/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Mit mikronfonsignal er blokeret ved inte~
Fra : steenfibiger
Vist : 492 gange
160 point
Dato : 12-01-05 13:19

Jeg deltager i internet-møder eller webinars og bruger i den sammenhæng bl.a. Centra-systemet, se http://www.centra.com
Jeg kan høre alt hvad der forgår, både fra mødelederen og de andre mødedeltagere. Men ingen kan høre, hvad jeg siger. Jeg kan skrive meddelelser til de andre mødedeltagere og jeg får også deres skriftlige beskeder. Min svar-markeringer med ja, nej, bifald og grin fungerer også. Jeg kan heller ikke gennemføre internet-telefoni. Jeg har prøvet flere forskellige hovedsæt med mikrofon og andre mikrofon-systemer og alle indstillinger på lydkort m.v. er indstillet på maksimal forstærkning. Jeg har prøvet med to forskellige PC-er, med henholdsvis Windows 98 og XP.
Kan nogen fortælle mig, hvorfor mit lydsignal ikke går igennem?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 12-01-05 13:22

Når du har monteret dit head sæt har du så prøvet at gå ind i kontrolpanel - Lyd- og kører det derfra..har du nogensinde kunnet høre dig selv i højtalerne ???

Junior

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-05 15:49

Gå i 'Start' videre til 'Kontolpanel' dobbeltklik på ikonet til 'Lyd og lydenheder' og vælg her fanebladet 'Lydenheder' og gå ned hvor der står 'Indspilling af lyd' og her skal du trykke på 'Lydstyrke' og sæt flueben i Vælg Microphone.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 12-01-05 16:13

Tak for kommentarer og uddybende spørgsmål. Jeg har ikke beskrevet i detaljer, alt hvad jeg har afprøvet. Men jeg har prøvet alt det beskrevne og jeg har aldrig kunnet høre mig selv i højttalerne (jeg er så gammel at jeg skriver det med to t-er). Jeg kan faktisk ved at råbe meget meget kraftigt i mikrofonen få et meget meget svagt signal igennem. Vurderet i dB svarer det til en dæmpning - i forhold til et normalt signal - på omkring 60dB efter at alle forstærkninger er sat på maksimum!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-05 17:19

Jeg har lavet en side som du kan se her, spørgsmålet er om du har prøvet dette med dine indstillinger. http://www.capricornus.dk/kandu/micro.htm

//bentjuul

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 13-01-05 10:27

Tak for tipset om din hjemmeside, Bent Juul. Jeg har været igennem de indstillinger, som du beskriver på denne hjemmeside. Jeg har også fået professionel hjælp til at gennengå disse indstillinger, både af Centra-support og andre, men desværre uden resultat. Den eneste mistanke er, om en firewall kan tænkes at hindre mit udgående mikrofonsignal?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 160 point
Dato : 13-01-05 11:07

Nå, men da et forsøg værd steenfibiger, så ved jeg det ikke, men så må du gennem firewallen og evt prøv at slå den fra hvis du kan. Men jeg har ikke flere ideer til dig så jeg stiger af her.

//bentjuul

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 13-01-05 19:49

Tak for dit forsøg på at hjælpe mig, Bent Juul. Jeg har ikke selv herredømem over fire-walen. Jeg og andre arbejder videre med sagen!

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-05-05 12:27

Tak for svaret bentjuul. Jeg er ikke gået videre med dette problem. Tak for dit forsøg med at hjælpe mig.
Steen