/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Dansk undervisning i SE
Fra : gr8
Vist : 553 gange
20 point
Dato : 05-02-05 10:37

Er her nogen som er klar over om man kan lære Dansk i Sverige.
Da jeg er er Dansker og min kone med en anden baggrund end Svensk eller Dansk, og lige ankommet til Sverige for fast ophold, ønsker vi begge at hun lærte dansk, da vi ellers vil få to fremmed sprog i huset!

Jeg vil ydermere høre om der er uddannelses institutioner i Danmark, hvor man kan lære dansk gratis eller til en fornuftig pris.

Da jeg arbejder i Danmark er det ikke noget problem for konen at komme til Danmark for at lære sproget, hvis det økonomisk kan betale sig.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 05-02-05 10:57

Mon ikke i skulle finde en sagsbehandler?, de ved alt om dette spørgsmål, jeg ved ikke hvordan reglerne er i Sverige, men jeg ved min svigerinde kunne læe dansk gratis i danmark, hun er fra Thailand, nu har hun fast arbejde med rengøring, hun er blevet bedre til dansk, så nu kan vi bedre tale sammen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-02-05 11:26

Hos Vuc findes der muligheder.
http://www.vuc.dk

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 05-02-05 15:10

Måske noget på dette link, kan hjælpe dig videre:
http://hjem.get2net.dk/eising/berlingske_sprog3.htm
/PG

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 20 point
Dato : 05-02-05 15:19
Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 23-02-05 09:41

Hej gr8
Prøve denne link det har hjulpen mig meget.

Hilsen Colin (englænder)

http://www.speakdanish.dk/html/intro.htm

Godkendelse af svar
Fra : gr8

Dato : 10-03-06 16:56

Tak for svaret Guild.