/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hurtig hjælp Meadia player alternativ?
Fra : kpm10
Vist : 594 gange
200 point
Dato : 12-11-04 13:38

Hej

Min far der ikke er særlig god til pc sidder nede i Singapore hvor han gerne vil se dr.dk eller tv2.dk nyheder, men når han prøver at starte det eller i det hele taget starte media player kommer den med en mærkelig fejl, med en masse koder siger han.

Han har prøvet(med min hjælp over tlf) at afinstallere media player og installere den igen, samt opdatere windows, men lige lidt hjælper det.

Men spørgsmålet er, fordi han kan ikke og har ikke tid til at bruge for meget tid på det. Så findes der ikke et alternativ så det kan komme til at virke??????

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 12-11-04 13:44

Der er kommet en media player 10, der måske kan løse problemet!
www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/download/

Kommentar
Fra : tjeppson

Dato : 12-11-04 13:46

Lyder som om hans codec-afspiller ikke er korrekt. Kræver en version over 9.x

Det er desværre kun media-player som tv2 ihvertfald benytter.

Få at vide, hvilket styresystem han benytter, så kan du hjælpe ham med at hente den rigtige fil...

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-11-04 13:49

Ellers prøv http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm

Det er en quicktime player der indeholder den gode gamle media player classic fra før windows gik af lave

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-11-04 13:52

Nu har jeg lige siddet og kigget på TV2 hjemmeside, uden problemer. De klip jeg så var med en afspille de stillede til rådighed.!!!!

Men ellers ved jeg både TV2 og DR har brugt Realplayer tidligere... Det var måske en mulighed.?

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 12-11-04 13:53

Jeg har selv prøvet real playeren, men den åbner selv i media player!

Men jeg har lige sendt linket med version 10 til ham, det kan være det virker!!!!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 12-11-04 14:19

Hvad med quicktime som tedd foreslår.? Hvis 10'eren ikke virker, har I jo den i baghånden.!!!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-11-04 17:30

Hent og installer evt SLD codec pakke
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-11-04 18:17

Jeg håber du bruger SkYPE,når du taler med nogen der bor så langt væk,det gratis,her er den:
http://www.skype.com
hilsen Keldd.
Hej Sune,long time, no see.
Du har rigtig gået og gemt dig,
håber det går godt.
Keldd

Godkendelse af svar
Fra : kpm10

Dato : 15-11-04 08:29

Tak for svaret tedd.

Det virkede med den opdatering du foreslog!!!