05 21:24

Nå men da ingen spø'r, må jeg selv fortælle.
Smedene må være dovne og det er nok derfor de har lavet så mange opfindelser til at lette arbejdet for andre, men især for sig selv.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-03-05 21:28

Karsten77 - forhåbentlig er du i stand til stadig at lære.
Det med de "over 60" var om man er gammel eller ikke. (ikke omkring faget)

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 01-03-05 21:41

Okay så misforstod jeg lige noget.. hehehe og ja ja man lærer da noget hver dag

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 02-03-05 21:49

Tak for svaret CCjunior.