/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
H J Æ L P!!!!!!
Fra : clou
Vist : 459 gange
300 point
Dato : 20-11-04 19:22

Hvad gør jeg!

Jeg har 2 Windows programmer installeret på min computer.

Jeg prøvede at slette min Windows XP Professionel (den professionelle er på en opgraderings cd) Windows XP Home udgaven er original.

Der er nu sket det, at jeg har 2 valgmuligheder når jeg starter, enten XP Pro eller XP Home, hvordan sletter jeg min XP Pro, det er dette program, der volder mig besvær efter noget "Lort" jeg har lavet

Håber på en detaljeret forklaring

Stort knus og mange point til hjælperen

Clou

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 20-11-04 19:33

Du kan ikke slette den ene install,der er kun nyinstall tilbage

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-11-04 19:37

Men du kan måske føre den tilbage til før du lavede L....
Har du prøvet gendannelsespunkt.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-11-04 20:16

Har prøvet gendannelsespunktet uden held - kan end ikke opdatere Windows mere ;-(

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 20-11-04 20:25

Hey clou du kan slette nogle filer i win xp pro mappen, så abner du kør og skriv msconfig--tryk ok.
Der vælger du boot.ini --så kontroller alle start stier--og der siger den så at den er ikke iorden, og så får du mulighed at slette den. ps den fjerner ikke win xp pro men du er fri for valget i starten.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 300 point
Dato : 20-11-04 21:01

Hej clou !
Hvis du har XP Home udgaven på den originale CD, så har du mulighed for at installere den på ny, men det bedste vil nok være at formatere hele enheden.
Du skal under opstart trykke "del" og så gå ind i Bios og ændre til at boote fra Cd-rom som første. Herefter begynder du at installere på normal vis, du får så valget om at formatere din HD, det bedste du kan gøre er at slette partitionen og oprette en ny igen for herefter at installere XP Home på denne nye partition, installationsprogrammet vil nu formatere din HD og herefter forløber installationen på normal vis, du følger blot anvisningerne på skærmen, eneste og måske alvorligste ulempe ved at gøre det på denne måde, er at du mister alt hvad du har på HD´en, men til gengæld for du en "ren" PC og kan starte somom den var helt ny.
God fornøjelse med det
mvh Benny

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-11-04 21:40

Hej
Du kan snyde dig uden om, valget af operativsystem ved at højreklikke på "Denne computer", vælg "Egenskaber", klik på "Avanceret", klik på "Start og genoprettelse", vælg standardoperativsystem i øverste linie, fjern fluebenet ud for linien "Vis en liste over opera....", klik ok til du er ude igen, og maskinen starter nu uden tøven med det valgte operativsystem, undtagen selvfølgelig hvis du vælger det du har ødelagt.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 20-11-04 23:24

davs clou.
Kan du ikke bare afinstallere begge programmer og geninstallere det, du vil benytte? Husk at backuppe dine data.

Lille pip til dig og alle os andre: Skriv ikke hjææææælp!! Det siger ikke så meget om problemets art.
Her ville jeg nok have skrevet XPpro, afinstallere?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-11-04 13:33

Til HansJensen41
Lige min kæphest. Det er RØV-irriterende med de overskrifter som ikke siger noget om spørgsmålet. De skulle banlyses, slettes, og en totalsmadrevirus sendes til afsenderen. Citat: "YES! Så ka' de lære det", citat slut, som Steward siger!

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 21-11-04 20:07

Naaaiii - lige radikalt nok.
Men en venlig henstilling må være ok.
Hvordan går det, clou? Er du kommet videre?

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 21-11-04 20:24

Tak for svaret bennymanden. Jeg kan dog ikke helt finde ud af det, men jeg fortsætter med at prøve mig frem.

Tak fordi du ikke "slog mig i hovedet" med hensyn til overskriften

Knu fra Clou

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 21-11-04 23:22

Selv tak Clou ! Jeg skal gerne hjælpe dig igennem den formatering og installering
så godt jeg kan.
Jeg har krydset af så jeg fortsat modtager mail om denne tråd,
du skal bare RÅBE op når og hvis du får problemer.
Når du har den originale CD er det ikke det store problem.

mvh Benny