/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
dobbelt styresystem?
Fra : peteralf
Vist : 527 gange
80 point
Dato : 13-11-04 15:23

Jeg har installeret xp Pro på 2 drev C:+ D:
Når jeg starter op skal jeg vælge hvilket drev jeg vil bruge.....Problemet er at på det ene drev virker internettet udemærket men på det andet drev starter nettet med at virke indtil jeg begynder at surfe.(jeg ville jo gerne at virusprogrammet Norman også fungerer her.)
Så går det i stå og jeg kan ikke komme videre, men som sagt på det andet drev fungerer det fint.
Det andet problem er at for at skifte drev skal jeg genstarte maskinen.....er der ikke en metode som gør at jeg på en nem måde kan skifte fra det ene styresystem til det andet???
venlig hilsen Peteralf

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-11-04 15:36

Styresystemet er normalt bunden som holder det hele og skal vælges fra start af comp.
Der findes dog en platform som kan håndtere flere styresystemer på een gang.
Jeg har ikke prøvet dette system og ved ikke hvor godt det er.
Problemet med Norman er at den registrerer sig og du har problemet med at den vil registrere sig igen på XP nr. 2 når du vil opdatere.
Det er lidt af et problem med Norman som kun vil acceptere een tilslutning.
En metode - så du kan køre 2 XP med Norman er at indstallere XP med Norman og kopiere det hele. Men dette kan også give lidt bøvl.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-04 16:10

Hmm? Hvad er ideen med 2 ens styresystemer?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-11-04 16:53

Så kan man afprøve på det ene inden man indstallerer på det andet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-11-04 18:20

Bob Bob Bob! Afprøve før man installerer
Hva hulen tror du gendannelsespunkter bruges til?????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-11-04 20:17

Nåe ja vi er jo ikke alle lige kloge.
Jeg har en tre-fire styresystemudgaver af 98se/w2k/XP
Men det kan da godt være det er helt forkert.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-11-04 20:45

Hej
Det var ikke for at antide noget om din klogskab. Hvis du er onlime supporter eller lignende er det da ret smart med flere styresystemer, så er det jo lidt nemmere selv at eksperimentere.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-11-04 20:57

Jeg er ikke så sart.
Men jeg bruger det til eksperimenter - dog ikke til support.

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 15-11-04 13:03

Tak for interessen, men jeg har endnu ikke fået forståelsen .....mit spørgsmål gik også ud på om jeg med et enkelte
manøvre kan skifte fra det ene drev med XP til det andet Drev XP og det jeg mener er at der er jo et skrivebord på hver drev som jeg gerne vil skifte imellem.
Jeg er ikke rigtig klar over hvordan jeg skal formulere mit spørgsmål, og måske er det også helt hen i vejret.
De bedste hilsner til alle fra Peteralf

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 80 point
Dato : 15-11-04 13:33

Nej dit styresystem bliver indlæst fra starten af, så du skal genstarte for at skifte imellem dem! Man kan bruge en boot manager for at vælge imellem dem ved opstart, men lige så snart du er kommet ind, skal du genstarte for at skifte!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-04 13:39

Tedd - der findes noget vitual haløj så man kan gøre det, men jeg har ikke prøvet og kan heller ikke finde tråden hvor det stod.

Godkendelse af svar
Fra : peteralf

Dato : 15-11-04 13:39

Tak for svaret tedd.
Det eneste jeg nu mangler at vide ......det er om jeg på begge systemer kan bruge min mail og net

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-04 13:40

Det burde du kunne!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-11-04 14:39

Når du nu laver 2 styresystemer med bootvælger så lav lige en 3. partition som kan være fælles til filer osv.

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 20-11-04 17:06

hvad hedder det program som du sagde kunne skifte mellem systemmerne uden at genstarte ?

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 21-11-04 09:53

jeg har stadig et lille spørgsmål vedr. XP på 2 drev.
Nu er det sådan at ved start af Computeren skal jeg vælge hvilket drev C. eller D. jeg ønsker ellers starter den altid op med den der står først. Er det muligt at bytte om på disse placeringer idet det som regel altid er den der står som nummer 2 jeg ønsker at bruge...er der nogen derude som har et bud????